گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش جماران؛

غلامرضا منتظری: آتش زدن قرآن نشانه جهل و ناآگاهی است/ عباس گلرو: این حاکمیت‌ها هستند که زمینه اسلام هراسی را فراهم می‌کنند/ معین‌الدین سعیدی: باید روابط دیپلماتیک با تمام کشورهایی که به کلام الله مجید بی‌حرمتی می‌کنند قطع شود

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرنگار جماران گفت:‌ این حوادث به این معنی است که این حاکمیت‌ها هستند که زمینه اسلام هراسی را فراهم می‌کنند و دولت‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که حمایت از این اقدامات می‌تواند تبعاتی در قالب اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و... برای آنان داشته باشد. اگر ما این کار را یک حرکت جمعی و حرکت حساب شده در غرب با شیطنت‌های صهیونیستی تلقی کنیم معنایش این است که دین اسلام در اروپا در حال گسترش است.

به گزارش جماران: ماه قبل یک نفر در پایتخت سوئد و در مقابل مسجد اصلی شهر قرآن را پاره کرد و سوزاند‌. عامل آتش زدن قرآن، «سلوان مومیکا» ۳۷ ساله نام دارد که یک مهاجر عراقی – سوئدی بود. او در میدان "مدبورجارپلاتسن" در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، قرآن را آتش زد. او صفحات قرآن را پاره کرد و آن را به آتش کشید. همزمان دوست او که در کنارش بود با بلندگو صحبت می کرد. حدود ۲۰۰ نفر در محل حادثه حضور داشتند. وی برای این کار خود مجوز پلیس را گرفته بود. پلیس سوئد قبل از این با درخواست برگزاری تجمع اعتراضی و آتش زدن قرآن مخالفت می‌کرد اما دو هفته قبل، دادگاه، حکم پلیس را لغو کرد و گفت قرآن سوزی در راستای آزادی ابراز نظر است که قانون اساسی سوئد آن را تضمین کرده است. 

در این خصوص، خبرنگار جماران با چند نفر از نمایندگان مجلس به گفت و گو نشست.


7202
 

اروپا و آمریکا هیچ گونه اعتقاد عملی به دموکراسی و احترام به آزادی‌های مدنی ندارند

 

 مهدی اسماعیلی  نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم آذربایجان شرقی (میانه) به خبرنگار جماران گفت: دنیای امروز به خصوص اروپا و آمریکا که مدعی دموکراسی هستند با این کار نشان دادند که هیچ گونه اعتقاد عملی به دموکراسی و احترام به آزادی‌های مدنی ندارند و از طرفی با توجه به اینکه اسلام و مسلمین و تعالیم قرآنی امروز جایگاه‌های اهریمنی دنیا را تسخیر می‌کند، از این وحشت و هراس داشتند و به همین جهت به قرآن سوزی روی آوردند؛ ضمن محکوم کردن این عمل خبیثانه و نابخردانه‌ی عوامل استکبار جهانی و افرادی که به دروغ مدعی دموکراسی هستند تاکید می‌کنیم که با این کارها جلوی نفوذ اسلام گرفته نخواهد شد.

 وی در پاسخ به این سوال که بهترین راهکار چیست؟ گفت: بهترین راه این است که ما باید مسئله را در جامعه بین‌المللی برجسته کنیم. همچنان که امروز کشورهای اسلامی باید با وحدت و انسجام آن قدرت خود را که میلیاردها مسلمان مورد اهانت قرار گرفتند باید ضمن اینکه در یک همایش منسجم در یک روز خاصی در کشور انزجار خود را اعلام کنند و همچنین ما در مجامع بین‌المللی بتوانیم عمل ننگین استکبار جهانی را مطرح کنیم و از بلندگوهای مراکز مختلف و مجامع بین‌المللی این موضوع را به گوش جهانیان برسانیم.



