عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه تکثر کاندیدای اصولگرا بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده است اعلام کرد: قرار بود تعدادی شرکت کنند تا دیدگاه های اصولگرایان را در مناظرات بیان کنند و در نهایت به نفع کسی که از موقعیت بهتری برخوردار است کنار بروند.

با پایان ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقریبا آرایش انتخاباتی جناح های سیاسی مشخص شد. ارزیابی شما از آرایش انتخاباتی اصولگرایان در این انتخابات چیست؟

طبق برنامه ای که از قبل طراحی کرده بودند قرار بود که تعدادی در رقابت شرکت کنند و در مناظرات نقطه نظرات و دیدگاه های اصولگرایان را راجع به مسائل کشور و برنامه هایشان برای آینده را بیان کنند تا بعد از پایان مناظرات به نفع نفری که از موقعیت بهتری برخوردار است ائتلاف کنند و کنار بروند.

یعنی در نهایت به یک کاندیدا خواهند رسید؟

بله

یعنی کل جناح اصولگرا در نهایت با یک کاندیدا در این انتخابات حاضر می شود؟

بله

در این انتخابات شما رقابت اصلی را بین چند نفر می بینید؟

بستگی دارد که شورای نگهبان چه نظری بدهد. چون هنوز ما از شاخص هایی که شورای نگهبان بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری برای رجل سیاسی و مذهبی مشخص کرده، اطلاعی نداریم و نمی دانیم از مجموعه کسانی که ثبت نام کردند چه افرادی واجد این شرایط می شوند. بعد از اینکه اسامی را اعلام کردند بهتر می شود این آرایش را تشخیص داد.

اگر اصولگرایان نتوانند به کاندیدای واحد برسند چه اتفاقی برای سبد رأی آنها می افتد؟

دلیلی وجود ندارد که نتوانند.

ساز و کار جمنا هم با این هدف طراحی شده بود که بتواند اصولگرایان را به کاندیدای واحد برساند اما 4 کاندیدا از جمنا ثبت نام کردند.

از اول هم طراحی برنامه آنها همین بوده و الآن هم طبق همان برنامه جلو آمده اند و تغییری در برنامه های آنها داده نشده است. لذا این ثبت نام ها هیچ مغایرتی با برنامه ریزی قبلی آنها ندارد که بخواهد ناشی از پیش آمدن مشکلی باشد.

جناح اصلاح طلب با تعداد کاندیدای خیلی کمتری ثبت نام کردند و اصرار دارند که کاندیدای اصلی ما آقای روحانی است ولی تا به حال جناح اصولگرا چنین چیزی را اعلام نکرده اند.

این کمتر و بیشتر ملاک نیست و به این بر می گردد که چند نفر از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند؛ آن وقت بهتر می شود این رقابت را مشخص کرد.

با توجه به این حضورها، پیش بینی شما از رقابت اصلی در این انتخابات چیست؟ رقابت اصلی بین چند نفر خواهد بود؟

پیش بینی در صورتی است که اطلاعات دقیقی از وضعیت شورای نگهبان داشته باشیم. طبیعتا بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات شورای نگهبان هر حرفی که آدم بزند با واقعیت فاصله خواهد داشت.

نظر شما در مورد حضور کاندیداهایی که کارنامه سیاسی ندارند چیست؟

طبیعتا اگر کسی کارنامه سیاسی ندارد یک ضعف است و باید این ضعف را به شکلی در مناظرات پر کند یا مردم را اقناع کند.

مهمترین چیزی که می تواند یک کاندیدا را موفق کند چیست؟

صداقت، کارآمدی و سوم یاران دلیر و متخصص

به نظر شما با این شرایط آقای روحانی می تواند در این انتخابات موفق شود؟

مقداری اولی را ندارد؛ و یاران متخصص هم از عملکرد دولت در حوزه های مختلف اقتصاد و غیره هم کاملا مشخص است.

اتفاقا حامیان دولت یکی از نقاط قوت آن را عملکرد اقتصادی می دانند و آمارهایی در این زمینه ارائه می دهند.

حتما به جیب خودشان نگاه می کنند؛ نه به جیب مردم.

در نهایت این رقابت های انتخاباتی چه نتیجه ای در پی خواهد داشت؟

ما امیدواریم این رقابت در نهایت رعایت اخلاق و تقوای سیاسی و در نهایت آرامش برگزار شود و همه کسانی که شرکت می کنند پایبندی خودشان به اصول انقلاب اسلامی را نشان دهند و مردم هم بتوانند با حضور گسترده حماسه دیگری را بیافرینند. به هر حال آنچه که مردم انتخاب کنند مورد احترام همه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.