دکتر فاطمه طباطبایی در همایش بین المللی «همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه -فلسطین»، گفت: صهیونیست ها در دنیای کنونی ثابت کردند که سمبل جهل و شیطنت در عین تظاهر به علم و دین وهمچنین بزرگترین تحریف کننده دین حضرت موسی علیه السلام اند. ما مسلمانان نیز زخم خورده اینگونه افراد منحرف و تحریف کننده دین اسلام بوده و هستیم. چه زنان و مردان و چه عالمان و روشنفکران و هنرمندانی را در این راه از دست داده ایم و چه مصیبت هایی را تحمل کرده ایم، ولی به شکر خدا با هوشیاری رهبران دینی خود توانستیم نقشه های شوم آنها را که تحریف دین الهی خنثی کنیم.

همایش بین المللی«همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه-فلسطین» در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش جماران در این همایش که در روز شنبه مورخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲، در سالن اجلاس دانشگاه جامعة‌ الزهرا البنات شهر کربلا برپا شد، اهمیت مساله فلسطین در منظومه فکری امام خمینی(س) و تبیین جایگاه زن از دیدگاه ایشان، از مهم‌ترین محورهای سخنرانی خانم دکتر طباطبایی در این همایش بود. دکتر فاطمه طباطبایی در بخشی از سخنانش گفت: وظیفه ما این است هر چه در توان داریم صدای مظلومیت مسلمانان فلسطینی و قساوت و نسل کشی صهیونیست ها را به مردمان آزاد اندیش جهان برسانیم. شاید گوش های ناشنوا و چشم های خفته ای را بیدار و هوشیار کند.

متن سخنرانی خانم دکتر فاطمه طباطبایی در همایش بین المللی «همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه -فلسطین» که ۱۱ نوامبر۲۰۲۳ در دانشگاه جامعه الزهراء البنات برگزار شد در اختیار جماران قرار گرفت و در پی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم وبه نستعین

خدمت حضار محترم  سلام عرض می کنم و تقاضا دارم  برای شادی ارواح شهدای اسلام بویژه مردم مظلوم و دلاور فلسطین صلواتی نثار کنند  .از برگزارکنندگان این نشست  نیز سپاس و تشکر دارم. از خدای بزرگ عاجزانه می خواهم هرچه زودتر  مسلمانان بی دفاع و مظلوم و مقتدر فلسطین را نصرت و یاری فرماید و ما شاهد تحقق وعده الهی باشیم که فرمود، «ان تنصرالله ینصرکم».

خواهران عزیز، دوستان گرامی. در سرزمینی گرد هم جمع شده ایم که ثابت کرد خون برشمشیر وحق بر باطل پیروز است. سرزمینی که خاک و تربتش سجده گاه موحدان و عاشقان شهادت است. سرزمینی که ندای «هل من ناصرٍ یَنصُرُنی وهل من مُعینٍ یُعینُنی» و «کلُ یومٍ عاشورا و کل ُ ارضٍ کربلا» را یاد آوری می کند . و ما اکنون به پاس مظلومیت خونهای زنان و کودکان بی گناه فلسطینیان در این مکان مقدس گرد آمده ایم.     

سخن درباره مظلومیت قومی است که با ایمان و اقتدار با  ظالم و جنایتکاری می ستیزند که متاسفانه خود را به دین الهی حضرت موسی علیه السلام منتسب می دانند.

 وای بر این مظلومیت. و وا اسفا بر این جنایتکاران. و افسوس بر سکوت ون ظاره کردن دولت های  به اصطلاح طالب آزادی و دموکراسی و فریاد از رفتارهای تبعیض آمیز سازمان های به اصطلاح حقوق بشر.

 چه منطقی می تواند سکوت و همراهی آنان با این رژیم را که اینگونه برخلاف همه قوانین بین المللی رفتار می کند توجیه کند. ما به عنوان پیروان دین محمد صلی الله و علیه و اله بر عظمت حضرت موسی(علیه السلام)  اذعان داریم و به دستور قرآن کریم به همه ادیان الهی و پیروان آنها احترام می گذاریم. و از خواهران و برادران یهودی می خواهیم به خاطر دفاع از دین خود در برابر این قوم منحرف  بایستند. قومی را که افسار گسیخته با هجوم ددمنشانه خود، نه تنها  آبروی پیروان دین یهود و پیامبر اولوالعزم حضرت موسی علیه السلام بلکه ابروی انسان و انسانیت را به مسلخ می برند، رسواکنند.

