گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت‌و‌گو با جماران؛

رئیس کمیسیون کشاورزی: دولت با مشکلات جدی در بخش تحریم‌ها و خشکسالی روبروست/ نگاه رییسی به راه اندازی وزرات بازرگانی جدی است؛ وزیر صمت می‌ماند و وزیر بازرگانی معرفی می‌شود

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به جماران گفت: ما امسال مجموعه گمرک بنادر را نیز فعال کردیم و با تولیدکنندگان و صادر کنندگان جلسات بسیاری را برگزار کردیم. تا امروز امنیت سرمایه گذاری یکی از مباحث جدی ما بوده است و در همین راستا فضا را برای عزیزانی که می‌خواهند در بخش کشاورزی سرمایه‌ گذاری کنند آماده کرده‌ایم. من در اینجا اعلام میکنم اگر کسی به عنوان سرمایه‌گذار در بخش بوروکراسی و اداری کشاورزی مشکلی دارد به صورت تلفنی یا حضوری به کمیسیون کشاورزی مراجعه کند تا ما بتوانیم به آنها کمک کنیم.

پایگاه خبری جماران: هر سال با آغاز هفته دولت بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان به تحلیل عملکرد دولت می‌پردازند. به ویژه اینکه هفته دولت امسال با یکسالگی شروع به کار دولت سیزدهم همراه است.

 محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص عملکرد یکساله‌ی دولت در حوزه کاری فراکسیون متبوعش گفت: دولت و مجلس در راستای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی با رویکرد جهاد انقلابی حرکت می‌کنند. خوشبختانه تا امروز کارهای ارزشمندی ایجاد شده اما ایرادات، کاستی و نقص‌هایی نیز وجود دارد؛ دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند تا تلاش‌ها منتج به نتیجه شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی با وجود تحریم‌ها و بعضا خشکسالی که مشکل آب هم داشتیم، در راستای ظرفیت‌ها و میزان تولید تلاش‌هایی صورت گرفت و نیز در کمیسیون کشاورزی در هموار کردن مسیر تولید، توسعه و اشتغال چند موضوع را پیگیری کردیم؛ از جمله طرح امنیت غذایی و رفع موانع تولید که متشکل از ۱۵ ماده بود که بعد از مدت‌ها در صحن مجلس به تصویب رسید و البته در شورای نگهبان ایراداتی گرفته شد و به مجمع تشخیص برگشت و نهایتا به زودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

 

یکی از اتفاقات خوب در بخش کشاورزی خرید تضمینی گندم بود

 

 وی ادامه داد: این طرح یک نقشه‌ی راهی برای بخش کشاورزی و شورای قیمت گذاری است که در پی آن اتفاقات خوبی هم افتاد که یکی از آن‌ها بحث خرید تضمینی است که نمونه‌اش گندم بود. امسال ۷و نیم میلیون تن گندم تولیدی داشتیم که در نوع خودش با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی حائز اهمیت است. ما تلاش کردیم برای تسهیل در کار دولت قوانین مندرج و کهنه را به روز کنیم و در راستای مباحثی که مدنظر بود جلسات زیادی در قالب استفساریه برگزار کردیم و بدین گونه فضا ایجاد کردیم تا دولت در بخش کشاورزی -به طور خاص وزارت جهاد کشاورزی و نیرو- بتوانند با یک فضای باز مسیر کاری خود را دنبال کنند. بحث دیگر پیگیری کشت فرا سرزمینی و صادرات محصولات کشاورزی است که توانستیم با کمک همکاران در کمیسیون کشاورزی مسیر را باز و هموار کنیم.

 

اگر کسی به عنوان سرمایه‌گذار در بخش بوروکراسی و اداری کشاورزی مشکلی دارد به صورت تلفنی یا حضوری به کمیسیون کشاورزی مراجعه کند

 

رییس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: ما امسال مجموعه گمرک بنادر را نیز فعال کردیم و با تولیدکنندگان و صادر کنندگان جلسات بسیاری را برگزار کردیم. تا امروز امنیت سرمایه گذاری یکی از مباحث جدی ما بوده است و در همین راستا فضا را برای عزیزانی که می‌خواهند در بخش کشاورزی سرمایه‌ گذاری کنند آماده کرده‌ایم. من در اینجا اعلام میکنم اگر کسی به عنوان سرمایه‌گذار در بخش بوروکراسی و اداری کشاورزی مشکلی دارد به صورت تلفنی یا حضوری به کمیسیون کشاورزی مراجعه کند تا ما بتوانیم به آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: اما در کنار کارهای صورت گرفته، وزارت جهاد کشاورزی در طول یک سال گذشته ایراداتی نیز داشته است؛ در حوزه مدیریتی دست به تغییراتی زده شده است که باید زودتر انجام می شد. ما بنا داریم فاصله بین مدیریت و کادر وزارت جهاد کشاورزی را کم کرده تا بتوانند در فضای همدلی کار کنند و به حوزه نظارتی خود بپردازند.

 

دولت با مشکلات جدی در بخش تحریم‌ها و خشکسالی روبرو است

 

نماینده داراب همچنین از مشکلات پیش روی دولت سیزدهم گفت: امروز دولت با مشکلات جدی در بخش تحریم‌ها و خشکسالی روبرو است و از سوی دیگر ماهیانه به مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را می‌پردازد که اگر این بدهی را پرداخت نمی‌کرد، می‌توانست در روند توسعه کشور استفاده کند. از این جهت ایراداتی به دولت گذشته وارد است؛ چند سالی فضا را رها کردند و کارهای عقب مانده به گردن برخی وزرا افتاد. با این وجود همه باید در کنارهم کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

 

وزیر صمت می‌ماند و وزیر بازرگانی معرفی می‌شود

 

عسگری در پایان از آخرین وضعیت وزارت صمت افزود: نگاه رییسی به راه اندازی وزرات بازرگانی جدی است که واردات و صادرات و توزیع اقلام اساسی را شامل می‌شود و تا امروز هنوز کسی را به مجلس معرفی نکرده اند، اما بنا به گفته‌ی معاون پارلمانی رییس جمهور وزیر صمت می‌ماند و وزیر بازرگانی معرفی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.