امامان جمعه در خطبه های امروز نماز جمعه در شهرهای مختلف در خصوص مسائلی همچون مذاکرات، عملکرد دولت و برخورد با بدحجابی و سگ گردانی صحبت کردند.

به گزارش جماران؛ امام جمعه کرج گفت: اگر مسئولی وعده‌ای بدهد و عمل نکند اعتماد مردم از بین می‌رود بنابراین دولت باید به جد مراقب این موضوع باشد.

سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم شهریور کرج با تأکید بر اهمیت ایجاد اعتماد در کشور، گفت: مهمترین مأموریت دولت سیزدهم اعتمادسازی است و تمام برنامه‌های دولت باید به این موضوع معطوف شود.

وی با بیان اینکه حرف و عمل مسئولان باید یکی باشد، افزود: اگر مسئولی وعده‌ای بدهد و عمل نکند اعتماد مردم از بین می‌رود بنابراین دولت باید به جد مراقب این موضوع باشد.

حسینی همدانی ادامه داد: در مسیر  فعالیت دولت سیزدهم  فراز و نشیب، خرابی‌های به جای مانده از قبل و کمبودهایی وجود دارد که عمل به وعده‌ها  را دشوار می‌کند بنابراین بهتر است با مردم صادق بود چون کتمان اشتباه آسیب بیشتری نسبت به پذیرش اشتباه به دنبال دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم همین مسیر صادقانه را ادامه دهد و مشارکت مردم را بیشتر کند، گفت: امروز هر چه داریم از برکت خون شهداست.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: دشمنان این روزها در وضعیت سختی قرار دارند به همین دلیل نباید فرصت جدیدی برای تجدید قوا به آنها داد. برجام به ما خسارت زد. باید به تیم مذاکره کننده گفت که هرگز از دشمن چیزی جز دشمنی متصور نیست؛ قطعا پاسخی که دیروز  آمریکا  فرستاد را با دقت خواهید خواند و جواب او را خواهید داد؛ البته خواسته قطعی مردم از تیم مذاکره کننده آن است که دستگاه دیپلماسی به هیچ وجه در خصوص منافع ملی و نظارت رهبر معظم انقلاب کوتاه نیایند.

وی در ادامه به فرارسیدن هفته دولت هم اشاره و اعلام کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارزیابی دولت است.

امام جمعه کرج فعالیت‌های عدالت محور و فسادستیز دولت سیزدهم را تحسین کرد و افزود: این فعالیت‌ها با فعالیت‌های دولت قبل قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در بدنه دولت هنوز عناصر غیرانقلابی حضور دارند، گفت: باید در این خصوص یک بازنگری جدی صورت بگیرد وگرنه همین عناصر تمام اقدامات دولت را هدر می‌دهند.

 

خطیب جمعه ساری: پروژه‌های نیمه تمام و سرمایه‌های راکد استان به بهره‌برداری برسد

خطیب نماز جمعه ساری با گرامیداشت هفته دولت گفت: با سفر معاون اول رئیس جمهور معضلات استان رصد شد با این حال در بسیاری از ابعاد مشکلات و مسائل حل نشده باقی مانده است و باید پروژه های نیمه تمام و سرمایه های راکد استان به بهره برداری و بازدهی برسد.

محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر ضرورت رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی سبب می‌شود تا انسان همنشین شهدا قرار گیرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته  دولت، مازندران میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

خطیب جمعه مرکز استان گفت: میز خدمت و ملاقات عمومی به مناسبت هفته دولت در مصلی ساری برگزار می‌شود و دستگاه‌های مختلفی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به برپایی میز خدمت کرده‌اند.

لائینی ایجاد تحول در قوه مجریه، فرهنگ، رسانه و سیاست خارجی را از جمله اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: مازندران نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است و علاوه بر این از مشکلات و تنگناهایی نیز رنج می‌برد.

وی افزود: پیرو سفر معاون اول رئیس جممور به استان مسائل و نیازهای استان بررسی و رصد شد و با این حال مازندران از مسائل زیادی در رنج است و به رغم برخورداری جنگل و دریا دارای مشکلاتی است به طوری که تجاوز به عرصه‌های جنگلی، آلوده شدن آنها و مسئله پسماندها بدون حل مانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: متأسفانه شاهد رهاشدگی و ابتذال در حوزه فرهنگ هستیم و پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که باید تکمیل شود، همچنین سرمایه‌های راکد و این پروژه‌های نیمه تمام باید به بازدهی و سوددهی برسد و علاوه بر این مازندران در حوزه ورزش ظرفیت‌های خوبی دارد که این فرصت‌ها باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی از جمله هندوانه روی دست کشاورز باقی مانده است، آن را ناشی از ضعف مدیریت دانست و گفت: همچنین از ظرفیت‌های عظیم در حوزه اقتصاد دریا، گردشگری و سلامت باید بهره گیری و استفاده شود.

خطیب جمعه مازندران با اشاره به تلاش‌های دولت برای حل مشکلات و معضلات در کشور گفت: مردم صبور و عاقل و انقلابی از ظرفیت‌های خوب کشور به شمار می‌روند و برای رفع نیازهای آنان و حل مشکل بیکاری باید تلاش کرد و همچنین از ظرفیت نخبگان و نابغه‌ها و توان شرکت‌های دانش بنیان بهره گیری کرد و صنعت، گردشگری و کشاورزی باید در مسیر دانش بنیان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی: مدیریت کرونا یکی از مهمترین و بزرگترین افتخارات دولت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت کرونا یکی از مهمترین و بزرگترین افتخارات دولت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز جمعه در سومین روز از هفته دولت و در دیدار بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اگر به آمارهای کرونا و مرگ و میر بیماران کرونا در سال گذشته و زمان آغاز بکار دولت سیزدهم توجه کنیم، به موفقیت های حاصل شده در مدیریت کرونا پی می‌بریم. 

امام جمعه تبریز گفت: شرایط واکسیناسیون در یکسال پیش، وضعیت مناسبی نداشت اما در حال حاضر نه تنها، بخش زیادی از جمعیت واکسن تزریق کرده اند بلکه در حال صادرات واکسن کرونا هستیم که این هم موجب افتخار دولت جمهوری اسلامی ایران است‌.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت پزشکان بنگلادشی، هندی و پاکستانی در دوران قبل و سالهای اول انقلاب در کشور، گفت: امروز با توانمندی های نظام سلامت و تکیه بر توان داخلی، به نقطه ای رسیده ایم که نه تنها پزشک خارجی نداریم بلکه بسیاری از مردم کشورهای دیگر برای درمان به ایران سفر می کنند.

 

امام جمعه قزوین: اصلاح درونی در دادگستری قزوین آغاز شده است

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اصلاح درونی در دادگستری استان قزوین آغاز شده است، گفت: کسانی که برای انجام وظایف خود مطالبات نامشروع داشتند مجازات خواهند شد و از این دست مشکلات در حال برطرف شدن است و امیدواریم با قاطعیت و جدیّت انتقام مردمی که به آن‌ها ظلم شده است، گرفته شود.

عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهارم شهریور که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در حال سپری کردن هفته دولت هستیم، خدمات دولت جمهوری اسلامی را ارج می نهیم، ما دو نگاه به خادمان دولت کریمه داریم، یک نگاهمان نگاه طلبکارانه است، طبیعی است نیازهای جامعه را دولت باید برطرف کند اما باید معرفت هم همراه این طلبکاری باشد، معرفت این است که وقتی طلبکار می‌شویم، بابت طلب‌هایی که برآورده می‌شود سپاسگزار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همه از شرایط آب مردم منطقه آبیک خبر داشتند، مردم این منطقه باید می‌رفتند با دبه از چاه‌های مرغداری‌ها و گاوداری‌ها آب می‌آوردند که همان هم معلوم نبود سالم باشد، اکنون الحمدلله به برکت خدماتی که دست اندرکاران دولت زحمت کشیده‌اند با سرعت عملیات جهادی انجام شد و بهترین آب به این شهر رسید.

