جزیره «سقطره» و «میون» کشور یمن توسط امارات اشغال شده است که در ذیل موقعیت سوق الجیشی و طبیعی و به خصوص استراتژیک سقطره در پی می آید. پیشنهاد می شود ایران با کمک به دولت نجات ملی یمن «انصارالله» این دو جزیره را به سرزمین اصلی خود باز گرداند تا اماراتی ها را هم سر جای خود بنشاند و آنان بفهمند که ایران در حال تحریم چنان که آنان فکر می کنند دست و بالش بسته نیست.

سران امارات که سالهاست چشم شان به جزایر سه گانه ایرانی است هر روز با یارگیری از میان بازیگران منفعت طلب در صحنه بین‌المللی، به تلاش های خود ادامه می دهند که آخرین موارد آن مواضع چین و روسیه بود.

سکوت و کم تحرکی ایران با این استدلال که از نظر تاریخی و امر واقع ایران بر جزایر حاکم است در درازمدت در این دنیای کثیف سیاست که نمونه بارزش موضوع کشتار بی رحمانه مردم فلسطین است، شاید جوابگو نباشد.

جزیره «سقطره» و «میون » کشور یمن توسط امارات اشغال شده است که در ذیل موقعیت سوق الجیشی و طبیعی و به خصوص استراتژیک سقطره در پی می آید.

پیشنهاد می شود ایران با کمک به دولت نجات ملی یمن «انصارالله» این دو جزیره را به سرزمین اصلی خود باز گرداند تا اماراتی ها را هم سر جای خود بنشاند و آنان بفهمند که ایران در حال تحریم چنان که آنان فکر می کنند  دست و بالش بسته نیست.

سقطره

نام جزیره‌ای است که مردم از آن با نام «جواهری در دریای عرب» یاد می‌کنند. جزیره‌ای فوق استراتژیک که سرشار از تنوع زیستی عجیب و غریب، مناظر طبیعی فوق العاده، سواحل افسانه‌ای، غارهای آتشفشانی تحسین‌ برانگیز، آب‌های بلوری و صخره‌های مرجانی طبیعی و دست‌نخورده است.

 

جزیره «سقطره» و «میون»

 

جزایر سقطره یکی از عجیب‌ترین مکان‌های روی زمین

سقطره از یک طرف در اقیانوس هند و از یک سو نزدیک ساحل شاخ آفریقا قرار دارد و حدود ۳۵۰ کیلومتر از جنوب شبه جزیره عربی فاصله دارد.

سقطره یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌های روی زمین و منطقه‌ای اقلیمی است. این جزیره بالغ بر ۷۰۰ گونه مختلف گیاه و جانور را در خود جای داده است که یک سومشان فقط مخصوص این منطقه هستند و در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شوند.

این منطقه هوایی گرم و خشک و نامناسب دارد و با این وجود گیاهان عجیبی در آنجا می‌روید. درختان ظاهری شبیه به قارچ دارند.

طبیعت به داشتن چنین جزیره‌ فوق‌العاده‌ای به خود می‌بالد. این جزیره به سبب گیاهان منحصر به‌فردش و تنوع زیستی‌ عجیبی که دارد، زبانزد همگان است.

جزیره سقطره تا سال ۱۹۹۰ تحت حاکمیت یمن جنوبی بود و اتحاد جماهیر شوروی سابق در آنجا پایگاه نظامی داشت.

آمریکا پس از وحدت یمن تلاش گسترده ای برای ایجاد پایگاه نظامی در این جزیره داشت که علی عبدالله صالح بخاطر مخالفت احزاب یمنی و مردم و بخصوص رسانه های نتوانست خواست آمریکا را اجابت کند.

در حال حاضر امارات متحده عربی پس از ائتلاف ایجاد شده توسط سعودی درسال ۱۳۹۴ و جنگ با انصار الله و سپس خروج اش از ائتلاف ضد یمن ، در سال ۱۳۹۷ اقدام به اشغال جزیره سقطره نموده است.

اقدامات امارات پس از اشغال سقطره

*خرید اراضی و املاک

* دادن تابعیت به اهالی سقطره

*راه اندازی بیمارستان توسط هلال احمر امارات

*برنامه های آموزشی برای زنان و کودکان سقطره ای

*استقرار تجهیزات الکترونیکی راداری ، ادوات سبک و نیمه سنگین درسقطره

گفته می شود تمام این اقدامات با هماهنگی رژیم غاصب اسرائیل صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.