تاریخ  همواره شاهد تکرار نبرد دو قوم عاقل و جاهل بوده است. در نگاه ما شیعیان، واقعه عاشورا با آنکه نزاع میان دو گروه از مسلمانان بود اما در حقیقت  نبردی تمام عیار میان عقل و جهل و خودخواهی و خداخواهی و حق و باطل بوده است. رخداد عاشورا ،به گفته امام حسین علیه السلام، دفاع از حقانیت  و حقیقت دین اسلام و مقابله با تحریف و وارونه جلوه دادن آن بوده. دراین دفاع کودک بی گناه، زن بدون سلاح و مردان آزموده جنگی و عاشقان به مرتبه فنای از خود رسیده حضور داشتند. و برنده این نزاع خونین ، مومنان و به ظاهر مظلومانی بوده اند که مقتدرانه ایستادگی کرده و تسلیم جاهلان و منحرفان از دین  نشدند .

فاطمه طباطبایی
عکس: فاطمه طباطبایی در همایش بین المللی «همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه -فلسطین»

 

پیام عاشورا به همه پیروان ادیان الهی، ایستادگی در برابر تحریفگرانی است که دین الهی را وارونه  جلوه می دهند تا  مانع گرویدن انسانها به دینی باشند که ندای آزادگی سر می دهد و پیروان خود را به علم و خردمندی و پرستش و تعبد در برابر خدای یگانه فرا می خواند .چنین دینی  همواره توسط شیطان و شیطان صفتان و جهل پیشه گان تحریف می شود .گفتار امام صادق علیه السلام بر نزاع دائمی میان عقل و جهل و شرح امام خمینی بر آن در کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل»  ما را بر این حقیقت آگاه می سازد که همواره باید مراقب خود و دیگران باشیم تا گرفتار جهل با چهره  فریبنده اش در دنیای کنونی  نشویم.

و اینک بر ما و همه انسانهای آزاد اندیش جهان لازم  است که  به پیروی از  حضرت زینب(س)   همان نقشی را ایفا کنیم که او پس از رخداد عاشورا انجام داد و آن گروه منحرف از دین را رسوا نمود  و حقیقت و حقانیت دین اسلام را بر ملا کرد  و  به هر طریق که می توانیم با قلم و قدم این سبعیت و جهالت این قوم را که زائل کننده و وارونه جلوه دادن  دین یهودند به جهانیان منعکس کنیم . نزاع خونبار اسرائیل  با فلسطینیان، در حقیقت جنگی میان منحرفان از دین یهود با مسلمانان است. قومی در نهایت بی رحمی و شقاوت به اسم طرفداری از دین یهود در برابر قومی مسلمان در نهایت مظلومیت و اما با  اقتدار.

 صهیونیست ها در دنیای کنونی ثابت کردند که سمبل جهل و شیطنت در عین تظاهر به علم و دین وهمچنین  بزرگترین تحریف کننده دین حضرت موسی علیه السلام اند. ما مسلمانان نیز زخم خورده اینگونه افراد منحرف و تحریف کننده دین اسلام بوده و هستیم. چه زنان و مردان و چه عالمان و روشنفکران و هنرمندانی را در این راه از دست داده ایم و چه مصیبت هایی را تحمل کرده ایم، ولی به شکر خدا با هوشیاری رهبران دینی خود توانستیم نقشه های شوم آنها را که تحریف دین الهی خنثی کنیم.