همواره مطالبات مردم را پیگیری می‌کنیم

امام جمعه قزوین بیان کرد: بنابراین باید انتقادمان را به موقع به گوش مسئولان برسانیم و طلب مردم را از دولت پیگیری و یادآوری می‌کنیم اما آن جایی که باید تشکر کرد و خداقوت گفت را اگر فراموش کنیم، زندگی و کارمان بی‌برکت می‌شود و بی‌معرفت می‌شویم، هیچ کس دوست ندارد بی‌معرفت شود، آدم بامعرفت در مقابل خوبی‌ها باید وظیفه خود را انجام دهد، البته نباید تملق‌گویی کنیم، چون تملق‌گویی پسندیده نیست، در کنار آن بی‌معرفتی هم پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: اکنون دولت جدید، انقلابی، مردمی و متدیّن می‌بایستی در جلب اعتماد مردم بکوشند و این جلب اعتماد مردم موجب پیشرفت در کارها و رضای خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه ایجاد تحول در قوه مجریه هم از نظر ساختاری و هم از نظر نیروی انسانی ضروری است، گفت: این مهم نیازمند کار مطالعاتیِ زمان‌بر است و بایستی جزو برنامه‌ها باشد. اگر این امر محقق شود در بخش نیروی انسانی مردم نباید کسانی که اهل کار و خدمت نیستند را در رأس امور ببینند و این قدم بزرگی برای تحولات در قوه مجریه است.

عابدینی با تأکید بر اینکه اصلاح درونی در دادگستری استان قزوین آغاز شده است، گفت: کسانی که برای انجام وظایف خود مطالبات نامشروع داشتند مجازات خواهند شد و از این دست مشکلات در حال برطرف شدن است و امیدواریم با قاطعیت و جدیّت انتقام مردمی که به آن‌ها ظلم شده است، گرفته شود.

 

امام جمعه نهاوند:  باید با قانون‌شکنان توزیع عادلانه آب برخورد شود

 

امام جمعه نهاوند گفت: همه باغات و روستاهای شهرستان نهاوند حق آب دارند و باید با افرادی که در این زمینه قانون شکنی می‌کنند برخورد قانونی شوند.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی روز جمعه چهارم شهریور در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: امروز ایران قدرتمند است و در مذاکرات می‌بینیم ما پاسخ طرف مقابل را از روی قدرت دادیم.

وی افزود: کلید رونق اقتصادی؛ تولید است و باید مسئولان از تولید کنندگان حمایت کنند و سیاست امروز دولت حمایت از تولید است و البته باید نظارت هم باشد.

وی تصریح کرد: مردم انصافا لیاقت هرگونه خدمتی دارند چون در عرصه‌های مختلف مردم همیشه پای کار بوده‌اند و خوش درخشیده‌اند و مسئولان باید به فکر این مردم باشند و برای آن‌ها شبانه‌روزی تلاش کنند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: رهبر انقلاب از همه دولت‌ها مطالباتی داشتند که خدمت به مردم، مبارزه با فساد، مردمی بودن، اجرای عدالت و مقابله با دشمنان و تهدیدهای خارجی از جمله این مطالبات است.

مغیثی تاکید کرد: امروز از نظر منطق مذاکره و قدرت دفاعی به جایی رسیدیم که دشمنان کاری نمی‌توانند بکنند و دچار استیصال شدند چون دشمنان اگر می‌توانستند به ما فرصت‌ نمی‌دادند.

وی بیان داشت: ما در مذاکرات خواسته‌های خودمان را اعلام کردیم و حدود ۱۰ روز است که طرف مقابل می‌خواهد به پیام‌ ما پاسخ دهد و حالا پاسخ دادند تا مراجع مربوطه در کشورمان پاسخ آن‌ها را بررسی کنند.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع کمبود آب اشاره کرد و بیان داشت: کشاورزان و باغداران انشاالله هم‌چنان همراهی کنند تا این مشکل حل شود و همه به حق خود راضی باشند و حقوق دیگران را رعایت کنند.

مغیثی خاطرنشان کرد: همه باید تسلیم قانون باشیم و آب عادلانه توزیع شود که اگر این موضوعات را رعایت کنیم انشاالله از این شرایط عبور می کنیم.

وی تاکید کرد: نمی شود کسی که بالا دست است هرچه آب می خواهد بگیرد چون از قدیم مقرراتی بوده، حق آبه‌ای بوده، میرابی بوده و باید این‌ها رعایت بشود.

امام جمعه نهاوند در پایان گفت: باید قانون را رعایت کنیم و با افرادی که تن به قانون نمی‌دهند باید برخورد جدی شود چون همه باغات و روستاها از این آب حق دارند و از دستگاه های مربوطه و انتظامی تقاضا داریم که با افرادی که قانون شکنی می‌کنند برخورد قانونی داشته باشند.

 

امام جمعه کرمانشاه: دولت تلاش خوبی برای بهبود وضعیت کشور دارد

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت کشور، ابراز امیدواری کرد: شاهد رخدادهای خوبی در حوزه خدمتگذاری به مردم باشیم.

مصطفی علما، ظهر امروز(چهارم شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضروری بودن جهاد تبیین، افزود: مسئولین باید هم وضعیت گذشته و هم وضعیت حال کشور را برای جامعه تبیین کنند.

وی با اشاره به اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه و دنیا، گفت: امروز جمهوری اسلامی دارای قدرت و صلابت بوده و در تایید این موضوع اینکه دنیا مواضع رهبری را به عنوان یک فردصاحب نظر مورد توجه قرار می دهد.

علما در ادامه اشاره ای هم به تلاش های دولت برای بهبود وضعیت کشور داشت و ابراز امیدواری کرد: شاهد رخدادهای خوبی در حوزه خدمتگزاری به مردم از سوی دولت باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، گفت: نوزدهمین اجلاسیه تجلیل از پیرغلامان حسینی به خوبی در استان کرمانشاه با حضور ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار شد که نشان از برنامه ریزی خوب مسئولان برای برگزاری این اجلاسیه تاثیر گذار در اشاعه فرهنگ عاشورا داشت.

علما در ادامه با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز خسروی،  تصریح کرد: مرز تاریخی و بین المللی خسروی با تلاش استاندار کرمانشاه و مسئولان استان بازگشایی شده و  چشم به راه حضور زوار  پیاده روی اربعین است.

 

امام جمعه ملایر: دولت سیزدهم در انجام بسیاری دستورالعمل ها عملکرد مثبتی داشته است

امام جمعه ملایر مطرح کرد: دولت سیزدهم در انجام بسیاری از دستور العمل های مورد تاکید مقام معظم رهبری، عملکرد مثبتی داشته و در برخی با نقطه مطلوب فاصله دارد که امیدواریم در سال دوم این فاصله ها کمتر بشود.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز جمعه چهارم شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه ملایر، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند، اظهار کرد: نمره دولتمردان به حسب انطباق عملکردشان با منویات مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان است پس هر اندازه که عملکرد دولت با منویات رهبر انقلاب مطابقت داشته باشد به همان اندازه بین مردم مقبولیت دارند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان در سال گذشته و در روزهای آغازین دولت اشاره و مطرح کرد: ضرورت تکیه بر ارزش های اساسی انقلاب، تلاش برای تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، برنامه ریزی اقدامات دولت و مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه ای از جمله این تاکیدات است.

برقراری با اشاره به اولویت های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: مبارزه با کرونا، حل اساسی و ریشه ای برای رفع مشکلات اقتصادی، بازسازی انقلاب، عدالت ورزی، فساد ستیزی، احیای اعتماد و امید مردم، ایجاد تحول در قوه مجریه، سیاست خارجی و مسئله فرهنگ و رسانه اولویت های مورد تاکید رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان در سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در انجام بسیاری از این دستور العمل ها، عملکرد مثبتی داشته و در برخی با نقطه مطلوب فاصله دارد که امیدواریم در سال دوم این فاصله ها کمتر بشود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مقایسه آمار نشان می دهد فعالیت این دولت نسبت به سال گذشته نسبتا مطلوب است، افزود: به گفته معاون اول رییس جمهور، از این به بعد شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

برقراری مقابله با نوسانات اقتصادی، اشتغال زایی و مبارزه با فقر را سه اولویت مهم دولت به گفته معاون اول رییس جمهور دانست و اضافه کرد: مسئله سیاست خارجی نیز بسیار مهم است.

