گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

کواکبیان: هر وزیری که صادقانه با مطالبات اکثریت مردم همسویی داشته باشد حتما ما اصلاح طلبان به او رأی می دهیم

درست است که 24 میلیون نفر به روحانی رأی دادند ولی باید مطالبات همه هشتاد میلیون نفر را دنبال کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر وزیری که صادقانه با مطالبات اکثریت مردم همسویی داشته باشد حتما ما اصلاح طلبان به او رأی می دهیم و فرقی ندارد که این فرد از اصلاح طلبان و یا اصولگرایان انتخاب شده باشد.

مصطفی کواکبیان در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص مطالبات اصلاح طلبان در چیدن کابینه دوازدهم اظهار داشت: ما بیشترین تلاش ها را برای موفقیت آقای روحانی داشتیم؛ چون وظیفه تشخیص دادیم که باید تلاش کنیم و در قبال این انجام وظیفه هم هیچ سهم ویژه ای نه برای خودمان و نه برای حزب و جریان سیاسی خود نمی خواهیم.

نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به وعده های انتخاباتی حسن روحانی و اصلاح طلبان، گفت: درست است که 24 میلیون نفر به روحانی رأی دادند ولی باید مطالبات همه هشتاد میلیون نفر را دنبال کند.  اینکه بگویند جوانگرایی لازم است، خانم ها باید حضور داشته باشند و یا اقوام و مذاهب باید نقش داشته باشند، درست است اما من معتقدم مهمترین ویژگی کابینه باید همسویی با مطالبات اکثریت مردم ایران باشد. لذا من به عنوان یک نماینده از معرفی کابینه حمایت می کنم اما معنایش این نیست که با همه آنها موافق باشم. ممکن است کسانی را پیدا کنیم که مجاهدین روز شنبه هستند و بعد از پیروزی آمده اند و می خواهند در کرسی قدرت باقی بمانند.

وی تأکید کرد: آقای روحانی منتخب ملت است و در این انتخاب ملت همت به خرج دادند. باید توجه کنیم که این همت را پاس بداریم و خدای ناکرده بر اثر ملاحظه کاری برخی از مطالبات فراموش نشود. مثلا من خودم در 10 روز قبل از انتخابات شاید 10 دانشگاه سخنرانی کردم. بیشترین شعار و مطالبات دانشجویی تحول در تشکلات دانشجویی است؛ اینکه ما بتوانیم در دانشگاه ها فعالیت های قانونمند داشته باشیم. دانشجویان از ما مطالبه رفع حصر داشتند. اما مطالبات سیاسی یک بخش و مطالبات اقتصادی مردم بخش دیگری است که باید آنها را پاس بداریم.

کواکبیان افزود: در یک کلام، هر وزیری که صادقانه با مطالبات اکثریت مردم همسویی داشته باشد حتما ما اصلاح طلبان به او رأی می دهیم و فرقی ندارد که این فرد از اصلاح طلبان و یا اصولگرایان انتخاب شده باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: من معتقدم که خود آقای روحانی از وضعیت جامعه و مطالبات مردم اطلاع دارند. باید به این سمت برویم که برای برآورده کردن مطالبات مردم دست به دست هم دهیم. وزیری کارآمد است که همسو با  مطالبات مردم باشد. البته هنوز کسی معرفی نشده و نباید از پیش قضاوت کنیم. در فضای مجازی برای خود من چند وزارت خانه را گفتند ولی نه کسی با من صحبت کرده و نه دنبالش هستم. به همین دلیل اجازه دهید معرفی شوند بعد اظهار نظر کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.