امام خمینی در سالهای 41 و 42 هجری شمسی، یعنی بیش از شصت سال قبل، با هشدارهای خود ملت ایران را از توطئه صهیونیست ها توسط شاه ایران آگاه کردند و هشدار دادند که استقلال مملکت ما در معرض قبضه صهیونیستهاست و اگر دفاع نکنیم ملت مسلمان ما را در همه شئون از هستی ساقط می کنند. دردمندانه فریاد بر آوردند که  هرکس در این زمان سکوت کند در برابر خداوند مسئول و در همین عالم محکوم به زوال است. اسرائیل را افعی گزنده ای دانستند که در صورت امکان حرث و نسل منطقه را به آتش می کشد. به فلسطین تنها اکتفا نمی کند. تمام مناطق عرب نشین  بلکه از نیل تا فرات را خواهان است . زندگی و حیات مادی او در  تجاوز و سرکوبی ملت های اسلامی است و  با همفکری و مساعدت آمریکا و انگلیس محقق می شود. ارسال اسلحه های مرگبار از ناحیه آنها به این قوم متجاوز گواه این مطلب است. آیا آنها در قبال این بخشش جز تجاوز به حریم اعراب و آواره کردن مسلمانان و اشغال فلسطین و استفاده رایگان از منابع زرخیز مسلمانان  چیز دیگری را خواهانند؟ متأسفانه سازمانهایی هم که در اصطلاح برای دفاع از حقوق بشر تاسیس شده  در جهت اهداف آنها گام بر می دارند. از این اتفاقات باید عبرت بگیریم  تا گرفتار حسرت نشویم.

فاطمه طباطبایی
عکس: فاطمه طباطبایی در همایش بین المللی «همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه -فلسطین»

 

امام خمینی از نمایندگان کشورهایی که در آبان ماه سال 58 در الجزایر جمع شده بودند خواستند «بیایید متحد شویم و دست جنایتکاران چپ و راست را که در راس آن آمریکاست، قطع نموده و اسرائیل را از ریشه برکنیم و حق مردم فلسطین را به خودشان بسپاریم».

 یاسر عرفات در 57/11/29 در دیداری که با امام خمینی در تهران داشت ضمن بیان پیروزی های فلسطینیان بر اسرائیل از جمله بیرون راندن آنها از جنوب لبنان به سخن«بیگن»  اشاره کرد که گفته بود، «دوره تاریکی بر ما آغاز شده» و همچنین  سخن «کیسینجر» را بیان کرد  «که انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین حادثه بعد از جنگ جهانی دوم تلقی کرده و گفته اگر امریکا اقداماتی را که در ویتنام انجام داد را انجام ندهد جنبش انقلابی ایران امتداد پیدا می کند تا به اسرائیل برسد». روشن می شود چقدر استکبارگران  از افشاگری ماهیت خود نگرانند و این درحالی است که امام خمینی بارها و بارها اعلام کردند ما با همه دولت ها روابط متقابل خواهیم داشت. ما با هیچ کشوری چه اسلامی و چه غیر اسلامی سر جنگ نداریم و طالب صلح و صفا برای همه هستیم و هرگز قصد تجاوز به کشورهای دیگر را نداریم؛ اما به رغم این سخنان امام خمینی همچنان از انقلاب اسلامی وحشت دارند.

 امام به عنوان مرجعی دینی که با نگاهی عرفانی به حقیقت دین و فلسفه احکام می نگریست به ریشه اصلی نگون بختی انسان ها اشاره می کند و می گوید، همه این بدبختی ها از حب نفس نشات می گیرد:«چه اسرائیل که ظلم می کند و چه کشورهایی که در برابر او سکوت می کنند ریشه همه  حب نفس است که می ترسند مبادا این قدرت پوشالی چند روزه دنیایی از آنها گرفته شود». از این رو به موازات بیان ضرورت مبارزه با استکبار و صهیونیست به مبارزه با هوای نفس و اتکال به خدا اشاره می کنند و سرکوب کردن دشمن درون و هواهای نفسانی را علت العلل همه بدبختی ها و تجاوزگری ها و اول گام مبارزه  ذکر می کنند  و می گویند، «اگر مسلمانان درک کنند که ما از خدا هستیم و برای خدا باید باشیم، دیگر آسیب نمی بینند». بیانات امام در تاریخ 59/5/15 ج12ص277. 