برقراری اظهار کرد: انسان های چشم پاک و پاکدست در جمهوری اسلامی فراوان است اما چون اینها برای خدا کار می کنند، کارشان بدون تبلیغات است و به دنبال خودنمایی و ریاکاری نیستند.

وی تصریح کرد: امروز اگر مسئولی عمدا خطا کند، گرفتاری ۸۵ میلیون مسلمان در کشور و گرفتاری های مسلمانان دیگر کشورها دامن گیر او خواهد بود.

امام جمعه ملایر با اشاره به سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی و روز مبارزه با تروریسم، بیان کرد: ما از تروریسم ضربه های بسیاری خوردیم.

برقراری با تاکید بر اینکه مبارزان با تروریسم خود از بانیان تروریسم بوده و دستشان آلوده به خون ملت رشید ایران است، گفت: شهید رجایی و شهید باهنر خود از پابرهنگان بودند و غیر از خدمت به مردم و پابرهنگان هیچ گناهی نداشتند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان بر تبل تو خالی مبارزه با تروریسم می کوبند در حالی که خود از بانیان تروریسم بوده و در منطقه و دنیا تروریست پرور هستند، افزود: آمریکا رسما اعلام کرد که داعش را بوجود آورده است.

برقراری تاکید کرد: ملت ایران با این ترورها شکست نخورده و زمین نمی خورد و این انقلاب را با رهبری امام(ره) و استواری و پایمردی ادامه دادند و امروز نیز همان استواری در بدنه این ملت جوشان بوده و این راه را به برکت خون شهیدان رجایی و باهنر ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به مذاکرات وین گفت: در حال حاضر رییس جمهور آمریکا تحت فشار بوده و حدود ۱۰ روز است که متن توافق را بدون جواب گذاشته است.

برقراری تاکید کرد: اگر آمریکا به شروط جمهوری اسلامی توجه نکند، باید از منافع اتحادیه اروپا رد شده و آن را با خاک یکسان کند چرا که با رفع تحریم ها، جمهوری اسلامی می تواند انرژی بخشی از اروپا را تامین کند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه زیر بار خواسته ها و تحمیل های آمریکا نخواهد رفت، بیان کرد: این وقت کشی آمریکا نشانه سردرگرمی و استیصال آن ها در مواجه با ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: آمریکا می داند ایران راه خود را برای جهش تولید، تقویت داخل، دیپلماسی قوی اقتصادی و خنثی سازی تحریم ها پیدا کرده است.

برقراری در بخش دیگری اظهار کرد: طبق اعلام وزیر دفاع کشور، صادرات تجهیزات نظامی ما در یکسال اخیر ۱۵۷ درصد افزایش یافته است و در همین طراز صادرات دیگر محصولات از نظر وزنی و ارزشی افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت حذف هر چه سریعتر مفسدان از بدنه نظام اسلامی، گفت: حذف چند ده هزار نفر در فولاد مبارکه اصفهان، کاری انقلابی بود.

امام جمعه ملایر ادامه داد: در خصوص تخلفات شرکت فولاد مبارکه اصفهان هنوز آماری اعلام نشده و بررسی صورت نگرفته است پس ضروری است که قوه قضائیه با آمارهای درشت و دروغین برخورد کند.

برقراری اعلام این آمارها را جفا در حق نظام و ملت دانست و خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم با اخبار دروغین ما را نسبت به اصل نظام بدبین نکنند.

برقراری در ادامه با اشاره به خطبه های سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا بعنوان مربی عالم بشریت و انسانی دلسوز، گفت: بخشی از این خطبه شامل موعظه ایشان است تا حجت بر دشمنان تمام شود.

وی با بیان اینکه هدف امام اتمام حجت بود، گفت: بخش دیگری از خطبه شامل رعایت انصاف است و سیدالشهدا در این بخش از خطبه، به دشمنان تاکید کردند که اگر انصاف به خرج بدهید سعادتمند می شوید.

برقراری با تاکید بر رعایت انصاف درباره خداوند و نعمت های خداوند، افزود: انسان باید در مورد خداوند انصاف داشته و از نعمت خداوند در مسیر درست، بندگی و اطاعت استفاده کرده و در مسیر گناه استفاده نکند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما هر چه داریم نعمت است، تصریح کرد: نعمت جمهوری اسلامی، بزرگ ترین نعمت در بین نعمت های خداوند است و شهید قاسم سلیمانی نه تنها جمهوری اسلامی را نعمت خداوند بلکه حرم می داند.

وی با بیان اینکه بدون وضو نمی توان وارد حرم شد و نباید در این حرم گناه کرد، گفت: در جمهوری اسلامی هم مردم و هم مسئولان باید این نظام را نعمت بدانند پس اگر از این نعمت در راه معصیت استفاده کنیم، بی انصافی است.

برقراری با بیان اینکه رعایت انصاف درباره خود دومین نوع انصاف است، افزود: افرادی که به خانواده خود بی توجه بوده و خوردنی ها و تفریحات حلال را برای خود حرام کرده اند و تنها به عبادت پرداختند، انصاف را نسبت به خود رعایت نمی کنند.

وی تصریح کرد: امروز ما از این افراد بعنوان اعضای فرقه ها و عرفان های نوظهور یاد می کنیم و ویژه افرادی است که از علمای ربانی فاصله گرفتند.

امام جمعه ملایر علمای ربانی را هدایتگر و راهنمای ملت دانست و تاکید کرد: برای رعایت انصاف درباره خود، نباید از این علما فاصله بگیریم،

برقراری گفت: خوشبختانه بدلیل وجود اعتقادات، در کشور ما پایبندی به اصالت خانواده بسیار پررنگ است و نظام خانواده از اصول و پایبندی برخوردار است که نمونه آن در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.

وی با بیان اینکه فضا مجازی چگونه فکر کردن و در چه زمینه ای فکر کردن را به افراد یاد داده و تحمیل می کند، تصریح کرد: در رسانه ها گفته می شود که جمهوری اسلامی زن ستیز است در حالی که در کشورهای غربی زن ستیزی بیداد می کند.

 

امام جمعه همدان: مردم همدان حق دارند ناراحت باشند/ هر کسی کوتاهی کرده باید عذرخواهی کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در طول ۷ ماه گذشته افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه آبرسانی وارد استان شده و به اندازه چند سال کار شده است تمامی دولت‌مردان استانی و کشوری در حال تلاش برای رفع مشکل هستند اما اگر کسی کوتاهی کرده باید عذرخواهی کند؛ آقای استاندار هم اینجا حضور دارند اگر اشتباه کرده باشند باید عذرخواهی کنند زیرا مردم ناراحت هستند و البته حق هم دارند از این بی آبی و مشکلات ناراحت باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۴ شهریورماه با اشاره به این‌که با مشکلات فراوانی در مبحث آب مواجه هستیم، گفت: در سال ۸۳ پروژه مربوط به آب آغاز شد و مردم از این موضوع ناراضی هستند و نهادهای نظارتی باید وارد شوند تا ببینند کجا ترک فعل رخ داده است البته که بیش‌تر این مسائل ملی بوده و لازم است از دولت‌های گذشته این سوال پرسیده شود و افرادی که ترک فعل کرده‌اند بیایند پاسخ بدهند و اگر ترک فعل ثابت شد با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: باید به مشکلات محیط زیستی همدان توجه کنیم، بسیاری از قنات‌های همدان دیگر قابل استفاده نیست؛ با بحران مواجه شده‌ایم و باید طرح‌ها مورد مطالعه و پژوهش قرار بگیرد تا دیگر قنات‌های ما مورد آسیب قرار نگیرد زیرا ما آب کمی در همدان نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تمام مجموعه‌های دولتی از استانی تا کشوری پای کار هستند تا مشکل مردم برطرف شود و ما از صداوسیما انتظار داریم به صورت لحظه‌ای این موضوعات را پوشش دهند تا مردم متوجه اقدامات بشوند و لازم است مسئولان به کار خود سرعت بدهند.

