دکتر حمید انصاری، قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س)، در جلسه شورای معاونین این مؤسسه، از حضور و همکاری گسترده نهادها، وزارتخانه ها و دستگاه ها در همایش گرامی داشت بانوی انقلاب قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران، قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س)، با اشاره به جایگاه مرحومه بانو خدیجه ثقفی، همسر مکرمه حضرت امام خمینی (س)، در طول سالیان مبارزه، قبل و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: در طول این سال ها ایشان هرگز حاضر نشدند کلمه ای و نامی از نقش آفرینی و همراهی خود با رهبر کبیر انقلاب در جایی گفته و نوشته شود و این وظیفه مجموعه دست اندرکاران نظام و انقلاب بود که سال ها پس از رحلت ایشان همه بزرگان و مسئولان نظام در یک همایش بزرگداشت نام و یاد ایشان گرد هم آیند. این گردهمایی در حقیقت عمل به سیره رهبر معظم انقلاب و مستند ساختن مطالب ارزنده ای بود که در پیامی که بمناسبت رحلت بانو ثقفی صادر فرموده بودند مورد تأکید قرار گرفته بود.

انصاری با تقدیر از همه بزرگان و عزیزانی که در این همایش حضور یافتند، افزود: از جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری که به نمایندگی از معظم له در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب حضور یافتند، کمال تشکر را داریم. آماده سازی و انتشار کتاب ارزشمند مجموعه دیدارهای رهبر معظم انقلاب با همسر حضرت امام خمینی از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب و رونمایی از آن در بخشی از این همایش، خود حاکی از اهتمامی است که نسبت به این مراسم مبذول فرموده اند. اینجانب به سهم خودم و از طرف مجموعه دست اندرکاران برگزاری همایش و مؤسسه تنظیم و نشر آثار مراتب قدردانی و سپاسمان را نسبت به این توجه اعلام می نمایم.

قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام با تقدیر از همکاری همه جانبه دولت تدبیر و امید در برگزاری این همایش اظهار داشت: به ویژه از حضور محترم ریاست جمهوری حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی و سخنان بسیار راهگشا و جامع ایشان و از معاون اول ریاست جمهوری جناب دکتر اسحاق جهانگیری و وزرا و معاونین ریاست جمهوری و مسئولین و شخصیتهای برجسته علمی و فرهنگی و اجرایی کشور که در همایش حضور یافتند صمیمانه سپاسگزارم.

وی به حضور ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنرانی ایشان نیز در این همایش اشاره کرد و افزود: از حضرت آیت الله هاشمی تشکر می کنیم که به رغم داشتن برنامه های متراکم کاری، به دلیل علاقه و ارتباط طولانی با مجموعه بیت حضرت امام (س) در سالیان قبل و پس از پیروزی انقلاب، در این همایش حضور یافتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

انصاری گفت: توقع همه علاقمندان به انقلاب و بیت حضرت امام این بود که این همایش به گونه ای در خور شأن بانوی انقلاب برگزار شود و بحمدالله این اتفاق نیز به خوبی افتاد؛ به اذعان عموم حاضران در همایش و جمع کثیری از خبرنگاران و اصحاب رسانه ها که از نزدیک شاهد بودند این گردهمآیی کمّاً و کیفاً بلحاظ حضور چشمگیر طبقات مختلف از فرهیختگان فرهنگی، دانشگاهی، حوزوی و مسئولین کشور و نمایندگانی از بانوان فعال و فرهیخته از سراسر کشور کم سابقه بوده است اگرچه جای این سؤال باقی است که چرا صدا و سیما برخلاف هماهنگیهای قبلی خلف وعده کرد و خیل مشتاقان و علاقمندان را از دیدن و شنیدن این همایش محروم ساخت.

وی با بیان اینکه از چند ماه قبل برای برگزاری این همایش در ایام ولادت حضرت زهرای مرضیه (س) و فرزند گرانقدرش امام خمینی (س) برنامه ریزی شده بود و نمایندگان صدا و سیما در جریان این موضوع قرار داشته و در جلسات حضور داشتند، گفت: جای تعجب و گله بسیار است که چرا در ایام بزرگداشت مقام زن، همایش بانوی انقلاب که مناسب ترین فرصت برای تبیین چگونگی حضور زنان در طول نهضت و سال های سخت مبارزه و پس از پیروزی انقلاب به شمار می رود، از سوی صدا و سیما پوشش داده نشد. در دو روز گذشته بصورت کتبی و تلفنی مکرر مورد اعتراض و انتقاد مردم نسبت به عدم پخش مستقیم سخنان ریاست محترم جمهوری وعدم پوشش خبری مناسب برنامه های همایش بوده ایم. رسانه ملی متعلق به عموم ملت است . براستی در روز 23 فروردین کدام رخداد داخلی مهمتر از این گردهمایی بود که در آن دومین مقام رسمی کشور ، معاونین ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ریاست دفتر مقام معظم رهبری، علما و اساتید دانشگاه و فرهنگیان و اعضای خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران و اعضای بیوت شریف مراجع و مسئولین نظام و بیت شریف حضرت امام عموما شرکت داشتند و در آن رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت و معاون اول ریاست جمهوری و چندین تن از معاونان رئیس جمهور و یادگار گرانقدر امام سخنرانی کردند و موضوع اصلی سخنرانیها نیز بزرگداشت مقام زن و مادر و تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی و تجلیل از فداکاری امام و بانوی انقلاب بود؟ آیا اهمیت این رخداد در حدی نبود که صدا و سیما کوتاهی در عدم پخش مستقیم سخنان ریاست جمهوری را اقلا در بخش اخبار سراسری شبکه یک و دو در روز 23 فروردین جبران کند و آنرا در صدر اخبار آن روز مطرح نماید نه آنکه بعد از دهها خبر اصلی و پیش پا افتاده و بعد از اخبار ورزشی آنهم به نقل یک عبارت از سخنان ریاست جمهوری بدون هیچ توضیحی در باره اصل همایش بسنده کند.

قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) در پایان با اشاره به حرکت مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری سال به عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت یادآور شد: تلاش برای همدلی و همزبانی در سال جاری وظیفه شرعی و ملی همه پیروان امام و رهبری است و در این زمینه نقش و رسالت رسانه ملی بسیار تعیین کننده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.