همچنین  می گویند، «ما تا به اسلام رسول الله (ص) باز نگردیم مشکلاتمان سرجای خودش است ،نه می توانیم قضیه فلسطین را حل کنیم و نه افغانستان و نه سایر جاها را».صحیفه ج12ص282.  چرا باید با یک میلیارد مسلمان صهیونیستها بر قدس ما مسلط باشند؟ در پیامی می گویند: «آیا وقت آن نرسیده که هواهای نفسانیه را کنار گذاشته و با یکدیگر دست  مودت و اخوت داده و دشمنان بشریت را از صحنه خارج و به حیات ننگین  ستم بارشان خاتمه دهند؟» صحیفه ج15ص125 .

حال که با تجاوز بیرحمانه غاصبانی مواجهیم که در هر لحظه انسان ها و زنان و کودکان بی شماری را از زندگی ساقط می کنند وظیفه ما در قبال این موجود متجاوز وحامیان شیطان صفت او چیست؟ آیا شنیدن پاسخ کودک فلسطینی در جواب این سوال «وقتی بزرگ شدی می خواهی چه کاره شوی؟» می گوید مگر ما بزرگ می شویم؟ می تواند هیچ قلبی را درد نیاورد؟    

خوشبختانه مردم متدین و آزاد اندیش دنیا و همچنین پیروان دین حضرت موسی علیه السلام  به پاخاسته اند و اعتراض خود را آشکار می نمایند، چرا که فطرت های پاک نمی تواند در برابر این گونه جنایت ها که همه قوانین و شئونات انسانی را نادیده می گیرد و به کوچک و بزرگ  رحم نمی کند، آرام باشند. هرچند رسانه های استکباری به سانسور حقایق بپردازند و خبرنگاران غیور را به خاک و خون بکشانند، ولی ما باور داریم هر قطره خون به ناحق ریخته تاوانی سنگین دارد. رسالت هر یک از ما افشاگری ظلم و ستم  این موجود جنایتکار و مدعیان حقوق بشر است.

 نزاع خونبار لشکریان عقل و جهل  در جای جای  عالم خاکی به ویژه در سرزمین فلسطین  برقرار است  و ما نیز  نظاره گر  نبرد  پیروان عقل و جهل در دنیای مادی هستیم مبارزه  قومی به نام «صهیونیسم»  که شرارت و  تجاوز و جنایت را در جهان هستی آشکار می کنند و قوم دیگر به نام «فلسطینی» که ایمان و صبوری و رشادت و مظلومیت مقتدرانه را ظهور می بخشند. به یقین  پیروز این جبهه کسانی هستند که از ظهورات عقل برخوردارند و  اوصاف انسانی و کمال الهی را نمایان می کنند  و همچون عقل اول به گفته امام معصوم علیه السلام، در حدیث مذکور، لیاقت و توانایی بازگشت به ساحت قدس ربوبی را دارا  هستند و فرمان «اقبل»(پیش آی) خداوند را لبیک می گویند. مگر جز آن است که رستگاری و جاودانگی  در پرتو رهایی از خود و اتصال به  معبود مطلق حاصل شدنی است؟

ما با رفتار و کردارمان  باید نشان دهیم در زمره کدام دسته  هستیم؛ ادعای عقلانیت و دین داری  و انسان بودن آسان است اما این ادعاها  باید در مرتبه عمل به اثبات رسد. در ابتدا باید  همان گام اولی را که امام مطرح کردند بپیمائیم –رهایی از حب نفس و هواهای نفسانی-تا بتوانیم از وسوسه شیطان و توجیهات او رهایی یابیم گمان نکنیم  شناخت این دو جبهه آسان است چه بسیار  مدعیانی که گرفتار توجیهات شیطان می شوند و ندانسته از انسانیت ساقط و گرفتار جهل مدرن می گردند . نمونه چنین انسانهایی فراوانند با آنکه  هرگونه غصب و تجاوز و شرارت را نمی پسندند و گاه به خاطر ظلم به یک نفر از خود بی خود می شوند ولی در برابر این جنایتی که با هیچ ملاکی  قابل توجیه نیست  سکوت می کنند.

