• کدخبر: 742325
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران آماده دریافت خبر، عکس، فیلم و سوژه های مخاطبان گرامی است. تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir با جماران در ارتباط باشند.

امیر رضا خیرخواه عضو شورای مرکزی سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام کشور، در یادداشتی که برای باشگاه مخاطبان جماران ارسال کرده است، نوشت: قدرشناسی و شکرگزاری نعمت‌های الهی یکی از مهمترین نشانه‏‌های ایمان واقعی ست. در روایات و سخنان اولیای خدا قدرشناسی و سپاسگزاری از کسانی که راه رسیدن به نعمات الهی را هموار نموده اند همسنگ شکرگزاری از خدای تبارک و تعالی دانسته شده است تا آنجا که حضرت رضا(ع) فرموده‌اند: «من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر الله عزوجل‏» یعنی  آنکس که  لطف و خوبی مخلوق خداوند را قدردان نباشد، شکرگزار نعمت های خدای عزوجل نیز نخواهد بود.
و چه نعمتی والاتر و عظیم تر از نعمت امنیت که به فرمایش پیامبر اعظم(ص) همواره مورد ناسپاسی واقع شده و قدرش وقتی دانسته می شود که دیگر در میان نباشد!

وی در ادامه نوشته است: در حالی که یک منبع نزدیک به وزارت کشور تمامی شایعات و گمانه زنی ها درباره جابجایی، برکناری و یا تغییرات استانداران کشور را مردود دانسته و اعلام کرده است که  فرآیند تعیین استانداران تا لحظه نهایی پیشنهاد هیئت دولت به وزارت کشور کاملا محرمانه می باشد و اخیرا معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشته است  که اطلاعات دقیقی  در خصوص جابجایی  یا ابقای استاندار سیستان و بلوچستان در دسترس نیست، چند کانال خبری وابسته به یک طیف خاص در استان به این  گمانه زنی ها  دامن زده اند و با نادیده گرفتن خدمات و اقدامات مثبت و ارزنده  استاندار دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان از تغییر یا جابجایی علی اوسط هاشمی ابراز خرسندی کرده اند.

خیرخواه نوشت: برادران گویا فراموش کرده اند که در دوران مدیریت دولت های نهم و دهم که با گوشت و پوست و استخوانشان از آن  حمایت می کردند و به  ساحت آن تبرک و تقرب می جستند!  با سوء عملکردها و رویکردهای تنش زا و هزینه آفرینی در تمامی ابعاد ملی و منطقه ای، کمتر روزی بود که امنیت این خطه پاک از میهن اسلامی مان  به مخاطره نیفتد و هموطن، شهروند و هم استانی مظلومی  قربانی آتش اختلاف و تفرقه نشود و سلسله عملیات های تروریستی گروهک های معاند، آسایش و امنیت این مردم شریف را مختل  نکند.
به راستی در آن شرایط گزینه ای مناسب تر از علی اوسط هاشمی با سوابق اجرایی چون: معاونت  سیاسی و امنیتی استانداری کردستان در دوره اول اصلاحات، فرمانداری تهران در دوره دوم اصلاحات، فرمانداری شهرستان گیلانغرب، مدیریت کل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه، مدیریت کل سیاسی و انتظامی استانداری چهارمحال و بختیاری، بخشداری مرکزی شهرستان کنگاور، مدیریت کل ثبت احوال استان کردستان، مدیریت کل ثبت احوال استان یزد و ... چه کسی می توانست باشد؟ با کارنامه یی که رنگ سیاسی - امنیتی آن پر رنگ و انتصابی که برای استان سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی و ژئو استراتژیکی ویژه آن بسیار اصولی و بجا  بود.

وی در ادامه نوشت: مردمانی نجیب و بلند نظر که با وجود محرومیت های اقتصادی فراوان به وعده چند برابر شدن یارانه های نقدی شان از سوی نامزد رقیب دکتر روحانی – بزرگوارانه – نه گفتند و دولت تدبیر و امید را تَکرار کردند.
علی اوسط هاشمی توانست  نظر ویژه دولت را به سیستان و بلوچستان جلب کند و زمینه حضور اعضای مهم هیئت دولت را در استان فراهم نماید، در حالی که از سال ۵۸ تا ۹۲ حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده بود این میزان در مدت چهار سال دولت یازدهم به ۱۳ الی ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.
۵۴۰میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های بندر، نیروگاه و انرژی های نو جذب شد و سیستان و بلوچستان سومین استان کشور در جذب سرمایه شد.
خیرخواه در پایان نوشت: هفدهمین استاندار بعد از انقلاب در سیستان و بلوچستان توانست نقش بسیار بزرگی را در تغییر نگاه ها به منطقه جنوب شرق کشور ایفا  کند و سیستان و بلوچستان را در قواره ملی مطرح نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 742325
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.