گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت وگو با جماران؛

ظریفیان: گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت آموزش و پرورش متناسب با انتظارات نیست

ظریفیان معتقد است معرفی خاکی صدیق به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به طور قطعی منتفی نشده است و احتمال معرفی او به مجلس وجود دارد.

معاون وزیر علوم در دوران اصلاحات درباره کابینه پیشنهادی روحانی به مجلس گفت: رئیس جمهور در انتخاب وزیر برای وزارتخانه های فرهنگی علی الخصوص وزارت اموزش و پرورش انتظارات را برآورده نکرده است.غلامرضا ظریفیان در گفت و گو با خبرنگار جماران درخصوص معرفی نشدن وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی گفت: نمیدانم چه اتفاقی در روزهای گذشته رخ داد که معرفی خاک صدیق به عنوان وزیر علوم به تعویق افتاد. البته فکر میکنم انتخاب خاکی صدیق به طور کامل منتفی نشده است و احتمال معرفی او به عنوان وزیر علوم وجود دارد. درباره خبر استعفا نیز خود اقای خاکی صدیق اطلاعیه ای صادر کرد و این خبر را تکذیب کرد.

 ظریفیان در ادامه به کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:  کابینه پیشنهادی را در چند بخش می توان بررسی کرد. بخش اول نیروهای قدیمی هستند که پرونده قابل دفاعی دارند. البته رسانه ها و جریانات سیاسی توقع داشتند بعضی از این افراد تغییر کنند و کابینه به نوعی ترمیم شود که این اتفاق رخ نداد و انتظارات برآورده نشد.

 وی ادامه داد: بخشی از افراد نیز به تازگی اضافه شدند که مورد اقبال گرفتند. مانند آقای بی طرف که تجربه و کارنامه روشنی داشتند.

درباره تعدادی از افراد تازه اضافه شده مانند گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات نیز قضاوت های بسیار منفی و ویا مثبتی وجود دارد و فضای سنگینی پیرامون وزیر پیشنهادی ارتباطات شکل گرفته است. این قضاوت های منفی و مثبت در داخل جریان اصلاحات نیز وجود دارد. برخی گذشته او و سیر رشد طبیعی او در دستگاه امنیتی را مدنظر قرار می دهند و برخی جزئیات عملکرد او را در وزارت اطلاعات را ملاک قرارمی دهند و دیدگاه منفی نسبت به او دارند.

 ظریفیان درباره وزارتخانه های فرهنگی نیز گفت: درباره بخش فرهنگی انتظارات بیشتری از رئیس جمهور داشتیم که متاسفانه این انتظارات مخصوصا در وزارت اموزش و پرورش برآورده نشد. ما در آموزش و پرورش چهره های سرشناس و فرهنگی بسیاری داشتیم که می توانستند این سمت را قبول کنند و از رئیس جمهور انتظار نمی رفت کابینه بدون آنها بسته شود. با توجه به وجود چهره های سرشناس فرهنگی و مدیریتی به نظر می رسید  وزیر آموزش و پرورش به سختی انتخاب نشود. در بخش فرهنگی چهره های سرشناسی وجود دارند و نمی دانم چه اتفاقی می افتد که این چهره ها به کلی فراموش شدند.

 معاون وزیر علوم در زمان اصلاحات در پاسخ به این سوال که چرا رئیس جمهور در انتخاب کابینه از زنان و جوانان استفاده نکرده است گفت: در بحث زنان باید از نگاه سطحی بیرون بیاییم. ما باید به پروسه انتخاب زنان به عنوان وزیر نگاه بلند مدت داشته باشیم.

 باید در حال حاضر زنانی که در پست های کارشناسی فعالیت می کنند،   در این چهارسال به سمت مدیرکلی و یا معاونت زنان وزارتخانه ها ارتقا پیدا کنند. اگر این رشد به همین منوال اتفاق بی افتد در بازه 4ساله با خیل عظیمی از مدیران زن با توانایی وزارت خواهیم داشت و دیگر بحثی در خصوص ناکارآمدی زنان وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی برای انتخاب یک وزیر از بین خانم ها و آقایان باید به سمت تبیض مثبت به سمت زنان حرکت کنیم و در شرایط برابر خانم ها بتوانند بدون مشکل اداره یک وزارت خانه را به عهده بگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.