در گفت و گو با بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان سیاست های غیر سازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن برای انجام حملات بیشتر علیه غیر نظامیان در غزه را عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

به گزارش جماران؛ در گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین درخصوص تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان سیاست های غیر سازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن برای انجام حملات بیشتر علیه غیر نظامیان در غزه را عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

امیرعبداللهیان افزود: این در حالی است که شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در جهان در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و زنان و کودکان در غزه هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: متاسفانه روزانه بین سیصد تا هفتصد غیرنظامی در غزه به شهادت می رسند و با توجه به محاصر غزه و بسته بودن کریدور بشردوستانه، امکان ارسال دارو و غذا برای ساکنین غزه وجود ندارد.

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفتگو گفت: گسترش تنش ها در منطقه بسیار خطرناک است و لازم است تمامی طرف ها خویشتن داری پیشه کنند.

ما هم در اتحادیه اروپا به تلاش ها جهت توقف جنگ ادامه می دهیم.

بورل خاطر نشان کرد اتحادیه اروپا بر باز شدن کریدور بشر دوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تاکید دارد.

بورل همچنین بر نقش مهم ایران در کاهش تنش ها در منطقه تاکید کرد و به لزوم حل موضوعات کنسولی میان ایران و اتحادیه اروپا اشاره نمود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.