پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری همایش وکلای شرعی امام خمینی(س)؛

خاطره آیت‌الله مسعودی خمینی از حساسیت امام روی مصرف وجوهات

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س) خاطراتی از حضرت امام نقل کرد.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم به همراه اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی (س) با آیت الله علی‌اکبر مسعودی خمینی دیدار کردند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم، در ابتدای این دیدار با اشاره به محورهای مختلف همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: این همایش از جهات گوناگونی حائز اهمیت است یکی از آنها تبیین شیوه عملکرد شبکه وکلا و آشنایی با شبکه وکلای امام خمینی(س) و تکریم از آنان است؛ دیگری کشف اسناد جدیدی از استجازه‌ها و اجازه هایی است که به دست ما رسیده است.

وی افزود: حدود 1200 نفر از وکلای شرعی امام خمینی(س) در این همایش شناسایی شده‌اند که قرار است در 18 آبان از آنان تقدیر شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین مهدی حاضری در مورد آثار رسیده به این همایش، گفت: حدود 150 دستخط اجازات امام خمینی(س) را در طی این همایش به دست آورده‌ایم و امید می‌رود که خود این همایش سبب شود که باقی دست‌خط‌ها نیز به دست ما برسد.

 آیت الله علی‌اکبر مسعودی خمینی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این همایش به بیان خاطراتی از امام خمینی(س) پرداخت و گفت: کتاب «مکاسب محرمه» را از امام درخواست کردم و چاپ آن را تدارک دیدم. همچنین با فروش فرش خانه خودم توانستم کتاب طهارت امام را چاپ کنم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وقتی امام در تبعید بودند بنده از آبادان به صورت قاچاق خود را به نجف رساندم و به محضر امام رسیدم؛ اول از بنده سوال کردند که تو هم به صورت قاچاق آمدی؟ پاسخ دادم بله و ایشان فرمودند که دیگر این کار را نکن.

وی اظهار داشت: سال 40 بود که شخص ثروتمندی از رفسنجان به پول آن زمان حدود یک میلیون تومان وجوهات برای امام آورده بودند و از جهت تبرک از امام درخواست کردم که یک تومان از این پول را به من بدهید و امام در پاسخ فرمودند که این پول وجوهات است و برای من نیست تا بتوانم آن را هبه کنم؛ و آن شخص نیز از این دقت و محاسبه امام بسیار خوشش آمده بود.

در این دیدار آیت الله مسعودی خمینی تابلویی که در آن استجازه خویش و دستخط اجازه امام خمینی(س) بود را به مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(س) قم اهدا کرد. تاریخ این سند 15 ذی القعده 1380 است و نشان می‌دهد که دومین اجازه صادره از امام خمینی(س) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.