وی اضافه کرد: در طول ۷ ماه گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه وارد استان شده و به اندازه چند سال کار شده است اما این کار به عنوان اولویت استان باید زودتر از این‌ها انجام می‌شد.

امام جمعه همدان گفت: اگر کسی کوتاهی کرده باید عذرخواهی کند؛ آقای استاندار هم اینجا حضور دارند اگر اشتباه کرده باشند باید عذرخواهی کنند زیرا مردم ناراحت هستند و البته حق هم دارند از این بی آبی و مشکلات ناراحت باشند.

وی افزود: انتظار داریم شخص رئیس جمهور تذکرات بیش‌تری به مسئولین امر در رابطه با این موضوعات بدهند.

امام جمعه همدان از مردم همدان تقاضا کرد: افرادی که چاه دارند بهتر است از آب شهری کم‌تر استفاده کنند و بگذارند این آب به مردمی برسند که چاه ندارند.

وی هم‌چنین در ادامه گفت: رسانه‌هایی به دروغ نوشتند هر بطری آب معدنی در همدان ۳۵ هزار تومان است؛ اگر راست است بگویید برخورد کنیم، کسی نباید از شرایط زندگی مردم سواستفاده کند. اگر دروغ است شهامت عذرخواهی داشته باشید. بسیاری از کشاورزها و افراد به صورت رایگان آب را در اختیار مردم قرار داده‌اند.

امام جمعه همدان بیان کرد: از نجابت و صبر و بزرگواری مردم تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم مسئولان و گروه‌های جهادی شبانه‌روز تلاش کنند تا این مشکل به زودی حل شود؛ تانکرهای آب زیادی از اقصی نقاط کشور وارد همدان شده است.

وی ادامه داد: آب شربی که از خارج از همدان وارد می‌شود در تپه حاج عنایت همدان مسائل بهداشتی‌اش مورد بررسی قرار می‌گیرد اما بهتر است مردم آب را جوشانده مصرف کنند.

شعبانی همچنین ضمن دعوت مردم و مسئولان به تقوای الهی و گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: دولت سیزدهم در یک‌سال گذشته در عرصه‌های مختلفی هم‌چون توسعه صادرات نفتی و غیرنفتی، سفرهای استانی و حضورهای مردمی و توسعه روابط خارجی با کشورها و حوزه بهداشت و درمان تلاش‌های بسیار و قابل تقدیری داشته است.

وی افزود: البته در برخی وعده‌ها هم‌چون مسکن، بورس، کنترل گرانی‌ها مشکلاتی داشتیم و این وعده‌ها در مرحله عمل قرار نگرفت و لازم است در عرصه اقتصادی به ثبات برسیم و تحلیل‌ها ما را به سمت امیدواری سوق می‌دهد و امیدواریم دولت با مطالعه وعده‌ها و تاخیرهایی که رخ داده مشکلات را برطرف کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حاکمیت نشان داده در مبارزه با فساد هیچ تعارفی ندارد و دولت در این زمینه بسیار تلاش کرده است تا ساختارهای فسادسازی را نابود کند.

وی با بیان این‌که باید شفافیت مالی ایجاد شود، عنوان کرد: شفافیت مالی باعث می‌شود کسی وارد فساد نشود و باید این مسائل اقتصادی به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: مسجد باید انسجام و وحدت میان مردم ایجاد کند و امروزه باید مساجد محل حل مشکلات مردم باشد و مردم مسجد را صرفاً محلی برای نماز خواندن ندانند و لازم است ائمه جمعه و شورای محلات ارتباط خوبی با مردم و دولت‌مردان جهت حل مشکلات مردم محلات صورت دهند.

 

امام جمعه موقت بیرجند: قانون گرایی و مسئولیت پذیری در آموزش و پرورش نهادینه شود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید فرهنگ مدنی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، فرهنگ کار و اجتناب از دروغ باید در آموزش و پرورش نهادینه شود در غیر این صورت دچار مشکل و آسیب خواهیم شد.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی، امروز جمعه ۴ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه و خروج امریکا از کشور افغانستان پیش از اشغالگری، اظهار کرد: استقلال و امنیت یکی از بالاترین نعمت‌های است که در جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار هستیم و خدا می‌داند که آمریکا چه جنایت‌ها و کشتاری در افغانستان انجام داد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه رور زبانکداری اسلامی، گفت: این قانون تصویب شده اما در اجرا دچار مشکلاتی ست که امیدواریم در چارچوب اسلام و قانون عمل شود.

وی با گرامیداشت روز کارمند در روز چهارم شهریور، ادامه داد: یکی از نعمت هایی که خداوند این است که مردم برای گرفتاری خود به شما مراجعه کنند و کارمندان باید از این فرصت نهایت استفاده را برای خدمت رسانی و حل مشکلات مردم داشته باشند.

عبادی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهید رجایی و باهنر، بیان کرد: هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، در تقویم کشورمان به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است و اکنون شعار مبارزه با ترویست را غربی‌ها با سیطره رسانه‌ای می‌دهند اما همین منافقانی که رجایی و باهنر را به شهادت رساندند مهمان غربی‌ها هستند و به آنان پناهدگی دادند.

وی ادامه داد: در دروغگویی و نیرنگ غرب همین بس است که خود بزرگترین حامی تروریست هستند و بعد لیستی در اختیار دادند که می‌گویند اینها حامی تروریست هستند؛ داعش که بالاترین جنایت ها را انجام داد دست پروده امریکا و غرب است و بعد همین اینها با کمال پرویی شعار مبارزه با تروریست سر می‌دهند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه متعفن‌تر از آنچه غرب در دو قرن اخیر داده در طول تاریخی نبوده است، افزود: اما هیچ کسی هم به اندازه اینها مدعی حقوق بشر و انسانیت و مردم سالاری نیست باید مراقب رسانه‌های غرب بود چراکه آن‌ها خجالت نمی‌کشند.

عبادی به موفقیت‌های عظیم دولت خدمتگزار سیزدهم در یکسال اخیر، بیان کرد: روابط با کشورهای همسایه و منطقه یکی از موفقیت های بزرگ و بی نظیر این دولت بعد از انقلاب است که آثار اقتصادی و سیاسی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه رئیسی مقروض ترین دولت پس از انقلاب را تحویل گرفته است، عنوان کرد: اگر دولت های قبل می گفتند خزانه خالی تحویل گرفتند اما این دولت خزانه خالی که بماند بلکه خزانهای که هزاران میلیارد تومان بدهکار است را تحویل گرفت و مدیریت این امر نیاز به زمان دارد.

امام جمعه موقت بیرجند به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، اشاره کرد و گفت: ۱۰ سال شعار برای رتبه بندی معلمان داده می شد اما هیچ کدام عملیاتی نکردند اما دولت سیزدهم این مهم را عملیاتی کرد.

عبادی آموزش و پرورش را مهم‌ترین وزارت خانه زیربنایی دانست و بیان کرد: در این وزارتخانه از مهارت آموزی دانش آموزان و فرهنگ و تربیت اسلامی غفلت شده و مورد توجه قرار نگرفته است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید تحول در آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی ایجاد شود، اضافه کرد: امیدواریم دولت جدید در این زمینه توجه داشته باشد.

عبادی با اشاره به اهمیت خودشناسی و خداشناسی، ادامه داد: تمام دنیا در مقابل ملتی که برای خدا قیام کرده است بیاستند اما خدا اگر بخواهد این ملت را عزیز و دشمنانش را ذلیل می کند.

وی بیان کرد: تمام خیرات دست خداوند بوده و گاهی عالم ماده چنان انسان را غرق می‌کند که دچار غفلت از خودشناسی و خداشناسی می‌شویم اما خداوند مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند بلکه به از این خواب غفلت بیدار شویم.

