گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نعیمی پور: برخی اصلاح طلبان در شبکه های اجتماعی، فضایی بسیار تیره و تار ارائه می دهند/ روحانی در ایام انتخابات، انتظارات را فوق العاده بالا برد

متاسفانه برخی اصلاح طلبان در شبکه های اجتماعی، فضایی بسیار تیره و تار ارائه می دهند و غلوآمیز برخورد می کنند. آنها معمولاً نکاتی منفی را مطرح می کنند. این موضوع باعث می شود که بر فضای ناامیدی در جامعه دامن زده شود.

پایگاه خبری جماران: عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: یکی از مشکلات آقای روحانی این است که در ایام انتخابات، انتظارات را فوق العاده بالا برد، در حالی که در تحقق بیشتر شعارهای رئیس جمهور، نه آنکه آقای روحانی نسبت به آنها بی تفاوت باشد، بلکه در حیطه اختیارات وی نیست.

محمد نعیمی پور در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره موقعیت دولت پس از فیلتر تلگرام و در خطرقرار گرفتن برجام گفت: از چند ماه قبل، رفتاری که به لحاظ سیاسی صورت گرفت، موجب شد که محبوبیت آقای روحانی کاهش یابد و اصلاح طلبان نسبت به ایشان دچار ابهاماتی شوند.

وی افزود: همچنین با اینکه بحث فیلتر تلگرام مربوط به آقای روحانی نبود، اما انتظارات مردم این بود که ایشان اقدام بیشتری در این زمینه انجام دهد. به هر حال دستگاه قضایی وارد این کار شد که البته سودی هم به دنبال نداشت. در مورد برجام نیز، مسائل بسیار پیچیده است. در واقع رفتار آمریکا خارج از چارچوب ها و موازین بین المللی بوده است. در این موضوع آقای روحانی و دستگاه دیپلماسی دولت، بسیار خوب و سنجیده عمل کردند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: به هر حال ترامپ فرد خاصی است. از این رو، امروز همه باید متوجه این موضوع باشند که آمریکا با چنین رفتارهایی قصد مقابله دارد. ما نیز باید متحد در برابر این مقابله ایستادگی کنیم. بدون تردید موفقیت در دیپلماسی با اروپا می تواند تاثیرات مثبتی در عرصه داخلی بگذارد. همچنین اگر آقای روحانی توجه بیشتری به نظرات مردم و اصلاح طلبان نشان دهد، می تواند جایگاه اجتماعی خود را حفظ کند، زیرا بخشی از نارضایتی ها به مدیریت دولت در استان ها و شهرستان ها و بخشی دیگر به کج سلیقگی برخی از وزرا و دفتر ایشان بازمی گردد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: توجه به این نقاط مدیریتی از سوی رئیس جمهور، می تواند امیدواری مردم را به ویژه در سطح استان ها و شهرستان ها افزایش دهد. دولت در این راستا، موانع خاصی ندارد و در عین حال مردم نیز انتظار خاصی از دولت ندارند. در حقیقت چند نکته در این زمینه مطرح است. یکی اینکه دولت باید بر سر حرف ها و شعارهای خود پافشاری کند و در آن بخشی که انجامش برایش مقدور نیست، توضیحاتی ارائه دهد. مشکلی که وجود دارد این است که گاهی ما می خواهیم با زدن حرف های دوپهلو اعلام موضع کنیم و این سبک در گفته های آقای روحانی نیز مشهود است.

نعیمی پور در ادامه گفت: با اینکه مشی گفتار درمانی آقای روحانی خوب است، اما کافی نیست. وی باید در قبال مردم، آنچه مقدور است و می تواند برای مردم ملموس باشد، انجام دهد. بخش دیگر به اعلام موضع و نظر برخی دوستان اصلاح طلب در فضای مجازی مربوط است. زیرا از اصولگرایان انتظاری جز تاختن به دولت و سیاست هایش نمی رود. متاسفانه برخی اصلاح طلبان در شبکه های اجتماعی، فضایی بسیار تیره و تار ارائه می دهند و غلوآمیز برخورد می کنند. آنها معمولاً نکاتی منفی را مطرح می کنند. این موضوع باعث می شود که بر فضای ناامیدی در جامعه دامن زده شود.

وی تصریح کرد: چنین رویکردی بارها اتفاق افتاده و مردم متوجه ضررهای ناشی از آن شده اند. از دوره آقای خاتمی که پمپاژ فضای منفی در حد عبور از خاتمی و امثالهم مطرح شد تا امروز که برخی بدون آنکه به عمق یک موضوع پی ببرند، آن را تبدیل به چماقی بر سر دولت می کنند. متاسفانه این افراد متوجه تبعات کار خود نیستند. بدون شک، بحث انتقاد خوب است، ولی از آن طرف بام افتادن هم مشکلات عدیده ای دارد؛ ضمن اینکه با واقعیت تطبیق ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه متاسفانه در دوره انتخابات، شعارها و وعده هایی داده شدند که فراتر از اختیار کاندیداها بود، گفت: این شعارها، بر انتظارات و توقعات عمومی می افزاید. از طرفی گفته می شود که اگر این صحبت ها مطرح نشود، رای آوری ناممکن است و جناح رقیب که مشی مشخصی دارد، می تواند برنده میدان باشد.

وی اظهار کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید مسئولانه تر با مردم صحبت کنند، حتی اگر رای نیاورند. در واقع باید در مقامی وعده و شعار داد که امکان تحقق آنها در حیطه اختیار ما باشد. یکی از مشکلات آقای روحانی این است که در ایام انتخابات، انتظارات را فوق العاده بالا برد، در حالی که در تحقق بیشتر شعارهای رئیس جمهور، نه آنکه آقای روحانی نسبت به آنها بی تفاوت باشد، بلکه در حیطه اختیارات وی نیست.

وی در پایان گفت: متاسفانه رئیس جمهور با شعار فراجناحی بودن تا حد زیادی بر فضای ضدحزبی دامن می زند. معنای این موضوع این است که با کنارزدن احزاب و دوری از آنها، فرد روی کار می آید و فرد نیز تنها بر مبنای توان فردی اش می تواند حرف بزند و عمل کند. بنابراین، هیچ کس در مجموعه تشکیلاتی انتقادی نمی کند و انباشت سرمایه فراهم نمی شود؛ لذا در چنین حالتی اشخاص مجاز هستند که حرف بزنند، اما عمل نکنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.