امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش به اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها پرداخت و گفت: فرایند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی در اولویت است و افراد با مهارت و تخصص به رزمنده و سرمایه انسانی تبدیل می‌شوند. در هر سازمانی سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه است. اگر نیروی انسانی کیفی و با مهارت باشد، سازمان رشد پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار جماران؛ اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش آجا برگزار و در ادامه امیردریادار سیاری از اهداف این نمایشگاه گفت: اولین نمایشگاه جامع در سطح ارتش از روز شنبه در محل ستاد ارتش آغاز می‌شود و هدف از نمایش گذاشتن آن زنجیره تولید سرمایه انسانی و رزمنده پروری برای انجام ماموریت است.

وی به اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها پرداخت و گفت: فرایند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی در اولویت است و افراد با مهارت و تخصص به رزمنده و سرمایه انسانی تبدیل می‌شوند. در هر سازمانی سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه است. اگر نیروی انسانی کیفی و با مهارت باشد، سازمان رشد پیدا خواهد کرد. در زمان صلح ارتش باعث ارتقا توان بازدارنگی کشور در مقابل تمام تهدیدات می‌شوند و در زمان جنگ با عملیات حضور پیدا می‌کنند. اما نیروی انسانی کیفی باید در پایان ویژگی‌هایی چون؛ مومن، متعهد، منضبط، متخصص، شهادت طلب، اهل وحدت و انسجام با سایر اعضا را داشته باشد.

امیر سیاری تصریح کرد: ماموریت آجا برابر قانون اساسی دفاع از کشور، استقلال کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، به این خاطر تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی برای ما اهمیت زیادی دارد. ما در دو حوزه تربیت و آموزش کار می‌کنیم و اسم معاونت آجا  نیز تربیت و آموزش  است. رزمنده باید بتواند در زمان صلح و جنگ مهارت‌های لازم را کسب کند ما نمی‌توانیم بگوییم که آینده همانند امروز است بنابراین باید آینده‌نگری‌ها را توسعه داده که چگونه با آمادگی در مقابل تهدیدات ایستادگی کنیم. آنچه که امروز داریم جوابگوی تهدیدات گذشته است ولی جوابگوی تهدیدات آینده نیست به این ترتیب باید با تغییرات فناوری حرکت کنیم. اگر با فناوری‌های روز آشنا نباشیم نمی‌توانیم مقابل این تهدیدات بایستیم.

وی با تاکید بر آماده‌سازی ارتش گفت: برای جلوگیری از غافلگیری فناورانه باید آینده را رصد کنیم و ارتش ایران خود  را برای این روزهای آینده آماده میکند. تربیت و آموزش برای تقابل با تهدیدات فردا است تا دچار غافلگیری نشویم. پس از پیروزی انقلاب، محورهای آموزشی دقیق را طی کردیم. عمق آموزش در ارتش در مراحل مختلف به وضوح قابل مشاهده است. آموزش‌های ما جایکاه بالایی دارد. استفاده از تجربیات دفاع مقدس در دستور کار ارتش بوده و است زیرا تجریبات آن زمان، بسیار حائز اهمیت است هر چقدر در زمان صلح بیشتر عرق بریزیم در زمان جنگ کمتر خون می‌ریزد.

معاون هماهنگ کننده ارتش از توانمندی‌های ارتش اضافه کرد: توانمندی‌های ارتش را باید در  ابعاد مختلف نمایشگاه مشاهده کنید. و نتیجه‌ آن را مشاهده می‌کنید که اکثر تجهیزات ما به دست توانمند نیروهای خودمان ساخته می‌شود. نمایش ساخت درونی قدرت نظام یعنی سرمایه انسانی کار سختی است که در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌دهیم. ارتش ۷ دانشگاه،

۳۱ دانشکده با ۱۵۲ رشته دانشگاهی دارد و ۳۵۰۷ تخصص در ۴۶۱۲۴دوره در ۱۶۸ غرفه در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.