پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی

بسم الله الرحمن الرحیم‏


انا لله و انا الیه راجعون‏


سرانجام پس از هفته‏اى اندوهبار و سرشار از اضطراب و نگرانى، بار سنگین مصیبت فرود آمد و دل امت وفادار، دستخوش طوفان غم و محنت شد.
یادگار امام و فرزند دلبند و عزیزترین کس او، دنیاى فانى را وداع گفت و چهره محبوب و آشناى مردم و غمخوار کشور و انقلاب و خدمتگزارى صدیق براى هدفهاى امام عظیم‏ راحل، و اندیشه‏اى روشن و چشمى تیزبین در خدمت نظام اسلامى، کشور و ملت و دوستان و دوستداران خود را ترک کرد و ایران اسلامى را به عزاى خویش نشانید.
در دوران پرحادثه انقلاب، مرحوم حجت‏الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینى یکى از مؤثرترین عناصر در جریانات کلى کشور و انقلاب بود. او براى رهبر کبیر انقلاب، فرزندى مهربان و در عین حال، مشاورى امین و یارى دیرین و سربازى فداکار و مریدى گوش به فرمان و کارگزارى لایق و کارآمد بود.
امام بزرگ ما بارها محبت پرشور و اعتماد عمیق و تحسین قلبى خود نسبت به این فرزند خاضع و مطیع خود را بر زبان آورده بود و نزدیک‏ترین‏ها، گواهى صادق آنچنان پدرى را در حق پسر یگانه‏اش، از آن زبان پرهیزگار شنیده بودند.
در طول سال‏هاى انقلاب چه بسیار گره‏ها که بدست او گشوده شد و چه بسیار کارهاى بزرگ که به تدبیر او انجام شد.
از اینها برتر، نقش این عنصر پرتلاش و پرتوان در حراست عاشقانه از سلامتى جسمى و آرامش خاطر امام بزرگوار بود.
بى‏شک سلامت و توان جسمى و قدرت کارى آن قائد عظیم‏الشأن در دوران پرمخاطره ده ساله، با وجود کهولت سنى و بیمارى قلبى، در میان عوامل و اسباب عادى، از همه بیشتر به ابتکار و مراقبت و
پیگیرى دلسوزانه این فرزند مهربان وابسته بود.
ملت ایران از این بابت بسى مدیون این عزیز فقید است.
تاریخچه خدمات ارزنده آن مرحوم به دوران پس از پیرورزى منحصر نمى‏شود. نقش ایشان در دوران مبارزات ملت ایران نیز برجسته و فراموش نشدنى است و هرچه زمان به مقطع پیروزى انقلاب اسلامى نزدیک‏تر مى‏شود، این نقش و سهم صاحب آن، بزرگتر و روشن‏تر مى‏گردد. و چون فاصله زمانى میان فقدان فاجعه‏آمیز مرحوم آیت‏الله حاج سید مصطفى خمینى فرزند بزرگ و نام‏آور امام و روزهاى بازگشت رهبر کبیر انقلاب به کشور فرا مى‏رسد، نقش مرحوم حاج سید احمد آقا در قضایاى انقلاب، وضعى استثنائى و منحصر به فرد مى‏یابد.
بى‏شک در آخرین ماه‏هاى دوران نهضت، هیچکس در رابطه با امام بزرگوار نقشى تا بدین حد بزرگ و مؤثر از خود بروز نداده است. تلاش بى‏وقفه و پروانه‏وار ایشان در کنار مشعل فروزان وجود امام عزیز رضوان‏الله علیه بسى برکات را منشأ گشته و بسى‏ دشوارها را آسان نموده است.
اکنون این یادگار امام از میان ما رفته و ما را در فقدان خود مهموم و مغموم بجا گذاشته است. شکوۀ این غم جانکاه را به پیشگاه صاحب و مولاى خود حضرت بقیة‏الله الاعظم مى‏بریم و از او دعا براى صبر و تسلى مى‏طلبیم و در عین حال، نخستین تسلیت را هم به او مى‏گوییم.
تسلیت بعدى به مادر داغدار و محنت کشیده‏اى است که بار سنگین مصائب بزرگ بر دل او سنگینى مى‏کند و نیز همسر گرامى و فداکار ایشان و به خانواده معظم و بیت معزز حضرت امام راحل بویژه فرزندان گرامى این عزیز و بالاخص به یادگار برومندش جناب حجت‏الاسلام حاج سید حسن خمینى و نیز به عموى بزرگوارشان جناب حجت‏الاسلام والسلمین آقاى پسندیده و دیگر خاندان‏هاى وابسته و به همه ملت بزرگ ایران و به همه مسلمانان جهان تسلیت مى‏گویم.
خداوند روح آن مرحوم را مشحون از رحمت و فضل خود قرار دهد و او را با اولیائش محشور فرماید. آمین رب العالمین‏
جمعه بیست و ششم اسفند ماه 73
سید على خامنه‏اى‏

منبع: حضور (10)، صص 21 الی 23

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.