گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

حاجی دلیگانی: عجله در اتمام لایحه بودجه باعث ضایع شدن حق مردم می‌شود/ برخی نکات بودجه باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود/ امیدواریم شورای نگهبان ایراد بگیرد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به جماران گفت: من پیشنهاد دادم و گفتم، اگر می‌خواهید مفهوم قانون برنامه هفتم را بیاورید، اما نام برنامه هفتم را روی آن نگذارید؛ بلکه بگویید ما می‌خواهیم این متن را به رأی بگذاریم. اشکال بعدی در نحوه رسیدگی به بودجه است که با این عجله کاری که صورت گرفت سرهم بندی شد و در واقع حق مردم ضایع شده است؛ به این خاطر که برخی نکاتی که در بودجه می‌آید، در آینده باعث افزایش قیمت‌ها یا برخی مسائل می‌شود و حقوق مردم بعضا ضایع می‌شود.

پایگاه خبری جماران: رو گذشته در کمال تعجب بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ پس از ۱۰ جلسه در پنج روز به اتمام رسید.

در این رابطه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه به خبرنگار جماران گفت: عجله در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کار درستی نبود و چند اشکال داشت؛ ما ابتدا باید قانون برنامه و بعد بودجه را تصویب می‌کردیم. برنامه‌ای در حال حاضر نداریم، زیرا نهایی نشده است؛ برنامه، زمانی نهایی است که توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور و رئیس جمهور به دستگاه اجرائی ابلاغ کند و بعد ۱۵ روز که در روزنامه رسمی چاپ شود. در حالی که اکنون قانون نداریم و در رسیدگی به لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۳ بسیاری مبانی و مستندات به عنوان قانون برنامه هفتم آمده. از همین رو، رأی‌گیری دو سوم که انجام شد خلاف بود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد ایرادات لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: من پیشنهاد دادم و گفتم، اگر می‌خواهید مفهوم قانون برنامه هفتم را بیاورید، اما نام برنامه هفتم را روی آن نگذارید؛ بلکه بگویید ما می‌خواهیم این متن را به رأی بگذاریم. اشکال بعدی در نحوه رسیدگی به بودجه است که با این عجله کاری که صورت گرفت سرهم بندی شد و در واقع حق مردم ضایع شده است؛ به این خاطر که برخی نکاتی که در بودجه می‌آید، در آینده باعث افزایش قیمت‌ها یا برخی مسائل می‌شود و حقوق مردم بعضا ضایع می‌شود. 

حاجی دلیگانی افزود: در بحث زمان به جای اینکه مخالف و موافق  ۵ دقیقه صحبت کنند، زمان را به دو دقیقه رساندند. اشکال دیگر این است که کمیسیون تلفیق قبل از اینکه نظر اعضاء را داشته باشد برخی از مصوباتی که برخلاف کمیسیون بود را نظر مثبت داد و اعلام موافقت کرد. 

وی با توجه به مشکلات معیشتی مردم در مورد وضعیت آینده بودجه، گفت: ما امیدواریم شورای نگهبان ایراداتی بگیرد که در مرحله بعد، بودجه را اصلاح کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.