گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

روایت دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حاشیه جنجالی نشست چهره‌های سیاسی با رئیسی/ جواد امام: به محصولی گفتم دروغ نگو!

جواد امام دبیر کل حزب مجمع ایثارگران با بیان اینکه حاشیه‌ای که جلسه چهره های سیاسی با رئیس جمهور را به هم ریخت صحبت‌های آقای محصولی بود، به خبرنگار جماران گفت: هنگام ارائه سخنان و گزارش‌های آقای محصولی در خصوص انتخابات سال 88، اینجانب بلندگو را روشن کرده و صحبت‌های ایشان را قطع کردم و چندین بار به نشانه اعتراض، فریاد زدم که «دروغ نگو. این‌ها دروغ است». او حتی ساعات پایانی رأی‌گیری در تهران را خلاف واقع اعلام می‌کرد و بنده به عنوان نماینده آقای موسوی که در فرمانداری حضور داشتم اعلام داشتم، «حتی تا روز بعد یک رأی و یک صندوق را نیاوردند».

پایگاه خبری جماران: چندروز قبل دیدار جمعی از دبیران کل احزاب و فعالان سیاسی با رئیس جمهور برگزار شد. یکی از کسانی که در این دیدار سخن گفت، دبیر کل حزب مجمع ایثارگران بود.

وی ضمن در اختیار قرار دادن متن سخنان خود، برخی نکات این جلسه را نیز در گفت و گو با خبرنگار جماران، مطرح کرد.

متن کامل سخنان وی در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن سلام و عرض ادب و تشکر و ابراز گلایه از عدم دعوت از ریاست جبهه اصلاحات ایران، به نظر می‌رسد این دعوت هیچ اثر و نسبتی با نظرخواهی و گفت‌‌وگو برای فراهم نمودن الزامات و لوازم یک انتخابات آزاد و رقابتی و منصفانه نداشته و بیشتر نمایشی است که برای به انحراف کشیدن افکار عمومی از واقعیت‌های موجود صورت گرفته و دعوت از احزاب و فعالان سیاسی نیز برای موجّه جلوه دادن اقدامات صورت گرفته می‌باشد که همواره مورد نقد جدی و اعتراض دلسوزان ایران و انقلاب واقع شده است.

اگر قرار بود نظرات احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی شنیده شود و به آن عمل نمایند، حدأقل می‌بایست قبل از قانون جدید انتخابات و ضرب‌الاجل پیش ثبت‌نام صورت می‌گرفت.

به جای تجدید نظر در سیاست‌ها و رویه‌های غلط گذشته، آن را به قانون تبدیل نمی‌کردند و فضای مشارکت را مسدودتر نمی‌نمودند.

روند پیش‌رو در واقع ادامه پروژه یکدست سازی و همان مسیر انتخابات 98 و 1400 است که با وعده‌های خلاف واقع، وضعیت کشور را به این روز انداخته است. وضعیت فلاکت بار اقتصادی و معیشتی مردم و زیر سئوال قرار گرفتن عزت ایران و ایرانی، خصوصاً در سیاست خارجی در ارتباط با طالبان و روسیه بر کسی پوشیده نیست.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی دو رکن اساسی دارد که اول مردم و دوم قانون است. متأسفانه امروز هر دو به هیچ انگاشته شده است. صرف‌نظر از نحوه انتخابات 1400 و ایرادات وارده به آن، جناب آقای رئیسی جنابعالی به عنوان رئیس جمهور در مقابل قسمی که یاد کرده‌اید چه مسئولیتی دارید و چه می‌خواهید بکنید؟

اصلاح‌طلبان ضمن استقبال از بیانات رهبر معظم رهبری و لیکن به نظر می‌رسد مخاطب تذکر و خواسته ایشان برای مشارکت حدأکثری و برگزاری انتخابات رقابتی آزاد و منصفانه، مجلس، دولت و شورای نگهبان است.

چرا به جای تجدید نظر و اصلاح قوانین و سیاست‌های غلط گذشته که باعث ایجاد فضای یأس و ناامیدی مردم خصوصاً نسل جوان و روی برگرداندن آن‌ها از صندوق شده، هیچ اقدام عملی صورت نمی‌گیرد؟! بلکه همه بسیج شده‌اند که اعلام نمایند همه چیز گل و بلبل است و برخلاف فضای واقعی و موجود اعلام می‌شود تمام سلایق و نمایندگان جرایانات سیاسی حضور دارند!

جواد امام

وزیر محترم کشور با اعلام گزارشات و آمارهای خلاف واقع که حداقل تفاوت جدی و معناداری با نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط ایسپا که یک مرکز دولتی است وجود دارد.

راه خروج از این بن‌بست، ورود مجلس و ارائه طرح سه فوریتی برای بازکردن مسیر و برگزاری انتخابات واقعی و کنارگذاشتن اعمال سلیقه‌ای، گزینشی و نظارت استصوابی است.

ارجاع امر و استعلامات بر اساس قانون صرفاً می‌بایست از طریق مراجع چهارگانه و مستند به احکام قطعی محاکم قضائی در قبول و رد صلاحیت نامزدها باید مورد عمل واقع شود. تشخیص احراز صلاحیت شایستگان برای نمایندگی مردم می‌بایست به خود مردم سپرده شود.

حق انتخاب شدن را محترم شمرده و حق انتخاب کردن که حق طبیعی انسان برای تعیین سرنوشت خویش می‌باشد، می‌بایست به مردم برگرانده شود.»

وی همچنین با بیان اینکه حاشیه‌ای که جلسه را به هم ریخت صحبت‌های آقای محصولی بود، به خبرنگار جماران گفت: هنگام ارائه سخنان و گزارش‌های آقای محصولی در خصوص انتخابات سال 88، اینجانب بلندگو را روشن کرده و صحبت‌های ایشان را قطع کردم و چندین بار به نشانه اعتراض، فریاد زدم که «دروغ نگو. این‌ها دروغ است». او حتی ساعات پایانی رأی‌گیری در تهران را خلاف واقع اعلام می‌کرد و بنده به عنوان نماینده آقای موسوی که در فرمانداری حضور داشتم اعلام داشتم، «حتی تا روز بعد یک رأی و یک صندوق را نیاوردند».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.