 

امام جمعه رشت: مسئولیت در نظام اسلامی فرصت خدمت است/ لزوم توجه به کیفیت نان

امام جمعه رشت، مسئولیت در نظام اسلامی را فرصتی برای خدمتگزاری دانست و تصریح کرد: مدیران اگر نمی توانند درد و رنج مردم را کم کنند، حداقل آنان را تکریم کنند.

رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و روز کارمند، اظهار کرد: مدیران در نظام جمهوری اسلامی باید تراز باشند.

وی انقلابی و جهادی بودی، ولایتمداری، اخلاق مداری، دلداده ارزش ها بودن و تکریم مردم را از جمله ویژگی های مدیران تراز دانست و افزود: از مدیران انتظار داریم الگوی مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه خویش قرار دهند و در انجام وظایف و مسئولیت ها کوتاهی و طمع ورزی نداشته باشند.

امام جمعه رشت، مسئولیت در نظام اسلامی را فرصتی برای خدمتگزاری دانست و تصریح کرد: مدیران اگر نمی توانند درد و رنج مردم را کم کنند، حداقل آنان را تکریم کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ امنیت مرزی ترکیه با عراق و سوریه تاکید فرمودند و خواستار حمایت از امت اسلام در منطقه شدند.

وی دخالت آمریکا در امور کشورها را با هدف تامین زیرساخت های اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا در جریان جنگ اوکراین به دنبال رفع مشکلات اقتصادی خود و جلوگیری از ابرقدرتی روسیه است و افکار عمومی جهان به این باور رسیده اند.

فلاحتی، دولت آمریکا را منفور ملت ها دانست و یادآور شد: در تاریخ آمریکا جز جنایتکاری و جنگ افروزی و کشتار مردم بی گناه دیده نمی شود، اما این کشور امروز خودش دچار بحران های سیاسی شده و طبق پیش بینی ها احتمال درگیری داخلی وجود دارد؛ اگرچه خواهان گرفتاری مردم در هیچ کجای دنیا نیستیم، اما آمریکا باید طعم تلخ درگیری و ویرانگری را درک کند.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول برنج، از تلاش چند ماهه کشاورزان با وجود کم آبی ها قدردانی کرد و گفت: اگرچه با کمبود بی سابقه منابع آبی مواجه بودیم، اما برنامه ریزی خوب مسئولان موجب شد برداشت خوبی داشته باشیم.

امام جمعه رشت، بالا بودن هزینه شالیکاری را موجب کاهش رغبت کشاورزان برای ادامه کار دانست و عنوان کرد: مسئولان امر اقدامات لازم را جهت کم هزینه کردن کشاورزی در کنار جلوگیری از واردات بی رویه انجام دهند تا شاهد رونق کشت و کار باشیم.

وی همچنین به مسئله آرد و نان و اهمیت آن برای مردم اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر تشدید نظارت ها در بخش توزیع آرد، باید بر کیفیت نان نیز نظارت جدی صورت بگیرد تا رضایت مردم جلب شود.

 

امام جمعه شیراز: تنظیم برنامه و استفاده از نخبگان راهکارهای مردمی شدن دولت است

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز یک راه مردمی شدن دولت را تنظیم برنامه و بهره گیری از توان نخبگان و اطلاع رسانی این مهم عنوان و اضافه کرد: مردم باید در اجرا و مطالبه اجرا، سهیم باشند.

دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و هفته دولت بیان کرد؛ هفته دولت از یک سو یادآور شهادت دو چهره تابناک انقلاب اسلامی مرحوم شهید رجایی و باهنر است، رئیس جمهور و نخست وزیر مردمی و انقلابی کشور ما که بیش از ۴۰ سال جامعه دینی ما در داغ فراق آنها می‌سوزد.

او ادامه داد: از سوی دیگری هفته دولت فرصتی است برای بررسی و بازنگری و توضیح و تبیین خدمات دولت‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول فعالیت می‌شوند.

امام جمعه شیراز، حضور دو معاون رییس جمهور طی دو ماه اخیر در فارس را نشانه رویکرد مردمی دولت رئیسی دانست و با بیان اینکه حفظ مردمی بودن کار دشواری است، گفت: به صورت ویژه رئیس جمهور، مشاورینشان را مامور کردند که مردمی‌سازی دولت را به عنوان یک طرح و پروژه دنبال کنند که این نیز جای قدردانی دارد.

او ادامه داد: تلاش‌های خوبی در یک سال گذشته دولت انجام داده، آنچه که مسلم است دولت در جهات مختلفی که تلاش کرده مشکلات مردم را برطرف کند که توفیقات مناسبی داشته و از خدا می‌خواهیم که این توفیق را زیاد کند چون اگر دولت جمهوری اسلامی موفق شود نظام اسلامی سربلند می شود که از این جهت باید دعا و توجه به ساحت مقدس اهل بیت داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین ضمن قدردانی از خدمات و زحمات دولت، عنوان کرد: بنده اگر بخواهم زبان توقعات مردم باشم امکان دارد توقعات زیاد باشد اما اگر بنا باشد ما کار را بدون برنامه دنبال کنیم طبیعتا یعنی هر روز توقعی مطرح می‌شود؛ دولت یک نگاهش باید به مطالبات مردم و یک نگاه به برنامه راهبردی داشته باشد که بتواند به صورت منطقی و علمی و دانش بنیان، پاسخ دهد به این نیازهای اساسی کشور؛ اینست که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند که حرکت دولت برنامه محور باشد.

دژکام گفت: اکنون کار بزرگ پیش روی دولت، مواجه با تنظیم برنامه هفتم توسعه کشور است، این برنامه با نگاه انقلابی دولت دکتر رئیسی باید تنظیم شود و در پایان نهایتا دو دوره چهارساله دولت، ایشان از نظر قانونی نمی‌تواند ریاست جمهوری‌اش را ادامه دهد و باید دیگران سکان قوای اجرایی را بر عهده گیرند.

او دنبال کردن توسعه راهبردی براساس برنامه را از انتظارات رهبر معظم نظام اسلامی دانست و گفت: وقتی نسبت به برنامه ششم بررسی‌ها و تحلیل‌ها را نگاه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که بین آنچه در برنامه ششم پیش بینی و آنچه تا امروز محقق شده، فاصله زیادی وجود دارد و این برنامه‌ریزی و تحقق اهداف از جایی دچار مشکل شده است. باید نقاط ضعف موجود را در دولت جدید برطرف کنیم.

دژکام همچنین با اشاره موضوع مطالبه گری و تفاوت آن با فریاد، گفت: مطالبه‌گری این نیست که صرفا فریاد بزنیم و برخی اوقات کارهایی از این سنخ انجام می‌شود و اسمش را هم مطالبه‌گری می‌گذاریم در حالی که مطالبه‌گر کسی است که متناسب با دانشش، مطلبی که به نفع مردم است را از دولت بخواهد تا اجرا شود نه اینکه سود به جیب شخصی‌اش برود؛ مطالبه گر دنبال این است که جامعه سود ببرد.

او خاطرنشان کرد: یکی از مطالبه‌گری‌های مهم، تحقق برنامه ششم توسعه کشور است؛ در زمینه اقتصادی که مقام معظم رهبری هم اسناد بالادستی را ابلاغ کردند؛ این اسناد باید تبدیل به برنامه شود چون سندها راهکارهای کلی و برنامه‌ها راهکارهای عملیاتی و اجرایی است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین یک راه مردمی شدن دولت را تنظیم برنامه و بهره گیری از توان نخبگان و اطلاع رسانی این مهم عنوان و خاطرنشان کرد: مردم باید در اجرا و مطالبه اجرا، سهیم باشند. البته جهت‌گیری برنامه‌ها حتی در شعار سال مقام معظم رهبری نیز می‌آید. امسال که سال تولید دانش بنیان و اشتعال افرین است اگر دقت کنیم رهبری می‌خواهند نوع معیشت و اشتغال کشور بهینه شود و تغییر کند.

