مقاومت کاربران فضای مجازی و کسب و کارها مسئوله ای است که علی رغم فیلترینگ 20 روزه تلگرام و اختلال در فیلترشکن ها و وی پی ان ها حتی برای موافقان فیلترینگ نیز محرز شده است.

تلگرام

به گزارش جماران، خبرگزاری فارس که از حامیان فیلترینگ تلگرام است در گزارشی نوشت: 

 

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، صاحبان کسب وکارهای تبلیغی در تلگرام مخالف جدی خروج از تلگرام هستند تا آنجا که لیست های سیاهی تهیه کرده اند و نام کانال هایی که با سرپیچی از این مقررات، در پیام رسان داخلی وارد شده اند را جز تحریم شدگان از تبلیغ می نویسند.

همچنین کمپین‌هایی نیز در اعتراض به فیلتر شدن تلگرام در فضای مجازی شکل گرفته که از کاربران برای همراهی دعوت می کند و در بررسی بیشتر، سرنخ این کمپین ها در گروه‌های کسب و کارهای تبلیغاتی پیدا می شود. این گروه‌ها از اعضای خود می خواهند پست این کمپین ها را در کانال های خود بگذارند و بابت دفعات دیده شدن آنها (تعداد ویو) گزارش بدهند.

در ادامه ی این گزارش آمده است: 

اگرچه در ابتدای راه، در پیام رسان های داخلی به دلیل کمتر بودن تعداد کاربران، حجم تبلیغات و درآمدهای مبتنی بر تبلیغ در مقایسه با تلگرام باسابقه کمتر است؛ اما وضعیت امروز تبلیغات در تلگرام نیز یک شبه حاصل نشده بلکه ماحصل چند سال حضور تلگرام بین ایرانی ها است. علاوه بر این، امروز شرایط اولیه پیام رسان های ایرانی از نظر شناسایی مخاطبان و نیازهای آنها به مراتب بهتر از شرایط اولیه تلگرام است.

درباره آینده کسب و کارهای تبلیغات تلگرامی 2 مسیر وجود دارد، درباره گسترده‌های دارای فعالیت غیرمجاز، واضح است که تبلیغات غیرقانونی از جمله شرط بندی راهی در پیام رسان داخلی ندارند؛ زیرا اساسا یک منطق ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی انتظار سامان یافتن این قیبل نابسامانی ها است؛ اما امکان ادامه فعالیت گسترده هایی که در بخش های مجاز فعالیت می کنند در پیام رسان‌های داخلی فراهم است؛ همچنان که اخیرا نیز چند گسترده فعالیت در یکی از پیام رسان‌های داخلی را آغاز کرده‌اند و در آغاز کار نیز بازار مناسبی بدست آورده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.