گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات؛

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: تحویل اولین واگن مترو، پس از انعقاد قراداد یکسال به طول می انجامد

باید قراردادی منعقد و پس از آن شرکت طرف قرارداد شروع به ساخت واگن برای مترو کند. این پروسه تا تحویل اولین بخش آن، یکسال به طول می انجامد. این ها مشکلاتی است که باید در شورای قبل پیش بینی می شد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، این قراردادها منعقد نشدند

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: منابع مالی باید تامین شوند تا بتوان واگن های تازه مترو را به واسطه آن منابع خریداری کرد. 

افشین حبیب زاده که از غرفه جماران در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بازدید می کرد در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی شورای شهر به بحران شلوغی در  مترو به خبرنگار جماران گفت: کمبودها در حمل ونقل عمومی یکی از مشکلات اساسی شورای شهر است؛ یکی از مشکلات اصلی این حوزه، موضوع کمبود واگن در خطوط متروی تهران است، این کمبود نیز این گونه نیست که به محض خریداری، واگن های جدید وارد خطوط مترو شود. بلکه باید قراردادی منعقد و پس از آن شرکت طرف قرارداد شروع به ساخت واگن برای مترو کند. این پروسه تا تحویل اولین بخش آن، یکسال به طول می انجامد. این ها مشکلاتی است که باید در شورای قبل پیش بینی می شد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، این قراردادها منعقد نشدند.

وی گفت: ما در شورای شهر این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادیم و شهردار تهران کمیته ای را برای تامین منابع مالی این بخش تعیین کرده است.

حبیب زاده: منابع مالی باید تامین شوند تا بتوان واگن های تازه مترو را به واسطه آن منابع خریداری کرد. مسلما این موضوع زمانی را از تنظیم قرارداد تا مرحله ساخت و تحویل به خود اختصاص خواهد داد. بازهم تاکید می کنم این کار باید در دوره قبل اتفاق می افتاد که متاسفانه چنین اقدامی انجام نشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.