به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در این مدت چهار میلیون و 593 هزار و 972 لیتر انواع سوخت قاچاق را کشف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.
وی افزود: هم اینک پلیس سیستان و بلوچستان طرح جمع آوری باک های اضافی و شناسایی دپوهای سوخت را در دستور کار دارد و گشت های ویژه ای را در این خصوص بویژه در گلوگاه های مرزی فعال کرده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت با اقدامات انجام شده 103 دپوی سوخت شناسایی، 272 باک اضافه کشف، 136 دستگاه خودروی تانکر دار و نفتکش توقیف و 132 نفر نیز دستگیر شده اند.
سردار قنبری اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی سوخت های قاچاق کشف شده را 627 میلیارد و 704 میلیون و 714 هزار و 900 ریال برآورد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه با بالارفتن قیمت ارز در ماه های گذشته و تفاوت قابل توجه قیمت سوخت در آن سوی مرزها، قاچاقچیان انگیزه بیشتری برای قاچاق سوخت پیداکرده اند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:عده ای سودجو اقدام به خرید یا اجاره کارت های سوخت بنزین از سایر استانها کردند و از این کارت های مهاجر برای قاچاق سوخت استفاده می کنند.
وی ادامه داد: جایگاه داران سوخت باید ضمن نصب دوربین های آی پی دار در جایگاه ها نسبت به توجیه کارکنان خود در این باره اقدام کنند تا نظارت دقیق تری بر روند توزیع سوخت صورت گیرد و با افراد متخلف برخورد قانونی شود.
سردار قنبری توصیه کرد: هموطنان عزیز از کارت های سوخت شخصی خود استفاده کنند و از در اختیار قرار دادن این کارت ها به افرادی که اقدام به قاچاق سوخت کرده و به اقتصاد کشور لطمه می زنند خودداری کنند.
وی بیان کرد: مبارزه با قاچاق سوخت مستلزم عزم همگانی همه دستگاه ها، نهادهای متولی و همچنین آحاد مردم است و در این خصوص پلیس با اقتدار با قاچاقچیان برخورد می کند تا دیگر شاهد صف های طویل خودرو در جایگاه های سوخت نباشیم.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.