گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی مطرح کرد: پاسخ آیت الله هاشمی به شائبه رو در رو قرار گرفتن ایشان با رهبری

آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی، استاد حوزه و دانشگاه، به جماران گفت: با خود ایشان(آیت الله هاشمی) صحبت کردم و گفتم مخالفین دور شما را مخالفین رهبری و دور رهبری را مخالفین شما گرفته اند و مبادا رو در روی رهبری قرار بگیرید و گفتند ممکن نیست؛ علاوه بر اینکه ایشان را به اندازه برادر دوست دارم، ایشان رهبر ما هستند. بعد گفتم در موارد اختلاف نظرتان با ایشان صحبت نمی کنید؟ گفتند آن هم تکلیف و وظیفه ما است، آنچه به نظرمان مصلحت می آید باید با رهبرمان در میان بگذاریم؛ اگر نظر ما را پذیرفتند که پذیرفته اند و اگر نپذیرفتند باید نظر ایشان اجرا شود.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رهبری را مثل برادر دوست داشت، گفت: دشمن نمی تواند مسئولین مملکت را خراب کند و با خراب کردن هر نفر، عده ای را از گردونه انقلاب خارج کند. در حالی که انقلاب را مردم بر پا کرده اند و آنهایی که آلت دست بیگانه می شوند، یا خودفروخته هستند و یا نمی فهمند که چه کار می کنند.

آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی در حاشیه مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه ایشان از اول خیلی سهم در انقلاب داشت، به خبرنگار جماران گفت: افرادی علیه ایشان چیزهایی می گویند، اما با خود ایشان صحبت کردم و گفتم مخالفین دور شما را مخالفین رهبری و دور رهبری را مخالفین شما گرفته اند؛ مبادا رو در روی رهبری قرار بگیرید. ایشان گفتند ممکن نیست؛ علاوه بر اینکه ایشان را به اندازه برادر دوست دارم، ایشان رهبر ما هستند. بعد گفتم در موارد اختلاف نظرتان با ایشان صحبت نمی کنید؟! گفتند آن هم تکلیف و وظیفه ما است، آنچه به نظرمان مصلحت می آید باید با رهبرمان در میان بگذاریم؛ اگر نظر ما را پذیرفتند که پذیرفته اند و اگر نپذیرفتند باید نظر ایشان اجرا شود.

این شاگرد امام خمینی(س) در پاسخ به سؤالی در خصوص راهکار آیت الله هاشمی برای مشکلات امروز کشور، تأکید کرد: ایشان کوشش می کرد که بیگانه نتواند در اینجا پا بگذارد. چون آنچه موجب خرسندی بیگانه شود به ضرر مملکت است. امام فرمودند، اگر دیدید جایی دشمن ما را تأیید می کند بدانید کار ما اشکال دارد و اگر بد می گوید بدانید که درست است. دشمن نمی تواند مسئولین مملکت ما را خراب کند و با خراب کردن هر نفر، عده ای را از گردونه انقلاب خارج کند. در حالی که انقلاب را مردم بر پا کرده اند و آنهایی که آلت دست بیگانه می شوند، یا خودفروخته هستند و یا نمی فهمند که چه کار می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.