صبح امروز جلسه علنی مجلس آغاز به کار کرد.

 

به گزارش جماران، علی‌اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق مواد ۲۲۲ و ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۷ به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود با توجه به پایان مهلت مقرر با ۴۰ امضاء اعلام وصول می‌شود.

وی افزود: مطابق ماده ۲۲۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزیر ظرف ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات به نمایندگان است.

 

وزارت خانه میراث فرهنگی تشکیل می شود

ماده واحده طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت که نمایندگان با ۱۳۷ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر به آن رای دادند.

در ماده واحده طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کلیه اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات داراست، با رعایت بند «د» ماده ۲۹ قانون خدمات کشوری و بند «الف» ماده ۲۸ قانون برنامه ششم و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌شود و بار مالی ناشی از تعیین عنوان از محل منابع داخلی و صرفه‌جویی تامین خواهد شد.

طبق تبصره ۱ ماده واحده این طرح، کلیه امکانات، اموال و نیروی انسانی سازمان مزبور در اختیار وزارتخانه جدید قرار می‌گیرد.

در تبصره ۲ ماده واحده این طرح هم آمده است: شرح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل سازمان مذکور خواهد بود و دولت موظف است تغییرات در شرح وظایف وزارتخانه جدید را حداکثر ظرف مدت یک سال برای تصویب به مجلس ارائه کند.

طبق تبصره ۳ ماده واحده این طرح، هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی برای وزارتخانه موضوع این ماده در طول دوران اجرای برنامه ششم توسعه ممنوع است.

 

اعلام وصول طرح ممنوعیت انتصاب مقامات دو تابعیتی

 

 احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس طرح الحاق یک ماده به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعلام وصول شد.

همچنین انصراف طراحان طرح اصلاح بند «ه» تبصره پنج قانون بودجه ۹۷ اعلام وصول شد و این طرح مسترد گردید.

 

وام میلیاردی با نام زلزله زده!

عبدالرضا مصری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون‌های اصل ۹۰ و عمران مجلس در خصوص زلزله کرمانشاه، گفت: از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار ارز از صندوق توسعه ملی توسط مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم. در پی این تصمیم ۷۰۰ میلیارد تومان پول به مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس وام ساخت و احیای مناطق زلزله زده کرمانشاه را «ناکافی» دانست و افزود: اما بنیاد مسکن گفت این وام «کافی» است، بسم‌الله، انتظار داریم در پاییز امسال شاهد باران زیر چادرها و کانکس‌های زلزله‌زدگان کرمانشاهی نباشیم. هر چند که بسیاری از پیمانکاران به دلیل گرانی مصالح ساختمانی از جمله میلگرد کیلویی ۵۰۰۰ تومان پروژه‌های خود را تعطیل کرده‌اند چرا که کار با این قیمتها برایشان صرف نمی‌کند.

وی در پیشنهادی خواستار امهال وام صنفی، مسکونی و صنعتی مناطق زلزله زده به ویژه حومه این شهر شد و افزود: لیست وام گیرندگانی که به اسم بازسازی مناطق زلزله زده بیش از یک میلیارد تومان وام دریافت کردند، منتشر شود تا همه بدانند چه خبر است، بنده بیش از این موضوع را باز نمی‌کنم.

مصری از نپذیرفتن مسؤولیت ساخت مساجد و اماکن مذهبی مناطق زلزله کرمانشاه به شدت انتقاد کرد و افزود: ساخت مساجد در مناطق زلزله‌زده جزو اولویت‌های آخر نظام شده است و هیچ کس مسؤولیت آنها را نپذیرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با طرح این سوال که «نمی‌دانم میلیاردها تومان پول واریز شده توسط مردم به حساب سلبریتی‌ها چه شد»، گفت: این افراد با نگه‌داشتن این پول‌ها در حساب‌شان حتما سود آن را هم برده‌اند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد مقامات اجرایی کشور گفت: مجلس سال ۱۳۹۱ دولت را مکلف به آماده‌سازی ۱۰۰ هزار کانکس برای موارد بحرانی و حوادث طبیعی کرد اما حتی یک کانکس هم ساخته نشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.