گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

آخرین وضعیت اردوگاه نیاوران؛

مشاور وزیر: اردوگاه با مصوبه مجلس در ضمانت است/حاجی بابایی: تکذیب می شود/ وزیر پاسخ دهد!

ما با آموزش و پرورش دشمنی نداریم و می خواهیم مشکل حل شود. این اردوگاه حیثیت معلم و آموزش و پرورش است و باید برگردد؛ ما هم دنبال همین هستیم. اگر کمکی به آموزش و پرورش نیاز هست هم مجلس انجام می دهد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تشریح بند پ تبصره 12 بودجه گفت: اول باید ببینیم که دولت چنین چیزی را تصویب کرده است؟ دوم اینکه این قانون می گوید ملکی که می خواهد به فروش برسد باید از اموال غیر منقول مازاد باشد. باید ببنیم اردوگاه شهید باهنر مازاد است؟!

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در واکنش به جوابیه مدیرکل سابق برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به نامه او خطاب به رئیس جمهور در خصوص اردوگاه شهید باهنر اظهار داشت: در این جوابیه چیزهایی گفته اند که هیچ کدام مبنا ندارد. اینکه گفته اند مجلس مصوب کرده تکذیب می گردد. بند پ تبصره 12 بودجه را گفته اند که آنجا به طول کاملا مشخص گفته شده که باید اموال غیر منقول مازاد را به فروش برسانند. مگر اینکه ایشان اعلام کند اردوگاه شهید باهنر مازاد است؛ حتما مازاد اعلام کرده اند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من نامه رسمی به رئیس جمهور نوشته ام و از ایشان خواسته ام که این امر را پیگیری کنند. اگر وزیر آموزش و پرورش رسما به عنوان بیانیه وزارت آموزش و پرورش اعلام کند قابل قبول است. در غیر این صورت کسی جایگاه رسمی ندارد که بخواهد پاسخ دهد.

وی با تأکید بر اینکه دنبال جواب دادن شخص خاصی به این نامه نیست، افزود: ما دنبال این هستیم که اردوگاه شهید باهنر حفظ شود. چون می دانیم که در بند پ ماده 12 می گوید اگر چنین کاری بخواهد انجام شود باید مصوبه دولت داشته باشد. اول باید ببینیم که دولت چنین چیزی را تصویب کرده است؟ دوم اینکه این قانون می گوید ملکی که می خواهد به فروش برسد باید از اموال غیر منقول مازاد باشد. باید ببنیم اردوگاه شهید باهنر مازاد است؟! سوم اینکه این ماده گفته به فروش برساند و این افراد می گویند ما اجاره به شرط تملیک داده ایم. ضمنا آن شرکت کجا است؟ شرکتی که آن قرارداد را منعقد کرده چند روز متولد شده و بعدا از دنیا رفته است و الآن وجود ندارد.

حاجی بابایی گفت: بحث من با رئیس جمهور است و من نامه به آقای رئیس جمهور فرستاده ام. این آقایان اجازه دهند که کار روال خودش را طی کند. باید رئیس جمهور محترم گروهی را تعیین و دستگاه های نظارتی هم بررسی کنند و گزارش های آنها اعلام شود؛ جمع بندی آنها برای ما قابل قبول است. نظر من این است که اردوگاه باید به دامن آموزش و پرورش برگردد.

وی افزود: ما با آموزش و پرورش دشمنی نداریم و می خواهیم مشکل حل شود. این اردوگاه حیثیت معلم و آموزش و پرورش است و باید برگردد؛ ما هم دنبال همین هستیم. اگر کمکی به آموزش و پرورش نیاز هست هم مجلس انجام می دهد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه را باید دولت پیشنهاد بدهد. اگر مجلس بیش از حد بودجه را تغییر دهد شورای نگهبان آن را رد می کند. تا امروز هم اتفاق نیفتاده که مجلس حتی یک ریال از بودجه ای که دولت برای آموزش و پرورش پیشنهاد داده را حذف کند؛ همیشه اضافه می کند اما کم نمی کند.

منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز در توضیحاتی که برنا آن را منتشر کرده، گفته است: اردوگاه شهید باهنر با مصوبه نمایندگان مجلس در ضمانت است و قسط های آن تاکنون سر وقت پرداخت شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: «اردوگاه باهنر از نظر اهمیت در امور آموزشی و پرورشی برای کلیه مسئولان عالی دولت  و آموزش و پرورش مشخص است و یک دلیل برای معرفی این ملک همین اهمیت ویژه اردوگاه بود و شاید اگر به جای اردوگاه  چندین مدرسه دیگر انتخاب می شد قیمت آن ها به‌چهار هزارمیلیارد تومان نمی رسید اما در بحث  سازماندهی امور و  تنظیم سند ملکی و  ‌اسناد رسمی زمان طولانی باید صرف کار می شد و ‌با این اوصاف دولت وقت، ‌سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش  و وزارت اقتصاد و دارایی مکلف به پرداخت اقساط و یا تامین اعتبار از محل اوراق صکوک شدند و در ادامه کار ملک اردوگاه شهید باهنر را به کار گروه مربوطه معرفی کردیم‌، کارگروه بر اساس اختیارات و ضوابط قانونی که داشت، درخواست  را بررسی کردند و خواستند گزارش کارشناس دادگستری مبنی بر قیمت ملک تحویلی ارائه شود و قیمتی را بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری به‌کارگروه اعلام کردیم و کارگروه مجددا خواست که عرصه اردوگاه را قیمت گذاری کنند و  قیمت گذاری شد و اعلام گردید.»

مجاوری با اشاره به فعالیت آموزش و پرورش در فروش اوراق افزود: «وزارت آموزش و پرورش در فروش و معرفی کردن شرکت مورد نظر نماینده محترم هیچ نقشی نداشته است. هر چند قرارداد مربوطه را جهت اجرای قرارداد و وثیقه مربوطه توسط نمایندگان دستگاه های ذیربط برای اخذ وجه از سازمان بورس امضاءکردیم.»

 منصورمجاوری در ادامه افزود: «خوشبختانه تاکنون بازپرداخت طبق برنامه از طریق سازمان برنامه صورت گرفته است و مطمئنا مشکلی پیش نخواهد آمد و اردوگاه از ضمانت خارج خواهد شد و کسی که نماینده مجلس است، به جای نگران کردن افکار فرهنگیان و ترسیم آینده ای منفی، بهتر است فکری به حال قوانین بهتر برای حقوق و مزایا و پاداش های سال های آینده و تفاوت مشکلات حقوقی فرهنگیان کند.»

مشاور وزیرآموزش و پرورش با اشاره به مصوبه  بند ب تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ گفت: «طبق این مصوبه، صراحتا اعلام گردیده است، کلیه دستگاه های اجرائی می توانند و مجاز شده اند تا  برخی املاک و....خود را بفروشند و پاداش پایان خدمت و بازخریدی و هزینه های خود را بپردازند. حال چطور بعد از دو سال نماینده محترم که  قطعا از ابتدا در جریان کل فرایندها و موارد بوده اند و حتی از طریق دستگاه های نظارتی بررسی کرده اند، بر آشفته شده وطی نامه نگاری به ریاست محترم جمهور ابراز نگرانی از فروش ملک اردوگاه نمودند! و این جای تامل دارد .»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.