دیروز، روز جهانی آزادی مطبوعات بود، چه اتفاقی افتاده که عملکرد سایت جماران و همکاران آزاده و زحمت کش این رسانه که مانند بسیاری دیگر از اهالی این صنف با کمترین حقوق و دستمزد تلاش می کنند روایت صادقانه ای از اوضاع و احوال کشور عزیز و هم وطنان مان داشته باشند و در حد امکان بتوانند صدای مظلومان و کسانی را که تریبونی برای سخن گفتن ندارند به گوش جامعه برسانند، در چنین روزی به نامحترمانه ترین شکل "چندش" و "شرم آور" خوانده شود؟!

پایگاه خبری جماران، یادداشت مدیرمسئول: شنیدم برادری به بهانه ارسال چند عکس در گزارش تصویری، به جماران تاخته، همکارانم را نواخته و دست آخر ناخواسته مدال خادمی خاندان خمینی را به گردن جمارانیان انداخته است.

بر خود واجب دیدم از او قدردانی کنم. خمینی بزرگ و مظلوم، امام انقلاب است و خاندانش، اهل بیت انقلاب؛ پس چه فخر و شرفی بالاتر از مفتخر شدن به خادمی امام و اهل بیت انقلاب آن هم از سوی یک منتقد.

اما از سوی دیگر جهت ثبت تاریخ و ضرورت حفظ حرمت قلم و اصحاب قلم نکاتی را لازم به یادآوری می دانم:

- احترام به سادات به جهت انتسابشان به اهل بیت پیامبر ختمی مرتبت(ص) از اخلاق حسنه شیعیان و خصوصا ایرانیان است. در سراسر ایران کم نیستند کسانی که هنوز سادات را با پیشوند «آقا» صدا می کنند و به احترامشان می ایستند. کم نبوده و نیستند علما و مراجع بزرگی که به علمای سادات حتی سادات جوان طلبه احترام فراوان گذاشته و در پیش پایشان بلند شده و به احترامشان ایستاده اند. حالا ممکن است فردی، به چنین مواردی اعتقاد نداشته باشد اما یقین دارم که اگر قصد انتقاد به عکس، تصویر و عملکرد رسانه ای وجود داشت و البته از اندکی ادب بهره برده بود، می شد الفاظ و کلمات محترمانه ای را به جای "جوانک هیچ کاره" به کار برد.

- دیروز، روز جهانی آزادی مطبوعات بود، چه اتفاقی افتاده که این مدعی آزادی بیان، عملکرد سایت جماران و همکاران آزاده و زحمت کش این رسانه که مانند بسیاری دیگر از اهالی این صنف با کمترین حقوق و دستمزد، تلاش می کنند روایت صادقانه ای از اوضاع و احوال کشور عزیز و هم وطنان مان داشته باشند و در حد امکان بتوانند صدای مظلومان و کسانی را که تریبونی برای سخن گفتن ندارند به گوش جامعه برسانند، در چنین روزی به نامحترمانه ترین شکل "چندش" و "شرم آور" می خواند؟!

کافیست جستجوی اندکی در سایت جماران بشود، نتایج معلوم است: در بسیاری از مناسبتهای مذهبی اعم از عزاداری ها و جشن ها، گزارش های تصویری فراوان و بارها و بارها هم اخبار و گزارش های تصویری مراسم عمامه گذاری طلاب علوم دینی ارسال شده است. این بار هم دو گزارش تصویری از مراسم جشن نیمه شعبان در حسینیه جماران و در کمال سادگی با حضور جمعی از عاشقان انقلاب و امام عظیم الشان و خاندان امام و بسیاری از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و ورزشی ارسال شده که در حاشیه آن سید احمد آقا به دست یکی از اساتید بزرگ حوزه علمیه قم، معمم شده است. این مراسم به همه این دلایل، واجد شرایط و ویژگی های خبریست. 

بنده با بضاعتی اندک و همکاران محترم و گرانقدرم در جماران حاضریم در برابر اساتید ارتباطات و روزنامه نگاری، سیره و سوابق شخصی و عملکردمان در حوزه اطلاع رسانی را به داوری بگذاریم تا روشن شود چه کسی حرمت قلم، خبر و خبرنگار را نگه داشته و چه کسی با اتهام زنی وبه کار بردن تعابیر و الفاظ ناشایست، حرمت آن را زیر پا گذاشته است؟

ما امام عزیز و اهل بیت معزز امام را کارفرمای خود می دانیم و به آن افتخار می کنیم. کارفرمای شما که بوده و حالا کیست؟ خدا وکیلی چه کسی نمک خورده و نمکدان شکسته است؟؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.