گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران: کسی که رای می‌دهد حق اعتراض، انتقاد و حق سوال را دارد/ عیب کارمان این است که فقط ابراز نارضایتی می‌کنیم/ اگر فردی از حق خود استفاده نکند در آینده نمی‌تواند بگوید که برای ما چه کار کردند!

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و نماینده ادوار مجلس به جماران کفت: عیب کارمان در سال ۱۴۰۲ این است که فقط ابراز نارضایتی می‌کنیم، در حالی‌که باید پرسیدن سوال و نظارت را داشته باشیم و باید در فضای مجازی بگوییم که چرا کشور و جامعه رها شده است و چرا هر کسی که دلش می‌خواهد در رابطه با خدمات و دستمزدها می‌تواند حرف بزند! ما باید نظارت را جدی بگیریم و قانون پذیر باشیم و نه قانون گریز.

پایگاه خبری جماران: عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: امام می‌دانست با اینکه مردم شعار استقلال آزادی جمهوری دادند، ولی فرمودند باید رأی گیری شود تا مردم رای بدهند و نگویند مردم احساساتی رأی دادند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین  سید رضا اکرمی  نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آنچه مدنظر امام خمینی در ابتدای انقلاب تا امروز محقق شده است یا خیر؟ به خبرنگار جماران گفت: بنده ۳ نکته را عرض می‌کنم؛ نکته اول ایران اسلامی، ایران شوراها و آراء مردم است. نکته دوم، امام می‌دانست با اینکه مردم شعار استقلال آزادی جمهوری دادند، ولی فرمودند باید رأی گیری شود، تا مردم رأی بدهند و نگویند مردم احساساتی رأی دادند. نکته سوم، ما کشوری در دنیا سراغ نداریم که در فاصله ۴۵ سال بتواند ۳۶ رای داده باشد؛ چون، مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان، شورا و قانون اساسی انصافا مردم باید در سرنوشت خودشان دخالت کنند و بنده توفیق پیدا کردم‌ در پنج دوره نماینده مجلس شورای اسلامی باشم. 

اگر فردی از حق خود استفاده نکند در آینده نمی‌تواند بگوید که برای ما چه کار کردند

اکرمی در مورد جایگاه مردم در ۴۵ سالگی انقلاب گفت: ۵۰ درصد آن قانون است که حق برای آن قرار داده شده است که حق توست و وظیفه توست و ۵۰ درصد دیگر مربوط به اراده خودش است که اگر واقعا اراده خودش را اعمال کند و رأی دهد؛ حق اعتراض، انتقاد و حق سوال را دارد و اما اگر فردی از حق خود استفاده نکند در آینده نمی‌تواند بگوید که برای ما چه کار کردند و چه قدمی برداشتند؛ پس باید شرکت کنیم و از حق خود استفاده و اراده خودمان را اعمال کنیم و بعد نظارت کنیم.

عیب کارمان در سال ۱۴۰۲ این است که فقط ابراز نارضایتی می‌کنیم

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: عیب کارمان در سال ۱۴۰۲ این است که فقط ابراز نارضایتی می‌کنیم؛ در حالی‌که باید پرسیدن سوال و نظارت را داشته باشیم و باید در فضای مجازی بگوییم که چرا کشور و جامعه رها شده است و چرا هر کسی که دلش می‌خواهد در رابطه با خدمات و دستمزدها می‌تواند حرف بزند! ما باید نظارت را جدی بگیریم و قانون پذیر باشیم، نه قانون گریز!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.