وظیفه ما این است؛ هر چه در توان داریم صدای مظلومیت مسلمانان فلسطینی و قساوت و نسل کشی صهیونیست ها را به مردمان آزاد اندیش جهان برسانیم. شاید گوش های ناشنوا و چشم های خفته ای را بیدار و هوشیار کند.

 چقدر زیبا  و با شکوه خواهد بود اگر همه دینداران و دغدغه مندان ادیان الهی، به ویژه یهودی های متدین به دین حضرت موسی علیه السلام پیامبر اولوالعزم؛ با تاسیس حزبی فراگیر، علیه صهیونیست ها و تحریف گران ادیان الهی گرد هم جمع شوند و با اتحاد و همبستگی با برکندن ریشه های فساد و تبعیض و جنایت که به اسم دین انجام می گیرد دنیایی عاری از ظلم و خشونت را پی ریزی کنند. زنان  انقلابی ایران  ثابت کردند در چنین هدف مقدسی  پیشتازند و به تعبیر امام خمینی، «خدمات مردها بسیارش مرهون خدمت زن هاست». تجمع ملیت های مختلف علیه ظلم و تجاوز را به فال نیک می گیریم و با باور به «یدالله مع الجماعه»  امیدوار نصرت الهی هستیم.

در پایان با امام خمینی همصدا می شویم و می گوئیم «درود بر قدس و بر مسجد الاقصی. درود بر ملت های به پا خاسته در مقابل اسرائیل جنایتکار و درود بر مسلمانان و مستضعفان جهان».

همایش بین المللی«همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه-فلسطین» در کربلای معلی که در روز شنبه مورخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲، در سالن اجلاس دانشگاه جامعة‌ الزهرا البنات شهر کربلا برپا شد، سرکار خانم دکتر طباطبایی و جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی، فعالان حوزه زنان از کشورهای لبنان، یمن، سوریه، بحرین، عربستان و نمایندگانی از کشورهای آفریقایی حضور داشتند.

موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) در جهت بهره برداری حداکثری از فرصت حضور بانوان شاخص این گردهمایی، در راستای ترویج و تبیین اندیشه مانا و آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ضمن معرفی آثار ترجمه شده حضرت امام (س) و سایت های پرتال فارسی و غیر فارسی، اقدام به توزیع کانال های ارتباطی و فلش کارت های تبلیغاتی حاوی فایل آثار ترجمه شده امام خمینی(س) و مطالب مکتوب و چندرسانه  ای مرتبط با موضوع زن و فلسطین در میان شرکت کنندگان کرد.

همچنین به منظور ایجاد ارتباط دو سویه بین دفتر امور بانوان و معاونت بین الملل موسسه با میهمانان خارجی، فرم مشخصات فردی و راه های ارتباطی با ایشان در قالب cv طراحی شده، اخذ شد.

در پایان این همایش حضار نسل کشی وحشیانه رژیم غاصب صهیونستی را محکوم کردند و نهالی ‌به عنوان نماد صلح به دستان عروس بزرگوار حضرت امام (س) کاشته شد و بسته های فرهنگی ویژه موسسه به مسئولین برگزارکننده مراسم اهدا شد .

 در این همایش از برخی از فعالان در حوزه حمایت از زنان و کودکان فلسطین تقدیر شد

 اسامی:

١.جامعه الزهراء/ شعبه تمکین المرأة 

٢.السیدة فاطمة النجار عن هیىة الحشد الشعبی قسم المراة

٣.السیدة مصباح الزهراء جامعه الفاطمیة عن باکستان

٤.السیدة سهام الموسوی عن حرکة حقوق.

٥.الدکتورة ابتسام الموسوی عن حوزة السیدة نرجس جامعه المصطفى فی بغداد.

در پایان مراسم هم خانم دکتر طباطبایی از خانم دکتر حلا الجابری الموسوی به دلیل برگزاری این همایش تقدیر شد.

در حاشیه این همایش هم توسط خانم دکتر طباطبایی نهال زیتون که نماد صلح و فلسطین است در محوطه دانشگاه کاشته شد.

همایش بین المللی «همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه -فلسطین»؛

همایش بین المللی «همبستگی با زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه -فلسطین»؛

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.