ما در طول 4 دهه در سایه علم و عقل قله هایی را فتح کردیم که در طول یک قرن هم برای کشورهای منطقه و مثل ما میسر نیست. امروز ایران دارای یک قدرت سیاسی و یک قدرت بازدارندگی دفاعی بزرگ است. ما امروز در جایگاه علمی خوبی هستیم و تردید نکنید این کشور به یک قدرت اقتصادی تبدیل خواهد شد، چرا که کشور ما زیرساخت ‌های قوی و بزرگی دارد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مشکلات کشور قطعا سپری می شود، گفت: ما در حوزه هایی تصمیمات مبتنی بر علم اتخاذ نکردیم. ما فاقد مبانی روشن در عرصه عمومی کشور و بخش اقتصادی بودیم. اما هر روزی که شروع کنیم در کمتر از یک دهه به جایگاه ممتازی می رسیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم یادمان شهدای شهریور گفت: انسان‌ های تربیت یافته در مدرسه دین از سطح بالای ثبات و پایداری برخوردارند. اصولاً افراد دارای شخصیت‌ های متفاوتی هستند. کم نیستند کسانی که جهت حرکت‌  آنان را هوای نفس تعیین می ‌کند. یعنی از کمترین ثبات برخوردار نیستند. از نگاه قرآن این افراد فاقد شخصیت دینی و اسلامی هستند. یکی از نمونه های بارز آن مردم کوفه هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در مقابل این گروه کسانی هستند که در قله ثبات قرار گرفته اند؛ خداوند از آنان تجلیل می کند. قرآن می فرماید در سایه ربوبیت خدای متعال به این مقام رسیده اند. آنجا که حق هدایت می کند انسان نماد و سایه حق است و حق ثابت و لایتغیر است. خدای متعال در مقایسه حق و باطل آب را حق و کف روی آب را باطل می داند و می‌فرماید باطل از بین می‌رود و حق تضمین کننده حیات است.

وی اظهار داشت: کلمه طیبه می تواند معانی گوناگونی داشته باشد و قطعا یکی از بارزترین آنها انسان کامل است. از ویژگی های کلمه طیبه ثبات است. سیلاب ها و طوفان ها نمی تواند آن را جا به جا کند. انسان کامل ریشه ثابت دارد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه انسان با ثبات عاقل و عالم است، تأکید کرد: تردید نکنید ریشه مشکلات و معضلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور در تصمیماتی است که ریشه علمی ندارند و در طول سه دهه اتخاذ شده است. خود من در مجلس بوده ام و می دانم امکان ندارد بدون تکیه بر علم بتوان کشور را به پیشرفت رساند.

وی یادآور شد: در شهید باهنر عشق به شهادت موج می‌زد که این ریشه در ایمان دارد و شهید رجایی سال ها در شوق شهادت قدم‌ زده بود که ریشه در قول ثابت دارد. ما باید با قول ثابت برآمده از ایمان، علم و معرفت و با تصمیمات متقن انقلاب را پیش ببریم. رهبر معظم انقلاب فرمودند به سه «ع» یعنی عقل، علم و عزم نیاز داریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما در طول 4 دهه در سایه علم و عقل قله هایی را فتح کردیم که در طول یک قرن هم برای کشورهای منطقه و مثل ما میسر نیست. امروز ایران دارای یک قدرت سیاسی و یک قدرت بازدارندگی دفاعی بزرگ است. ما امروز در جایگاه علمی خوبی هستیم و تردید نکنید این کشور به یک قدرت اقتصادی تبدیل خواهد شد، چرا که کشور ما زیرساخت ‌های قوی و بزرگی دارد.

وی با تأکید بر اینکه آینده این کشور روشن است، تصریح کرد: ما در حوزه هایی تصمیمات مبتنی بر علم اتخاذ نکردیم. ما فاقد مبانی روشن در عرصه عمومی کشور و بخش اقتصادی بودیم. اما هر روزی که شروع کنیم در کمتر از یک دهه به جایگاه ممتازی می رسیم. این مشکلات قطعا سپری می شود؛ اما مشروط به اینکه درست عمل کنیم نه با تصمیماتی که یک ماه بعد بگوییم اشتباه بوده است. شهیدان تصمیمات صحیح داشتند که ایستادند و پشیمان نشدند.

ابوترابی فرد گفت: روابط و پیوند‌های حزبی و سیاسی ریشه مشکلات کشور ما است و ما را از شایسته ‌سالاری دور کرده است. ما در حوزه های مختلف قدم های بلندی برداشته ایم؛ اما باید قدم های بلندتری برداریم. راه شهدا این افق را در جلوی چشم ما قرار می دهد. امروز انقلاب اسلامی به یک جریان و جبهه قدرتمند تبدیل شده که تحت رهبری واحد قله های موفقیت را طی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.