معصومه ابتکار در مراسم نکوداشت زهرا شجاعی گفت: به نسل جوان امروز و دختران و پسرانی است که سؤال و جست و جوی حق طلبانه دارند، پاسخ این است که تلاش‌ها و اقدامات شخصیت هایی مثل خانم شجاعی ماندگار خواهد ماند و یک روزی در این سرزمین همین نسل جوان آگاه و پر تلاش این راه را به ثمر خواهند نشاند و آینده روشن است.

معاون پیشین امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه نگاه‌های واپس‌گرایانه که قائل به رشد، پیشرفت، عزت و سربلندی زنان در این سرزمین نیستند، گفت: به نسل جوان امروز و دختران و پسرانی است که سؤال و جست و جوی حق طلبانه دارند، پاسخ این است که تلاش‌ها و اقدامات شخصیت هایی مثل خانم شجاعی ماندگار خواهد ماند و یک روزی در این سرزمین همین نسل جوان آگاه و پر تلاش این راه را به ثمر خواهند نشاند و آینده روشن است.

به گزارش خبرنگار جماران، معصومه ابتکار در مراسم نکوداشت زهرا شجاعی با اشاره به اینکه آقای خاتمی سال 76 برای  اولین بار به دو زن در کابینه مسئولیت سپردند، گفت: خانم شجاعی توانست در دولت تأثیرگذاری بالایی داشته باشد و با اقداماتش یادآوری کرد که یکی از محورهای مهم عدالت، عدالت جنسیتی است. یادآوری کرد که اگر قرار است ما در زمینه های اقتصادی بتوانیم پیشرفت داشته باشیم، یکی از ارکان آن توان افزایی زنان در عرصه اقتصادی است. دکتر شجاعی حضور مهم زنان را در عرصه مهم یادآور شدند و این یادآوری ها بود که شاهدیم سال به سال تحولات مثبتی برای زنان رخ داد و اگر سال‌های بعد توانستیم حدود 25 تا 30 درصد مدیران عالی در دولت را داشته باشیم حاصل زحمات و تلاش های خانم شجاعی بود.

معاون پیشین امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تأکید کرد: نسل جدید امروز به حق سؤالات مهمی دارد و می پرسد و می گوید که چرا وضعیت امروز این طور است؟ وضعیت امروز این طور است، نه به دلیل اینکه گذشتگان و شخصیت های بزرگی مثل خانم شجاعی موفق نبوده‌اند یا کاری نکرده‌اند، موفق بوده‌اند و گام‌های بزرگی هم برداشته‌اند و افق گشایی کرده‌اند. راه های زیادی را باز کردند، پایه های بسیار خوبی را گذاشتند، نگاه ها را تغییر دادند، الگوهای موفقی را معرفی کردند. اما اینکه چرا امروز این وضعیت را داریم، بحث دور برگردان زدن است، بحث عرصه آلوده سیاست است، عرصه‌ای که متأسفانه با مردم سالاری کاری ندارد و می‌خواهد نگاه و دیدگاه خودش را به کرسی بنشاند.

وی افزود: زهرا شجاعی برای دختر امروز برندی از دیانت و نگاه پیشرو است و کسی که توانسته در چهارچوب موازین دینی هم خودش پیشرفت کند و هم راهش را برای زنان ترسیم کند. وجود شخصیت و  برند خانم شجاعی نگاه‌های واپس‌گرایانه که قائل به رشد، پیشرفت، عزت و سربلندی زنان در این سرزمین نیستند را باطل می کند. به نسل جوان امروز و دختران و پسرانی است که سؤال و جست و جوی حق طلبانه دارند، پاسخ این است که تلاش‌ها و اقدامات شخصیت هایی مثل خانم شجاعی ماندگار خواهد ماند و یک روزی در این سرزمین همین نسل جوان آگاه و پر تلاش این راه را به ثمر خواهند نشاند و آینده روشن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.