او گفت: از نگاه جهانی برخی می‌گویند اسلام امریکایی؛ برخی در ایران نیز این حرف‌ها را می‌زدند اما مسلمان آمریکایی چگونه است؟ می‌گویند تقسیم کاری که در جامعه بین‌المللی بیان شده را باید رعایت کنیم اینها می‌گویند ایران نفت بفروشد و نان و غذا بخرد و هر وقت هم ما ابرقدرت‌های دنیا نخواستیم نفت را از ایران نمی‌خریم! در این صورت ما برده آنها می‌شویم امام(ره) با این رویه و سیاست مخالف بود امام(ره) گفت اسلام آمریکایی نمی‌خواهیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید براینکه برخی نمی‌خواهند ذره‌ای از برنامه‌های بین المللی و نگاه قدرت‌های بزرگ تخطی کرده باشند، تاکید کرد: بدنه و ریشه اقتصادی باید چنان تقویت شود که اگر پول نفت هم نبود، روند اقتصادی و اجتماعی کشور را به راحتی ادامه دهیم.

او همچنین در خصوص مباحث فرهنگی و اجتماعی هم گفت: رهبر معظم دستور اجرای نقشه مهندسی فرهنگی دادند، بنابراین هم در سطح کشور و هم در شیراز و فارس باید با جدیت همه مردم و دولت دست به دست هم دهند این را جلو ببرند. اگر طبق برنامه عمل کردیم در آینده نیز به نتیجه خوبی می‌رسیم اما اگر برنامه نباشد و هر چند روز به موضوعی پرداختیم روزمرگی ما را درگیر می‌کند و نتایج مطلوبی که میخواهیم بگیریم از دستمان خواهد رفت.

دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز، ادامه مباحث معنویت را در ابعاد فردی، اجتماعی و نظام اسلامی مطرح و دنبال کرد.

 

امام جمعه یاسوج: سگ گردانی جهالت و بی فرهنگی محض است

امام جمعه یاسوج گفت: سگ گردانی جهالت و بی فرهنگی محض است، این کلاس گذاشتن نیست.

حسینی با اشاره به مناسبت های هفته به روز سه شنبه هشتم شهریورماه و انفجار دفتر نخست وزیری افزود: انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۶۰ صورت گرفت، منافقین خبیث ۱۷ هزار شهید ترور از ما گرفتند و امروز مورد حمایت غرب هستند از هر جهت غرب از آنها حفاظت و حمایت می‌کند.

وی اظهارکرد: غربی‌هایی که مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند همه این حرف‌ها دروغ است، دست آنها به خون ملت ایران آغشته است و متاسفانه منافقین محبوب استکبار جهانی و دنیای غرب هستند.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر کسی که شمشیری و تیری به سمت ملت ایران و کشور پرتاب کند محبوب غربی های مستکبر است، هر کسی که علیه اهداف آن‌ها در دنیا اقدامی انجام دهد دشمن غربی‌ها و آمریکاست، هر کسی به دنبال زندگی مستقل باشد دشمن آمریکا و غربی‌هاست و آمریکا در ریختن خون ملت‌های مظلوم جهان شریک است.

حسینی با اشاره به ولادت امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: خوشحالیم که معتقد به امامت و ولایت این شخصیت بزرگ الهی هستیم آن‌ها حجت‌الله هستند، بدا به حال کسانی که به این چنین بزرگانی ایمان ندارند و خوشا به حال کسانی که ائمه را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: هفته بانکداری اسلامی و بدون ربا را در پیش داریم انواعی از ربا داریم یکی ربای معامله‌ای و دیگر ربای قرضی که همه آنها حرام است در کشور می توانیم با استفاده از شیوه‌های دیگر مثل مضاربه و مشارکت و عقود و مرابحه از ربا جلوگیری کنیم اما به اعتقاد کارشناسان تاکنون نتوانسته‌ایم بانکداری اسلامی را در کشور اجرا کنیم و این وضعیت خوبی نیست.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد شدید از سگ گردانی در کشور و این استان تاکید کرد: سگ گردانی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و بومی ما هیچ‌گونه مطابقتی ندارد، مگر سگ چه قیمت و ارزشی دارد که آن را در خانه های خودمان جا بدهیم. در گذشته ها از سگ گله و سگ خانه استفاده می شد اینها را برای کار استفاده می‌کردند نه اینکه به عنوان فرزند و هم‌بازی از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود سگ دوست و فرزند انسان شود، مگر می‌توان سگ را روی سفره آورد، ادرار و مدفوع سگ نجس و حرام است، اگر بدن سگ رطوبت پیدا کند لباس و دست انسان نجس می‌شود، روایت داریم در خانه ای که سگ ورود پیدا می‌کند فرشتگان در آن خانه حضور نخواهند کرد و این یک نکبت است که بعضی‌ها در خانه نگهداری می‌کنند.

امام جمعه یاسوج گفت: هزینه سنگینی هم باید بپردازند ماهانه چهار تا پنج میلیون هزینه پزشک و اتاق و غذای آنها می شود آیا انسان عاقل چنین کاری را می‌کند.

حسینی افزود: انسانی که وضع خوبی دارد و سگ پرورش می‌دهد به جای آن همنوعان خود، دختران و پسران جوانی را کمک کند که دنبال ازدواج هستند.

وی بیان کرد: این چه فرهنگ غلطی است، این فرهنگ در شان ملت و مردم ما نیست بلکه این جهالت و نادانی و بی فرهنگی محض است، این کلاس گذاشتن نیست بلکه بی فرهنگی و از روی نادانی و حماقت است.

 

علم‌الهدی: توفیقات اقتصادی دولت درگرو تلاش شبانه‌روزی در برخورد با فساد است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه توفیقات اقتصادی دولت درگرو تلاش شبانه‌روزی در برخورد با فساد است، گفت: در شرایطی که میانگین کاهش تورم کشوری به میزان ۲ درصد است اما خوشبختانه در استان ما، بیش از ۵ درصد از تورم کاهش پیدا کرده است.

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی (ع) برگزار شد، ضمن تشریح دو خصوصیت اساسی شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: پس از مبارزات سیاسی مردم و پیروزی انقلاب، یک سلسله بحران‌های امنیتی و چالش‌های اجتماعی در کشور پدید آمد که ناامنی‌ها و آشوب‎‌های فراوانی را در شهرهای مختلف ایجاد کرد تا اینکه سرانجام، شهیدان رجایی و باهنر در دولت وقت عهده‌دار امور مردم شدند و آغاز تصدی مسئولیت از جانب این دو شهید والامقام، سرآغازی شد تا شخصیت آنان در کانون توجهات و محور تعلق‌خاطر مردم قرار بگیرد.

وی افزود: شهدای دولت دو خصوصیت اساسی داشتند که باید همه‌ ساله در هفته دولت مورد توجه قرار گیرد. خصوصیت اول، اخلاص فوق‌العاده شهیدان رجایی و باهنر بود، به‌گونه‌ای که خدمت به خلق خدا را مصداق عبادت و خدمت به خدا می‌دیدند و خصوصیت دوم هم ولایتمداری خالصانه و مطلق آنان بود؛ تا جایی که شهید رجایی در نخستین فراز از سخنرانی تحلیف خود به‌صراحت می‌گفت که من مقلد امام هستم و این در حالی بود که در آن زمان، بنی‌صدر عهده‌دار امور بود که نه‌تنها هیچ تعلق‌خاطری به امام نداشت بلکه حتی به دنبال آن بود که جایگاه خود را هم‌تراز با جایگاه ولایت قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اخلاص و ولایتمداری، دو شاخصه ارزیابی عملکرد مسئولان در دولت‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: در گذشته هم هر جا ما احساس می‌کردیم که عملکرد دولت از فرمان رهبری زاویه گرفته، ما برحسب تکلیف ولایی خود تذکر می‌دادیم و ارزیابی از دولت سیزدهم هم باید بر همین اساس باشد.

