گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو هیات رییسه مجلس: کمبود معلم در آن حدی نیست که برای ما بحران ایجاد کرده باشد/ راه حل فعلی وضعیت آموزش پرورش را استیضاح نمی‌بینیم

محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: من در این شرایط راه حل مشکل را استیضاح وزیر نمی‌بینم، زیرا یک ماه است که مدارس بازگشایی شده است و وزیر تازه به عرصه آماده است که جوان و پرتلاش است. از وزیر خواهش می کنم تعامل جدی با مجلس داشته باشد و نظرات نمایندگان و کسانی که استیضاح را امضاء کردند را بشنوند. بهتر است امروز در تعامل بین دولت و مجلس مشکلات حل شود.

پایگاه خبری جماران: با وجود اینکه یک ماه از سال تحصیلی می‌گذرد به رغم به کارگیری اولیاء دانش آموزان، معلمان بازنشسته و حتی دانشجویان سال‌های سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان در امر تدریس، هنوز بسیاری از کلاس‌های درس در سراسر کشور معلم ندارند. کمبودی که کم و بیش در سال‌های گذشته هم وجود داشته، اما امسال بیش از پیش احساس می‌شود؛ تا جایی که واکنش نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است.

در این باره محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم کرمانشاه به خبرنگار جماران گفت: کمبود معلم در آن حدی نیست که برای ما بحران ایجاد کرده باشد. همیشه از دیرباز تا به حال در تمام ادوار آمورش و پرورش ما همیشه کمبود معلم داشتیم که در این موضوع خود وزارت‌خانه در آن دخالتی ندارد؛ نمی‌تواند بدون اختیار سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی جذب کند و امور استخدامی کشور در ریاست جمهوری و معاون ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه به وزرات آموزش پرورش برای جذب نیروهای معلم اختیار دهند تا کمبودها جبران شود.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش همیشه با تلاش سعی داشته است که کمبودها را جبران کند، یادآور شد: مشکلات از گذشته تا امروز وجود داشته و امیدوارم حل شود. در بعضی مدارس در شهرها با کمبود معلم به صورت موردی مواجه هستیم که باید برطرف شود ولی علاج آن مجوز جذب نیروهای جدید به آموزش و پرورش است.

من در این شرایط راه حل مشکل را استیضاح وزیر نمی‌بینم 

رشیدی در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر آموزش و پرورش راه حل مناسبی است؟ گفت: من در این شرایط راه حل مشکل را استیضاح وزیر نمی‌بینم، زیرا یک ماه است که مدارس بازگشایی شده است و وزیر تازه به عرصه آماده است که جوان و پرتلاش است. از وزیر خواهش می کنم تعامل جدی با مجلس داشته باشد و نظرات نمایندگان و کسانی که استیضاح را امضاء کردند را بشنوند. بهتر است امروز در تعامل بین دولت و مجلس مشکلات حل شود.

عضو هیات رییسه مجلس در پاسخ به این سوال که چرا در طول  ادوار به آموزش و پرورش توجه خاصی نشده است؟ گفت: وزارت آموزش و پرورش زمینه ظهور و بروز تمام استعدادهای علمی و غیر آن در کشور است. ما اگر آموزش و پرورش را جدی بگیریم و به آن توجه کنیم در صنعت، اقتصاد، کشاورزی، سیاست و بسیاری از عرصه‌ها مشکل نخواهیم داشت، اما اگر از آموزش و پرورش غفلت کنیم مشکلات زیادی در آینده دور و نزدیک خواهیم داشت. امیدواریم توجه خود دولت در آموزش و پرورش و حمایت آن از منابع مادی و اعتباری  و مباحث محتوایی جدی‌تر باشد. چون هم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هم اینکه بتوانیم ظرفیت بسیار با ارزش و پررنگی را در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.