گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

میرزایی نیکو: عده‌ای تلاش می‌کنند با طرح ادعای دوتابعیتی بودن روحانی، فرار به جلو کرده و جو را متشنج کنند

به نظر من رئیس جمهور اگر دارای موانعی هست و گرفتاری‌هایی در اختیارات و وظایفش وجود دارد، از اختیارات قانون اساسی‌اش استفاده کرده و نکاتی را بیان کند. اگر هیچ مانع و گرفتاری ندارد، پس باید دلایل قانع کننده برای مسائل بیاورد.

پایگاه خبری جماران: در حالی که ماجرای مدیران دوتابعیتی از سوی برخی نمایندگان مجلس پیگیری می شود، دو نماینده مجلس در آستانه حضور رئیس جمهور طی اظهاراتی عجیب مدعی شدند که یک مقام بالاتر از وزیر نیز دارای تابعیتی دوگانه است.

این ادعا که متوجه به رئیس جمهور شده در حالی مطرح می شود که حسن روحانی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در جایگاه های حساسی از مسئولیت قرار داشته و فردی ناشناخته نیست اما تابه‌حال چنین ادعایی علیه او مطرح نشده بود. اینکه تا چه اندازه می توان هجمه های تازه علیه رئیس جمهور را تلاش برای کشف حقیقت ارزیابی کرد یا یک تسویه حساب سیاسی، باید منتظر ارائه مستندات از سوی مدعیان ماند.

در همین رابطه، خبرنگار جماران نظر یک نماینده مجلس را جویا شده است.

 

قاسم میرزایینیکو در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره ادعاهای اخیر دو نماینده مجلس گفت: عده ای که در مجلس همواره  اعلام می کنند فلان تعداد در دولت دوتابعیتی هستند، اسامی را اعلام کنند. آنها بایداسامی را در ضمیمه تحقیق و تفحص یا گزارش عملکرد خود ارائه دهند و اگر آن اسامی را در اختیار ندارند، دلیل بیاورند که چرا چنین حرف هایی را مطرح می کنند.

 

عده ای تلاش می کنند با ادعای دوتابعتی بودن روحانی فرار به جلو کرده و جو را متشنج کنند

وی درباره ادعای مطرح شده اخیر گفت: چطور شورای نگهبانی که تنها چند نفر را برای کاندیداتوری در انتخابات تایید می کند، چنین ملاحظاتی ندارد؟ به نظر می رسد که عده ای تلاش می کنند با طرح چنین مباحثی فرار به جلو کرده و جو را متشنج کنند. حرف زدن ساده است، اما مجموعه افرادی که به عنوان رسانه خدمت می کنند و نقش ویژه دارند، باید از این افراد بخواهند که دلیل، مدرک و مستندات خود را ارائه دهند. من فکر نمی کنم که بتوان به حرف های آنها استناد کرد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: عده ای از همان روز اول که دولت رای اعتماد گرفت و مراسم تنفیذ و تحلیفش انجام شد، مبارزات انتخاباتی خود را کنار نگذاشته و ادامه دادند. به نظر می رسد که این قبیل مسائل هم در راستای همان فعالیت هاست. بی تردید مسائل و مشکلات کشور با چنین رفتارهایی حل نخواهند شد. بنابراین شاید این قبیل تحرکات پیش درآمدی برای تحت‌الشعاع قرار دادن جلسه فردا باشد.

 

در اینکه سوالات نمایندگان در حیطه اختیارات و مسئولیت های رئیس جمهور باشد، تردید است

وی درباره جلسه سوال از رئیس‌جمهور نیز بیان کرد: سوال از رئیس‌جمهور موضوعی است که هم در قانون و هم در آئین‌نامه آمده و اصول مختلف به سوال از رئیس جمهور و وزرا اشاره کرده است. ولی در اینکه سوالات نمایندگان در حیطه اختیارات و مسئولیت‌های رئیس‌جمهور باشد، تردید وجود دارد. زیرا به نظر می رسد که سوالات آنها مربوط به وزیر اقتصاد و مجموعه‌ای بود که روز گذشته درباره آن صحبت شد.

میرزایی‌نیکو افزود: به هرحال این وضعیت به وجود آمده و رئیس‌جمهور نیز پذیرفته که فردا به مجلس بیاید و پاسخ دهد. به نظر من رئیس جمهور اگر دارای موانعی هست و گرفتاری‌هایی در اختیارات و وظایفش وجود دارد، از اختیارات قانون اساسی‌اش استفاده کرده و نکاتی را بیان کند. اگر هیچ مانع و گرفتاری ندارد، پس باید دلایل قانع کننده برای مسائل بیاورد.

 

امید امیدی ها به دریافت پاسخ مناسب از رئیس جمهور

وی در ادامه گفت: روز گذشته دو فراکسیون قوی در مجلس اعلام کردند که به آقای کرباسیان رأی منفی ندهید، اما حاصل آن رأی بدنه مجلس به برکناری وزیر اقتصاد بود. این بدنه متشکل از نمایندگانی هستند که جریانی نبوده و مسائل را با همدیگر تجزیه و تحلیل کرده و بعد رای خود را اعلام می کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: اعضای فراکسیون امید نیز تلاش کردند که آقای کرباسیان رای بیاورد. به نظر می رسد که رئیس جمهور باید دلایلی را که در رابطه با مسائل مختلف وجود دارد، به درستی مطرح کند. آقای روحانی باید مسائل را واضح تر از آنچه در مصاحبه تلویزیونی مطرح کرد، تشریح کند. امیدی ها نیز به دنبال این هستند که رئیس جمهور پاسخ های مناسبی ارائه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.