گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مازنی در گفت و گو با جماران:

همدلی بین نیروهای وفادار به انقلاب، ادامه راه هاشمی است

ما در داخل نیاز به گفت و گو داریم و باید با پذیرش اختلافات با همدیگر گفت و گو کنیم. همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما قهر نیستیم که آشتی کنیم، ولی یک مقدار روابطمان با یکدیگر سرد شده است و یک جاهایی بازی باخت باخت داشته ایم و نتوانسته از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از ویژگی های مهم آیت الله هاشمی این بود که ایشان مانع رشد تضادها بودند، گفت: اگر بخواهیم راه ایشان را ادامه دهیم باید گفت و گوی ملی را در دستور کار قرار دهیم.

احمد مازنی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد خصوصیات آیت الله هاشمی گفت: من در کنار مجموعه خصوصیات آیت الله هاشمی یکویژگی های ایشان را بارز می دانم و آن این است که ایشان مانع رشد تضادها بودند و همین هم باعث شده بود که در ابتدای تأسیس انقلاب گروه فرقان ایشان را هدف قرار دهد؛ چرا که با چنین افرادی انقلاب رشد می کند.

وی ادامه داد: تضادها در یک نظام سیاسی باعث می شود که اولویت ها جایش را به مسائل حاشیه ای و منافع ملی جایش را به منافع فردی و جناحی بدهد و در نهایت جامعه در ابعاد مختلف توسعه دچار رکود و حتی سقوط و فروپاشی شود.

مازنی با تاکید بر این که مرحوم هاشمی رفسنجانی همیشه تلاش داشتند که دل ها و جریان های مختلف سیاسی را به هم نزدیک کنند، اظهار کرد: هاشمی هر جا تضادی می دید، ورود پیدا می کردند و سعی داشت جامعه را از افراط و تفریط به اعتدال نزدیک کنند.

وی  ویژگی مهم دیگر آیت الله هاشمی را نقش ایشان در شکل گیری مجلس شورای اسلامی دانست و ابراز داشت:  نظام پارلمانی در ایران قبل از مجلس شورای اسلامی از مشروطه شکل گرفته بود که کم کم در اواخر رژیم پهلوی تبدیل به یک مجلس سلطنتی و تشریفاتی شده بود، اما در جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی شکل گرفت و مرحوم هاشمی در رأس این جریان قرار داشت. به یک معنا مرحوم هاشمی را به دلیل نقش موثری که در شکل گیری مجلس داشتند  می توان پدر مجلس شورای اسلامی  نامید.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مجلس به دلیل تعدد افراد منتخب ملت در آن، کمتر زمینه استبداد در آن فراهم می شود. یک فرد اگر بیشترین رأی را هم از مردم داشته باشد امکان کشیده شدن به سمت استبداد برایش بیشتر فراهم است تا یک جمعی که همه با هم نماینده کل مردم هستند. نقش مرحوم هاشمی از این جهت نیز نقش بی بدیلی بود.

وی ضمن تأکید بر این که آقای هاشمی در دهه پایان عمر شریفشان در عرصه داخلی و خارجی نقش ویژه ای در تعامل بین نیروهای مختلف انقلاب داشتند، گفت: این خلاء و ثلمه ای که وارد شده را چیزی نمی تواند پر کند اما چون هاشمی مرد امید بود، امید داشتن و هماهنگی و همدلی بین مجموعه نیروهای وفادار به انقلاب ادامه راه هاشمی است.

حجت الاسلام  والمسلمین احمد مازنی در ادامه در خصوص آینده سیاسی کشور بعد از آیت الله هاشمی اظهار کرد: ما در داخل نیاز به گفت و گو داریم و باید با پذیرش اختلافات با همدیگر گفت و گو کنیم. همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما قهر نیستیم که آشتی کنیم، ولی یک مقدار روابطمان با یکدیگر سرد شده است و یک جاهایی بازی باخت باخت داشته ایم و نتوانسته ایم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی در پایان افزود: بنابراین ما باید گفت و گوی ملی را در دستور کارمان قرار دهیم و اگر با یکدیگر گفت و گو داشته باشیم و بر روی موارد مشترک بیشتر کار  و بر روی موارد اختلافی بحث کنیم آینده روشنی خواهیم داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.