گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«امام؛ هویت جمهوریت اسلامی»/12

برقعی، رئیس جامعه الزهرا(س): صدور انقلاب، به اندیشه‌های امام بستگی دارد

ان شاءالله در کنار مؤسسه حفظ و نشر آثار امام که متولی این امر است، همه با هم تلاش کنیم تا اندیشه‌های ناب امام در برنامه‌های مختلف بلند مدت و کوتاه مدت در جامعه گسترش یابد. البته فکر می‌کنم این وظیفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام است که بکوشند تا یک فیلم خوب درباره امام، یاران و اندیشه‌های امام تهیه کنند و یا مقدمات آن را فراهم نمایند.

پایگاه خبری جماران: رئیس جامعه الزهرا(س) گفت: باید توجه داشت بحث انقلاب و صدور انقلاب، به اندیشه‌های امام بستگی دارد و اگر خدای نکرده کوتاهی و کم توجهی شود، جامعه ما با اندیشه‌های امام آشنا نمی‌شود؛ چراکه نسل جدید ما با هر عنوانی که گفته می‌شود، امام را ندیده‌اند و اندیشه‌های ایشان از طریق ما باید به آن‌ها منتقل شود. کم‌توجهی و تساهل باعث می‌شود که نسل جدید ما با اندیشه‌های امام آشنا نشوند.  



خانم دکتر زهرا برقعی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه، از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد.

وی ضمن حضور در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی، موجب تسهیل، تبادل علمی و آشنایی پژوهشگران با آخرین روش‌ها و شیوه‌های تحقیق و حل مساله است، گفت:

ظرفیت های علمی حوزه‌های خواهران، علاوه بر بخش نشر، در قسمت پژوهش نیز در نمایشگاه حضور دارد؛ در غرفه جامعه الزهراء، 30 عنوان کتاب چاپ شده در سال جدید عرضه گردیده که 16 مورد آن اثر علمی پژوهشی است. علاوه بر این، از آثار سال¬های قبل  100 عنوان کتاب در موضوعات تاریخی، فلسفی، کلامی، خانواده، جهاد، دفاع مقدس و کودک و نوجوان، 37 عنوان پایان نامه سطح سه و رساله سطح چهار و 39 نسخه نشریه در 18 عنوان علمی در نمایشگاه وجود دارد. همچنین در ابتدای نمایشگاه، پژوهشکده زن و خانواده از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، آثار خود را به نمایش گذاشته است.  

ان شاء الله حضور حداکثری بانوان در نمایشگاه، فرصت مغتنمی برای معرفی و ترسیم ظرفیت‌ها و جایگاه علمی ایشان و ایجاد زمینه‌های رشد علمی و آشنایی با دستاوردهای به ‌روزِ پژوهشی خواهد بود. 

همانگونه که مستحضر هستید جامعه الزهراء علیهاالسلام به فرمان مبارک حضرت امام خمینی قدس سره بنیان نهاده شد و همواره تحت توجهات و رهنمودهای خاصه‌ی مقام معظم رهبریدام ظله العالی حرکت نموده و به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع، یکی از نهادهای تاثیرگذار و منحصر به فرد در سطح ملی و بین المللی شناخته می‌شود. بی شک اندیشه‌های امام، پایه و اساس نهضت ماست و مقام معظم رهبری مکرر روی این مسأله تأکید داشته‌اند. ضرورت توجه همه نهادهای فرهنگی به تبلیغ و ترویج آراء و اندیشه‌های امام در همه ابعاد چنان حائز اهمیت است که به عنوان مثال اگر در بحث زنان، اندیشه‌های امام و مقام معظم رهبری در حوزه‌ها و اجتماع خوب تبیین شود، اساساً وضعیت اجتماع ما تغییر خواهد کرد.  

باید توجه داشت بحث انقلاب و صدور انقلاب، به اندیشه‌های امام بستگی دارد و اگر خدای نکرده کوتاهی و کم توجهی شود، جامعه ما با اندیشه‌های امام آشنا نمی‌شود؛ چراکه نسل جدید ما با هر عنوانی که گفته می‌شود، امام را ندیده‌اند و اندیشه‌های ایشان از طریق ما باید به آن‌ها منتقل شود. کم‌توجهی و تساهل باعث می‌شود که نسل جدید ما با اندیشه‌های امام آشنا نشوند.  

ان شاءالله در کنار مؤسسه حفظ و نشر آثار امام که متولی این امر است، همه با هم تلاش کنیم تا اندیشه‌های ناب امام در برنامه‌های مختلف بلند مدت و کوتاه مدت در جامعه گسترش یابد. البته فکر می‌کنم این وظیفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام است که بکوشند تا یک فیلم خوب درباره امام، یاران و اندیشه‌های امام تهیه کنند و یا مقدمات آن را فراهم نمایند.  

ما معتقدیم اسلام حقیقی و واقعی، در اندیشه‌های امام و ولایت وجود دارد و باید بتوانیم این اندیشه‌ها را توسعه داده و تبیین نماییم؛ ان شاء الله.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.