کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد: با وجود نقشی که کمیته امداد در مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیازمندان ایفا کرده و همچنین استقبال و انگیزه بسیار خوب مردم و جوانان سخت‌کوش و تلاش‌گر در ولایات مختلف، فعالیت‌های خیرخواهانه کمیته امداد در بخش زنان از ماه‌ها قبل از سوی مسئولان افغانستان به طور کامل تعطیل شده و تداوم این اقدامات، اخیرا منتهی به محدود شدن کلیه فعالیت‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی شده است.

به گزارش جماران؛ کمیته امداد امام خمینی در پی تعطیلی دفاتر و مراکز این نهاد توسط حکومت طالبان در افغانستان، توضیحاتی ارائه داد که در پی می آید:

کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس آموزه‌های قرآنی و سنت نبوی (ص) و در چارچوب قواعد و ساز و کارهای امدادرسانی با نگاهی انسان‌دوستانه، در طول سه دهه گذشته با تایید و خواست دولت‌ها و نظام‌های سیاسی مختلف حاکم بر کشور افغانستان، فعالیت‌های خود را با اتکا به کمک‌های داخلی و خیران این کشور در چند ولایت محروم دنبال کرده است.

این نهاد خیریه با تمرکز بر ارائه خدمات حرفه‌آموزی، تربیت نیروی کار و انتقال تجربیات در امور توانمندسازی خانواده‌های نیازمند به ویژه ایتام و نیز امدادرسانی در بحران‌ها و حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، به دور از هرگونه فعالیت سیاسی، مذهبی و قومی با افتخار در کنار مردم شریف و عزیز افغانستان بوده است.

با توجه به تعاملات و تفاهمنامه‌های رسمی مبادله شده با وزارتخانه‌های اقتصاد و کار و امور اجتماعی افغانستان طی سه دهه فعالیت، تمام اقدامات کمیته امداد در این کشور با مجوز و در چارچوب قوانین و مقررات دولت‌های مستقر آن کشور انجام شده است.

در دوره جدید و پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، پس از تعلیقی کوتاه‌مدت، کمیته امداد با هماهنگی مقامات مسئول طالبان بار دیگر فعالیت‌های خود را برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند با رویکرد توانمندسازی آغاز کرد.

با وجود نقشی که کمیته امداد در مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیازمندان ایفا کرده و همچنین استقبال و انگیزه بسیار خوب مردم و جوانان سخت‌کوش و تلاش‌گر در ولایات مختلف، فعالیت‌های خیرخواهانه کمیته امداد در بخش زنان از ماه‌ها قبل از سوی مسئولان افغانستان به طور کامل تعطیل شده و تداوم این اقدامات، اخیرا منتهی به محدود شدن کلیه فعالیت‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی شده است.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تاکید بر فعالیت در چارچوب قوانین داخلی کشور افغانستان و پیگیری موضوع از طرق رسمی و دیپلماسی، یادآور می‌شود تعلیق فعالیت‌های این نهاد، موجب خدشه و خلل به برنامه‌های حرفه‌آموزی و توانمندسازی جامعه هدف شده و به طور جد، خواستار رفع محدودیت‌های ایجاد شده بر سر راه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم کشور همسایه و مسلمان افغانستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.