در دیدار نخست وزیر سوریه، احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به روابط دیرینه وگرم دو کشور، ابراز امیدواری کرد محور مقاومت همانگونه که در سطوح سیاسی، دفاعی و امنیتی همکاری و هماهنگی های کم نظیری دارند؛ با توجه به بازار بزرگی که در سطح کشورهای جبهه مقاومت وجود دارد، بتوانند در حوزه های اقتصادی نیز سطح همکاری های خود را به نحو قابل قبولی ارتقا و گسترش دهند.

به گزارش جماران؛ علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از ظهر امروز با حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه که به تهران سفر کرده دیدار و درباره مسائل دوجانبه و مهم ترین تحولات منطقه به ویژه اوضاع غزه با وی گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان، با اشاره به روابط دیرینه وگرم دو کشور، ابراز امیدواری کرد محور مقاومت همانگونه که در سطوح سیاسی، دفاعی و امنیتی همکاری و هماهنگی های کم نظیری دارند؛ با توجه به بازار بزرگی که در سطح کشورهای جبهه مقاومت وجود دارد، بتوانند در حوزه های اقتصادی نیز سطح همکاری های خود را به نحو قابل قبولی ارتقا و گسترش دهند.

نماینده مقام معظم رهبری با بیان اینکه کشور دوست و برادر سوریه یکی از ارکان مهم جبهه مقاومت است که در افتخارات و  اقتدارسازی برای این جبهه سهم بسزایی دارد گفت: روابط تهران - دمشق از زمان رئیس جمهور فقید سوریه تاکنون به رغم فشارهای نظام سلطه در سطح بسیار خوبی ادامه داشته و دو کشور با حمایت از یکدیگر در شرایط سخت  دستاوردهای درخشانی داشته اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: امروز رژیم صهیونیستی با وجود حمایت های همه جانبه و حتی عملیاتی آمریکا و بکارگیری تمام توان نظامی و اطلاعاتی خود به هیچ یک از اهداف خود در غزه دست نیافته است.

وی افزود: این نشان می دهد اگر آمریکا در منطقه هم بماند قادر نیست سیاست های خود را عملی کند.

احمدیان با اشاره به مقاومت کم نظیر مردم غزه در مقابله با حملات وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی، تصریح کرد؛ امروز مردم و مقاومت فلسطین در عرصه نبرد با متجاوزین  قابلیت هایی را از خود نشان دادند که ارتش های چندین کشور نیز قادر به انجام آن نیستند و این از افتخارات جبهه مقاومت است.

در این دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز با تشکر و قدردانی  همکاری و همراهی های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش همکارهای دو کشور در همه حوزه ها به ویژه حوزه اقتصادی تاکید کرد.

وی گفت: در این سفر در بسیاری از حوزه های اقتصادی و تجاری به تفاهم های خوبی با مقامات ایرانی دست یافتیم که امید داریم سود آن نصیب مردم دو کشور شود.

نخست وزیر سوریه گفت: انسجام و وحدت جبهه مقاومت سبب شد، نقشه ی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فروپاشی غزه، کوچاندن مردم و نابودی مقاومت نقش برآب شود.

وی تصریح کرد، جبهه مقاومت از سوریه تا یمن هرگز اجازه نخواهد داد طرح های شوم نظام سلطه به اجرا درآید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.