غلامرضا منتظری

 

آتش زدن قرآن نشانه جهل و ناآگاهی است

 

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گلستان (آق قلا / گرگان) به خبرنگار جماران گفت: قرآن محور وحدت مسلمانان و عامل شکوه و عظمت امت اسلامی است. در طول تاریخ تلاش داشتند برابر منطق قوی قرآن مقابله کنند و به شیوه‌های مختلف نیز تلاش کردند و حال امروز به اوج خشم خود رسیدند و این نشان از ناتوانی این مجموعه است. اگر اهل منطق و علم هستند فرصت گفت و گو می‌دادند، چرا که آتش زدن نشانه جهل و ناآگاهی است. علت بعدی، عصبانیت انسجام مسلمانان و گسترش رو به رشد گرایش به اسلام است. ما وظیفه داریم در مقابل این عمل زشت و ناپسند، روشنگری کنیم در مقیاس جهانی این حرکت با دین، عقل و اخلاق سازگار نیست حال پیرو هر دینی که باشند. لذا کاملاً بدیهی است که این حرکت از روی جهالت، تعصب و وحشت بوده و ما وظیفه داریم اتحاد و انسجام را بیشتر کنیم و معارف قرآن را با زبان‌های جذاب برای جهانیان بیشتر تشریح کنیم تا شاهد گرایش بیشتر به دین اسلام و فرهنگ باشیم.

منتظری، بهترین راهکار در مقابله با این اتفاق، گفت: هر کدام از کشورها وظیفه دارند از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی خود برای روشن‌گری استفاده کنند و دوم در روابط اقتصادی و تجاری مشی و روش کشورها هر آنچه باشد پیش برود.

 

معین‌الدین سعیدی

 

کشورهایی که به کلام الله مجید بی‌حرمتی می‌کنند باید تمام روابط دیپلماتیک با آن‌ها قطع شود

 

معین الدین سعیدی نماینده چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی نیز به خبرنگار جماران گفت: متاسفانه این اتفاق در حال تکرار است و رسوایی حقوق بشر غربی را به اثبات می‌رساند. از یک طرف مدعی آزادی بیان هستند، اما اجازه‌ی تحقیقات در مورد هولوکاست را نمی‌دهند. اما از طرفی بستری را ایجاد می‌کنند تا افراد هتاک بی‌حرمتی به مقدسات میلیاردها انسان کنند و به نظرم این حرکت نخ‌نمایی است و به زعم آنها این حرکت تبدیل به اسلام هراسی می‌شود، اما ما معتقدیم توجه جوان‌های غربی را به حوزه قرآن جلب کنیم که این کتاب آسمانی چه چیزی دارد که نسبت به آن کینه و عداوت می‌ورزند. آتشی که در دل امت اسلامی درباره این موضوع ایجاد شده است منجر به اتحاد و انسجام درونی خواهد شد و مشخصا از نظر من زمینه‌ساز این برنامه‌ها رژیم اشغالگر قدس است و انشاالله هرگز به اهداف شیطانی خود نخواهند رسید.

 وی در مورد راهکار تحریم اقتصادی در مقابل سوئد، گفت: فکر نمی‌کنم ما تراز تجاری بالایی با کشور سوئد داشته باشیم ولی طبیعتاً کاری که کشور عراق انجام داد تمام روابط دیپلماتیک خود را تعلیق کرد من معتقدم کشورهایی که به کلام الله مجید بی‌حرمتی می‌کنند باید تمام روابط دیپلماتیک با آن‌ها قطع شود.


اقبال شاکری

 

به دروغ از آزادی بیان می‌گویند

 

