گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

سفیر پاکستان در تهران: برخی نیروهای خارجی تلاش می‌کنند رابطه ایران و پاکستان را تخریب کنند/ گروه‌های تروریستی خواهان ایجاد بحران در منطقه و مشکل در روابط تهران-اسلام‌آباد هستند

محمد مدثر تیپو، سفیر پاکستان در تهران به خبرنگار جماران گفت: مردم ایران و مردم پاکستان دو ملت برادر هستند. مرزهای ما مرزهای صلح بوده و هم ایران و پاکستان بر اساس منطقی درست می‌خواهند آینده نیز همین گونه باشد.

محمد مدثر تیپو، سفیر پاکستان در تهران به خبرنگار جماران گفت: مسأله تروریسم در منطقه بسیار پیچیده است. این گروه‌های تروریستی خواهان ایجاد بحران در منطقه و مشکل در روابط ایران و پاکستان هستند.

 

جماران: ما اخیرا شاهد تنش سیاسی و نظامی  میان تهران و اسلام اباد بودیم. نگرانی جدی در رسانه‌ها و فضای سیاسی دو کشور درباره رابطه جاری دو کشور وجود دارد. آیا می توان گفت که تهران و اسلام اباد از آن فضا عبور کردند و نقشه راهی برای کاهش تنش وجود دارد؟ 

محمد مدثر تیپو،  سفیر پاکستان در تهران پاسخ داد:

امروز پاکستان و ایران کاملا توافق و اطمینان دارند که مناسبات سیاسی سطح بالایی بین دو کشور برقرار است.

وزیر امور خارجه ایران به پاکستان سفر کرد و با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

من معتقدم، تاریخ، فرهنگ و سنت‌های مشترک کمک می‌کنند روابط بین دو کشور خوب باشد.

مردم ایران و مردم پاکستان دو ملت برادر هستند. مرزهای ما مرزهای صلح بوده و هم ایران و پاکستان بر اساس منطقی درست می‌خواهند آینده نیز همین گونه باشد.

من توجه شما را به نیروهایی خارجی جلب می‌کنم که بهترین تلاششان را برای تخریب روابط ایران و پاکستان به کار بسته‌اند.ما باید در برابر این نیروها، از روابط دوجانبه محافظت کنیم.

مسأله تروریسم در منطقه بسیار پیچیده است. این گروه‌های تروریستی خواهان ایجاد بحران در منطقه و مشکل در روابط ایران و پاکستان هستند.

این برای رهبران سیاسی دو کشور و همچنین جامعه ایران و جامعه پاکستان بسیار مهم است که ما باید کاملا نسبت به برنامه‌های آن‌ها آگاه باشیم، بدانیم انگیزه‌های آن‌ها چیست و از کجا تغذیه می‌شوند.

باید همه تلاش ما ایجاد فضایی صلح آمیز و آرام میان دو کشور باشد.

البته تروریسم همچنان یک تهدید است و باید به مقابله با آن ادامه دهیم. خطر تروریسم بسیار بزرگتر از گذشته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.