گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمد مهاجری: کسانی که رییس جمهور را متهم به دوتابعیتی می کنند اگر مستندی داشتند باید منتشر می کردند وگرنه اطلاعات خود را از بیگانگان گرفته اند/ سوال کنندگان از روحانی قرار نیست قانع شوند

شفاف حرف زدن رئیس‌جمهور ممکن است به معنی ایجاد کدورت و اختلاف میان بخش هایی از نظام باشد. بنابراین، رئیس جمهور با دستی بسته وارد مجلس خواهد شد ولی از آن طرف، نماینده ای که سوال می کند دستش بسته نیست و هر چه دلش خواست می گوید.

پایگاه خبری جماران: در حالی که ماجرای مدیران دوتابعیتی از سوی برخی نمایندگان مجلس پیگیری می شود، دو نماینده مجلس در آستانه حضور رئیس جمهور طی اظهاراتی عجیب مدعی شدند که یک مقام بالاتر از وزیر نیز دارای تابعیتی دوگانه است.

این ادعا که متوجه به رئیس جمهور شده در حالی مطرح می شود که حسن روحانی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در جایگاه های حساسی از مسئولیت قرار داشته و فردی ناشناخته نیست اما تابه‌حال چنین ادعایی علیه او مطرح نشده بود. اینکه تا چه اندازه می توان هجمه های تازه علیه رئیس جمهور را تلاش برای کشف حقیقت ارزیابی کرد یا یک تسویه حساب سیاسی، باید منتظر ارائه مستندات از سوی مدعیان ماند.

در همین رابطه، خبرنگار جماران نظر یک فعال رسانه ای اصولگرا را جویا شده است.

 

 

محمد مهاجری در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره ادعای دوتابعیتی بودن رئیس‌جمهور که از سوی دو نماینده مجلس مطرح شده، گفت:  دو نماینده ای که ادعایی دارند اگر مدارک مستندی داشتند باید منتشر می کردند وگرنه چاره ای نیست که بگوییم ، اطلاعات خود را از انگلیسی‌ها یا دیگر بیگانگان گرفته اند. آنها یا با سرویس جاسوسی انگلیس در ایران و یا با سایر سرویس‌های اطلاعاتی در ارتباط هستند.

وی افزود: چندی پیش سردار علایی گفت که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در ایران تور اطلاعاتی دارند، لابد این دو نماینده محترم با این سرویس ها مرتبط باشند. زیرا فرض دیگری محتمل نیست. اگر غیر از این است؛ آقایان اعلام کنند که از چه مأخذی این اطلاعات را گرفته‌اند. اگر گفتند که یک نهاد رسمی نظیر وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه یا وزارت خارجه گفته، این ادعا نیز نیازمند مدرک و سندی است که باید آن را اعلام یا منتشر کنند.

 

آنهایی که سوال از رئیس جمهور را مطرح کردند، قرار نیست قانع شوند

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: این افراد به احتمال زیاد درست نمی گویند. زیرا یکی از کارهایی که در کشور انجام می شود، محض رضای خدا دروغ‌گفتن یا تهمت‌زدن است. حتی یک روایت هم دارند که مضمونش این است به حریفتان بهتان بزنید تا او را ساکتش کنید. بنابراین برخی می خواهند با دروغ و غیبت و ... پیروز میدان باشند.

وی افزود: اگر کسی تا این اندازه مدرک و سند داشته باشد، نباید از افشای کامل اطلاعات بترسد. مسئولان قوه‌قضائیه نیز باید درصورتی که فردی تهمتی به رئیس‌جمهور می زند، ظرف 48 ساعت موضوع را روشن کنند.بنابراین تا زمانی که قوه‌قضاییه این کار را نمی کند، چنین روندی ادامه پیدا خواهد کرد.

مهاجری درباره موضوع سوال از رئیس جمهور نیز گفت: من فکر می کنم آنهایی که سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کردند، قرار نیست قانع شوند. زیرا اگر می خواستند قانع شوند، سوالاتی که مطرح کردند جواب های بسیار روشنی دارد و برای نمایندگان روشن است.

 

هیچکدام از سوال کنندگان به پاسخ های رئیس جمهور، گوش هم نخواهند کرد

وی افزود: درباره این سوال که چرا وضع اقتصاد کشور این گونه است؟ همه می دانند که لازمه بهبود وضع اقتصادی در کشور، سرمایه گذاری است. علم اقتصاد  فرمول های کاملاً مشخصی دارد. زمانی که پول در کشور وجود ندارد، نمی توان موفقیت های بزرگ در کشور ایجاد کرد. بدون پول و سرمایه نمی توان انتظار ایجاد شغل داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: نمی توان زیر FATF یا هر قراردادی که می تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد، زد و بعد از آن انتظار داشت که وضعیت اقتصادی خوبی حاکم باشد. این به نوعی کلک زدن مردم است. 

وی گفت:  تصور چنین است که نمایندگان سوال کننده از رئیس‌جمهور، جواب سوالات خود را به خوبی می دانند. پس با این فرض که نمایندگان پاسخ سوالات خود را می دانند، از جواب رئیس‌جمهور قانع نخواهند شد. از این رو، اگر تلویزیون فردا به طور دقیق از نمایندگان سوال کننده فیلم بگیرد، خواهید دید که هیچکدام از آنها به پاسخ های رئیس جمهور، گوش هم نخواهند کرد.

 

وقتی نماینده ای مدعی می شود که فلان مسئول تبعه انگلیس است، انتظار دارید خلاف دیگری نگوید؟

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: عده ای هم که گوش می دهند، در‌صدد این هستند که گزک دیگری از او بگیرند. بنابراین اتفاق سوال از رئیس جمهور به منظور افزایش اطلاعات نمایندگان و شنیدن پاسخ دقیق نیست. اینکه رئیس‌جمهور چه باید بگوید به خودش مربوط است، ولی قطعاً وی برای پاسخ دادن برخی سوالات محذوراتی دارد. زیرا ایشان قطعاً نمی تواند در مورد قاچاق کالا شفاف حرف بزند و نباید هم راجع به برخی موضوعات این کار را کند. شفاف حرف زدن رئیس‌جمهور درباره برخی مسائل و بحران ها ممکن است به معنای ایجاد بحران‌های تازه باشد.

وی در پایان اظهار کرد: شفاف حرف زدن رئیس‌جمهور ممکن است به معنی ایجاد کدورت و اختلاف میان بخش هایی از نظام باشد. بنابراین، رئیس جمهور با دستی بسته وارد مجلس خواهد شد ولی از آن طرف، نماینده ای که سوال می کند دستش بسته نیست و هر چه دلش خواست می گوید. وقتی نماینده ای مدعی می شود که فلان مسئول تبعه انگلیس است، انتظار دارید دروغ دیگری گفته نشود؟

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.