عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انتخابات نباید مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: دولت باید با کمی سرعت بیشتر و هماهنگی بیشتر تلاش کند که سال 96 هم بتوانیم گام های بلندتری در زمینه اقتصاد مقاومتی برداریم.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار جماران، با تأکید بر اینکه سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی سیاست های یک ساله نیست، در مورد عملکرد دستگاه اجرایی در این زمینه اظهار داشت: در سال 95 مسئولان اجرایی کشور تقریبا مقدماتی را فراهم کردند و همین که ما از رکود به سمت رونق حرکت کنیم کار مهمی است. باید برای رونق دادن به واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش کنیم؛ مخصوصا واحدهایی که چه به خاطر تحریم و چه عوامل دیگری مثل عدم نقدینگی تعطیل شده نیاز دارند که تحریک شوند و نقدینگی برای آنها فراهم شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: قدم های خوبی برداشته شده اما کافی نیست و باید جدی تر گرفت چون مشکلات اقتصادی از جمله اشتغال، واگذاری ها، مسأله قاچاق و واردات بی رویه مشکلات جدی کشور است و تا رسیدن به اقتصاد مقاومتی هدف و رسیدن به 24 بند اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی داریم. بنابر این دولت باید با کمی سرعت بیشتر و هماهنگی بیشتر تلاش کند که سال 96 هم بتوانیم گام های بلندتری در زمینه اقتصاد مقاومتی برداریم؛ چالش های اقتصاد مقاومتی و چالش های اجتماعی مثل بیکاری و معیشت مردم را جدی بگیریم. امیدواریم که بانک ها و مردم همکاری کنند و دولت هم این قضیه را جدی تر دنبال کند.

وی اقتصاد مقاومتی را یک مسأله ملی دانست و تأکید کرد: همه جناح ها توجه داشته باشند که انتخابات نباید مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی را تحت الشعاع قرار دهد. این یک فرمان عمومی، ملی و فراجناحی است و هر دولت، وزیر و ارگانی، در هر شرایطی و همه مردم به نحوی در رابطه با اقتصاد مقاومتی مسئولیت دارند. البته گزارش معاون اول رئیس جمهوری هم گزارش قابل قبول و قابل تقدیری بود اما تا آرمان ها هنوز خیلی فاصله داریم.

آیت الله دری نجف آبادی در مورد رابطه معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی گفت: طبیعتا یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی توجه به معیشت مردم است. توجه به عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر، ایجاد اشتغال سالم و مولد، بومی کردن اقتصاد و مبارزه با فساد همه معیشت مردم مرتبط است. معیشت مردم یعنی هزینه های مردم کاهش و رفاه عمومی مردم و بهره وری در کشور افزایش پیدا کند و کارآیی اقتصاد بالا رود و اینها به معیشت مردم مربوط است و همه هم جزو سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.