اقبال شاکری نماینده مردم تهران (اسلامشهر / تهران / ری / شمیرانات) و عضو کمیسیون عمران به خبرنگار جماران گفت: متأسفانه هر موقع رژیم صهیونیستی دچار اضمحلال و شکست می‌شود و مسأله‌ای برای آن به وجود می‌آید برای اینکه اذهان جهانیان را به جهت دیگری منحرف کند، این اتفاقات در کشورهای اروپایی رخ می‌دهد. من منشاء این اتفاقات را آنان می‌دانم که زیر سایه صهیونیست‌ها و مرتبط با آن‌ها صورت می‌گیرد. اگر سوابق افراد را بررسی کنیم صد درصد مرتبط با آنها خواهد بود. به نظر من دولت‌های اروپایی وارد بازی خطرناکی می‌شوند و باعث تفرقه میان جوامع اسلامی و خود می‌شوند. جوامع و دولت‌های اسلامی به عناوین مختلف ورود کردند و کنفرانس اسلامی در جلسه در حد وزرا پیش بینی و برگزار می‌کند. این باعث تقویت اتحاد قرآنی و اسلامی می‌شود. امیدواریم دولت‌های اروپایی گول صهیونیست‌ها را نخورند و با دست خودشان برای خودشان مشکل ایجاد نکنند. به نظرم دولت و وزارت خارجه در بالاترین سطحی که امکان دارد باید با آنها برخورد کنند.

 شاکری در پاسخ به این سوال که آیا تحریم اقتصادی راهکار مناسبی است؟ افزود: تحریم کالاهای این کشورها کمترین کار است. ولی ما در مراودات سیاسی در سطح روابط دیپلماتیک همان‌طور که از پذیرش سفرای آن‌ها خودداری کردیم باید بفهمند که با سدّ محکم کشورهای اسلامی روبرو هستند. اما به دروغ از آزادی بیان می‌گویند؛ حتی در مورد هولوکاست کسی نمی‌تواند رساله دکترا بنویسد، سخنرانی‌ها به جای خود اما مانع پژوهش آکادمیک علمی می‌شوند و ما در رفتارهای اروپایی‌ها تمام این دوگانگی را می‌بینیم.

 


عباس+گلرو

 

این حاکمیت‌ها هستند که زمینه اسلام هراسی را فراهم می‌کنند

 

عباس گلرو نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و به خبرنگار جماران گفت:‌ اینگونه اقدامات ممکن است انگیزه شخصی داشته باشد، یا یک حرکت درون جامعه‌ای که با پشتوانه احزاب و جریانات چه به صورت علنی و چه غیرعلنی انجام می‌شود، باشد و یا مورد حمایت حاکمیت و دولت باشد. در هر صورت و با هر انگیزه‌ای که باشد باید با آن مقابله جدی کرد. چندی پیش که هتک حرمت به قرآن کریم توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم اتقاق افتاد، از سوی دولت سوئد محکوم شد و این کشور سوزاندن قرآن کریم در استکهلم را اقدامی ضد اسلامی توصیف کرده بود. در این بین ما شاهد این بودیم که در کمتر از یک ماه اخیر دو بار به کتاب آسمانی مسلمان در سوئد توهین شده است و این نشان از رفتار دوگانه این دولت نسبت به اسلام هراسی و قرآن سوزی دارد.

گلرو با اشاره به این اینکه در کشورهای اروپایی به بهانه آزادی حق ابراز عقیده و هرگونه اقدامی را به شهروندان خود می‌دهند، یادآور شد: این حوادث به این معنی است که این حاکمیت‌ها هستند که زمینه اسلام هراسی را فراهم می‌کنند و دولت‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که حمایت از این اقدامات می‌تواند تبعاتی در قالب اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و... برای آنان داشته باشد. اگر ما این کار را یک حرکت جمعی و حرکت حساب شده در غرب با شیطنت‌های صهیونیستی تلقی کنیم معنایش این است که دین اسلام در اروپا در حال گسترش است. زمانی که «اسلام فوبیا» در آن دنیای غرب توسعه و رسوخ پیدا کرده و تا ساختار حاکمیتی پیش می‌رود باید اینگونه نتیجه گرفت که اسلام درحال گسترش در اروپا است. آمارها و ارقام نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها بیشتر از کشورهای دیگر از این اتفاق نگران هستند.

وی افزود: وزارت امور خارجه باید با حاکمیت سوئد و سایر کشورهایی که در آن‌ها این اتفاق افتاده است، رایزنی کرده و این حرکت را محکوم نماید. باید به این کشورها هشدارهای لازم داده شود تا اقداماتی در راستای جلوگیری از این حرکت مذموم صورت پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.