علم‌الهدی ادامه داد: دولت تلاش زیادی کرده و در برخی عرصه‌ها توانسته از عهده مطالبات مردم بربیاید و در برخی زمینه‌ها هم چار مشکل شده اما مسئله پاسخگویی به مطالبات رهبری، اصل اساسی برای سنجش عملکرد دولت است زیرا اساساً مسئله‌ای که مردم را به نظام پایبند و متعهد می‌کند، به خاطر قداستی است که در سایه حاکمیت حجت امام زمان (عج) برای این نظام حاصل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ مرداد سال ۱۴۰۰ و در دیدار با دولتمردان در ۶ شهریورماه سال گذشته، سه مطالبه رسمی را از دولت مطرح کردند که هم‌اکنون باید آن را با کارنامه سیزده‌ماهه دولت سیزدهم مقایسه کرد. توصیه اصلی رهبر معظم انقلاب، تلاش برای تحقق دولت مردمی بود؛ یعنی همان موضوعی که پیش از انتخابات هم وعده آن داده شد و رهبری تأکید داشتند که دولت باید حتماً مردمی باشد زیرا رئیس جمهور زیر کولر در کاخ ریاست جمهوری نمی‌تواند در کشور مدیریت عادلانه داشته باشد؛ بلکه مدیریت عادلانه در حیطه توانمندی رئیس جمهوری است که خود با آحاد ملت ارتباط بگیرد و حتی در بیابان کرمان پای حرف کشاورزان بنشیند.

وی عنوان کرد: در کارنامه سیزده‌ماهه این دولت، شاهد بوده‌ایم که این دولت مردمی و در دل واقعیت‌هاست و از روزی که از مجلس اعتماد رسمی‌گرفت، سفرهای استانی آغاز شد که نخستین مقصد آن هم پر چالش‎ترین استان کشور یعنی استان خوزستان بود و تاکنون ۳۵۸ هزار میلیارد تومان بودجه هم برای پر کردن خلأها و از بین بردن کسورات زندگی مردم مقرر شده و این همان موضوعی است که دولت مردمی در نخستین گام برای تحقق مطالبه رهبری در دستورکار قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، علم‌الهدی خلوص نیت و تلاش مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر را مطالبه دوم رهبر معظم انقلاب از دولت دانست و اظهار کرد: دولت مردمی است اما عنوان مردمی برای این دولت کفایت نمی‌کند و باید اذعان کرد که این دولت، تلاشگر و خستگی‌ناپذیر هم بوده است. مطالبه سومی هم که به‌عنوان یک توصیه قطعی بیان شد، تأکید بر مبارزه مستمر دولت با مصادیق فساد و بسترهای فسادزا بود؛ یعنی همان عملی که در طول یک سال گذشته انجام شده و رئیس جمهوری به میدان آمده که برای اجرای فرمان رهبری، با کمال صلابت ایستادگی می‌کند و هزاران میلیارد تومان سرمایه ملی را از جیب ۴۰۰۰ نفر بیرون کشیده و به حساب ۷۵ میلیون نفر ریخته است. 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه منشأ همه انحرافات مفسده‌آمیز ارز ترجیحی بود، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شد تا در اثر یک شوک اقتصادی، تورم کشور در حالی که از ۴۵ درصد به ۳۵ درصد رسیده بود، دوباره دچار افزایش ۱۲ درصدی باشد که البته یک عارضه مقطعی است.

وی با بیان اینکه توفیقات اقتصادی دولت درگرو تلاش شبانه‌روزی در برخورد با فساد است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که میانگین کاهش تورم کشوری به میزان ۲ درصد است اما خوشبختانه در استان ما، بیش از ۵ درصد از تورم کاهش پیدا کرده و با ابطال ارز ترجیحی، هم تورم مهار خواهد شد و هم روند کاهش قیمت در برخی اقلام اساسی همچون برنج و روغن که تاکنون حتی به میزان ۳۰ درصد بوده، بازهم نزولی خواهد بود.

علم‌الهدی بیان کرد: عرصه سیاست خارجی، عملکرد موفق دولت باعث شده تا قطار دیپلماسی ایران اسلامی از ریل سازش در برابر چند کشور مستکبر، وارد مسیر تعامل پویا با همسایگان شود که در اثر آن، توسعه اقتصادی را هم شامل خواهد شد. همه این توفیقات نیز به خاطر این بوده که دولت به مقام ولایت وابسته بوده و خود را مقلد رهبر معظم انقلاب دانسته است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت؛ اولین مطالبه مردم خوزستان از دولت

امام جمعه اهواز گفت: مطالبه اول مردم خوزستان پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت و مطالبه دوم آنها ایجاد ظرفیت‌های گوناگون جهت اشتغال خصوصاً در پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امروز ۴ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه اهواز پیش از آغاز خطبه‌های نماز خطاب به مردم مطالبه‌گر حاضر در مصلی برای دیدار با وزیر نفت گفت: آنچه مطالبه شما است در خطبه‌های دوم از وزیر مطالبه می‌شود. نماز جمعه‌ای که نتواند مطالبه مردم را به مسئولان منتقل کند، ارزشی ندارد. مطالبات شما در خطبه دوم بیان خواهد شد. وزیر نفت نیز امروز بعد از نماز مطالبات شما را خواهد شنید. ادب و کرامت خوزستانی را به منصه ظهور برسانید. عمده مشکلات استان اشتغال است که مطرح خواهد شد.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند سه دوره فرا می‌رسد که دوران سرگردانی مسلمانان است؛ دوره اول،‌ددوره کم رنگ شدن ارزش‌ها، ‌دوره دوم، مقابله با ارزش‌ها و دوره سوم، دوره جابجایی و وارونه شدن ارزش‌ها است. وقتی این اتفاق افتاد که شیطان به مهم‌ترین باورهای ما در حوزه خانواده هجمه کند، در این شرایط در چنین خانواده‌ای هرگز سربازی برای دین و امام زمان تربیت نخواهد شد.

وی با اشاره به عاقبت نیکوی زن و مردی که در خانواده به یکدیگر خدمت کنند، اظهار کرد: افرادی که تلاش می‌کنند پیوندهای خانوادگی مستحکم شود خدا به آنها پاداش می‌دهد. لذا خانه باید محل عبادت شود. گره‌های معنوی افراد باید در خانه باز شود. گره‌های مادی که در خانه باز می‌شود هیچ جای دیگر باز نمی‌شود. محور این معبد زن می‌شود.‌ رسالت اصلی زن خانه داری است و اگر زمان دیگری یافت، صرف امور دیگر سازد.

امام جمعه اهواز با اشاره به منزلت بالای خانه‌داری گفت: فرزند شما باید با افتخار بگوید مادرم خانه دار است نه اینکه شرمنده باشد. خانه نباید تبدیل به میدان جنگ شود ولو حق به جانب باشید، کوتاه بیایید. حضرت علی(ع) فرمودند فاطمه(س) را هرگز به غصب نیاوردم. و او نیز بهترین کمک برای بندگی خداوند بود.‌ هرگز از امری تخطی نکرد و هر بار او را نگاه می‌کنم غم ‌و حزنم از بین می‌رود. محیط خانه باید محیط نور، ایثار، گذشت و پای روی نفس گذاشتن باشد.

موسوی‌فرد در خطبه دوم‌ نماز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: دوشنبه اول ماه صفر و سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام است که به فرموده امام سجاد(ع) سخت‌ترین شرایط در آن گذشت‌. هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۶۰ و شهادت دو مسئول تراز انقلاب اسلامی است که این ایام را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنانش درباره برجام گفت: در این خصوص تفاضایی از مسئولان دارم که به این فرموده خداوند توجه کنند که می‌فرماید در اوج درگیری و مواجهه با دشمن هرگز سست نشوید. وقتی در میدان جنگ هستید، چه جنگ نظامی و چه اقتصادی و چه فرهنگی بدانید، فشارهای سختی که به شما وارد شده به دشمن شما نیز وارد می‌شود، منتها یک تفاوت وجود دارد؛ شما یک پشتوانه دارید که خدای متعال است. نباید در مقابل‌ دشمن سرسخت حالت تدافعی بگیرید. حالت تهاجمی در برابر دشمن داشته باشید.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه آینده نگری و آینده پژوهی همچنان در برجام مهم است، تاکید کرد: جا دارد متولیان با دعوت از کارشناسان دلسوز و متخصص با آینده‌نگری شرایط احیای برجام را شبیه‌سازی کنند به این معنا که یک مانوری اتفاق بیفتد؛ یعنی شرایط مردم با احیای برجام ظرف چند ماه چگونه می‌شود؟ مثلا اگر برجام بدون چاره جویی برای منافذ آن احیا شد، آیا ایران می‌تواند تجارت داشته باشد یا همچنان تنش‌ها افزایش پیدا می‌کند؟ آمریکا و طرف مقابل باید تضمین بدهند که تحریم‌ها را لغو کنند، نه تنها آنها را لغو کنند بلکه در هیچ شرایطی تحریمی وضع نکنند پاسخ ما به بدعهدی آمریکا باید در حوزه اختیارات ما باشد. وقتی آنها پیمان را نقض می‌کنند ما باید دست برتر داشته باشیم.

موسوی‌فرد در ادامه مطالبات مردم خوزستان را بیان کرد و گفت: اولین مطالبه مردم خوزستان، پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت است. کجای عالم مرسوم است گاوی را بدوشند اما به خود او علف ندهند؟ خوزستانی که ۶۰ درصد تا ۷۰ درصد منابع کشور را تامین می‌کند و شیشه عمر کشور است، آیا باید در ردیف محرومترین استان‌ها باشد؟ ما قبول داریم که تمام دولت‌ها در استان ما کار کردند، اما در این دولت انتظار ما انتظار دیگری است. مطالبه اول ما پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت است.

وی ادامه داد: مطالبه دوم مردم خوزستان ایجاد ظرفیت‌های گوناگون جهت اشتغال خصوصاً در پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی است. تبدیل وضعیت تقاضای خیلی از عزیزان است. نکته سوم استفاده از نیروهای بومی است. ما مردم خوزستان برنمی تابیم در حالی که مدیران لایق و کارگران لایق داریم از نیروهای غیربومی استفاده شود. اما باید مهلت داد. امروز آقای وزیر تا آخرین نفر در مصلا خواهد نشست و مطالبات شما را خواهد شنید.

امام جمعه اهواز افزود: نکته‌ای که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر آن تاکید دارند جلوگیری از مدیران پروازی است. مردم نمی‌پسندند در حالی که قیمت هواپیما اینقدر بالا است، مدیرعامل از نیروهای بومی استخدام نشود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود برخی از دستاوردهای دولت سیزدهم ظرف یک سال گذشته را بیان کرد و گفت: دولت سیزدهم در حالی کار را تحویل گرفت که خزانه کشور خالی بود. روشنایی در دولت کنونی یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است. در کل کشور در سال‌های قبل، زمستان‌ها مشکل گاز داشتیم. امسال این مشکل را نداشتیم. کاهش ۱۸ درصدی تورم، کاهش صف‌های طولانی جهت تهیه برخی اقلام غذایی، کنترل نقدینگی، اصلاح رابطه دولت و بانک مرکزی (اینها از زیرساخت هایی است که به زودی اثر خود را در سفره مردم نشان خواهد داد) از جمله این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه دولت قبل ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت سیزدهم به جا گذاشت، تصریح کرد: خزانه دولت نه تنها خالی بود بلکه مقروض هم بود و بازپرداخت این قرض‌ها به دولت سیزدهم رسید. انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی، تسهیلات دهی به نفع مردم، تحول در نظام مالیاتی، افزایش تجارت خارجی، موفقیت در فروش نفت، ثبات در بازار ارز، بهبود وضعیت اشتغال، شتاب گرفتگی رشد اقتصادی، رونق دادن به مسکن و مهار بیماری کرونا برخی از این دستاوردها است.

موسوی‌فرد در پایان گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از دولت مردمی سیزدهم، بازسازی و عقلانی در همه عرصه‌های مدیریتی، عدالت ورزی و کاهش فاصله طبقاتی، دوری از منش اشرافی‌گری، فسادستیزی و احیای اعتماد مردم، تحول در قوه مجریه و سیاست خارجی است.

 

امام جمعه موقت ورامین: انتظار می‌رود با جرم علنی برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

امام جمعه موقت ورامین گفت: مسئولان باید به قانون عمل کنند و انتظار می‌رود با جرم علنی مانند بی حجابی برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تقدیر از رئیس جمهور بخاطر تحقق وعده ایشان و ابلاغ رسمی فرمانداری ویژه ورامین اظهار کرد: این اقدام قدم بزرگ و مؤثری برای تحقق اهداف و پیشرفت ورامین محسوب می‌شود و در این خصوص از مسئولان انتظار می‌رود خدمات شایسته‌تری به منطقه صورت گیرد.

امام جمعه موقت ورامین با تجلیل از مقام شهیدان رجایی و باهنر که دولتشان ۲۷ روز بیشتر طول نکشید گفت: خدمات این شهدا آنقدر جهادی و تأثیرگذار بود که در تاریخ جاودانه شدند و الگوی دولتمردان هستند.

قدوسی نژاد با تأکید بر توجه جدی به مبارزه با ناهنجاری‌ها افزود: مسئولان باید به قانون عمل کنند و انتظار می‌رود با جرم علنی مانند بی حجابی برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد. از مردم هم می‌خواهیم در مقابل منکرات بی تفاوت نشوند و به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند تا فساد عادی نشود.

امام جمعه موقت ورامین بر لزوم آمادگی و کمک هر چه بیشتر جهت برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی تأکید کرد و عنوان کرد: توفیقی شده که یک سال دیگر در خدمت امام حسین (ع) باشیم و در این راستا تمام سعی خود را به کار می‌بندیم تا این مراسم با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود.

خطیب نماز جمعه ورامین در ادامه ضمن تقدیر از خدمات کارمندان به مناسبت روز کارمند گفت: به کارمندان وظیفه شناس تبریک عرض می‌کنم و برایشان آرزوی توفیق دارم و به همه این عزیزان جهت خدمت به مردم و مبارزه با رشوه توصیه می‌کنم و لازم است اعلام کنم در خصوص سرگردان کردن مردم بدانند اگر در خدمت به مردم کوتاهی کنند حق الناس است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: دستگاه های نظارتی بر کار مدیران نظارت داشته باشند

امام جمعه ارومیه گفت: افراط و تفریط در نظارت بر کار مدیران قدرت کار را از آنها می گیرد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز ۴ شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد، افزود: دستگاه های نظارتی باید بر کار مدیران و مسئولان نظارت داشته باشند اما افراط و تفریط در نظارت بر کار مدیران قدرت مانور و کار را از آنها می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات شهری پابرجاست، تصریح کرد: قوه قضائیه تیم ویژه ای برای حل وفصل مشکلات بفرستد تا مرتفع شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به راکد ماندن پروژه کمربندی دوم ارومیه خاطر نشان کرد: این پروژه با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل برخی مشکلات راکد مانده ، مسئولان شهری هرچه سریعتر این مشکلات را رفع کنند.

امام جمعه ارومیه با تاکید به اینکه مشکلات ترمینال بین شهری ارومیه، ساماندهی دست فروشان، ضایعات فروشان ومیدان میوه و تره بار سالهاست باقی مانده و هر سال یک مدیر وعده توخالی می دهد، یاد آور شد: سازمان مسکن و شهرسازی تمام قد در کنار مسئولان شهری بایستد و مشکلات را حل کنند چرا که مردم در زحمت هستند. 

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز پزشک یادآور شد: پزشکان جامعه اسلامی باید شخص بوعلی سینا را الگو خود قرار داده و کمک به بیماران را وسیله جمع اوری ثروت ندانند بلکه این جایگاه را یک مسئولیت انسانی و شرعی برای کمک و خدمت به مردم بدانند.

وی ادامه داد: باتوجه به قرار گرفتن در هفته دولت مسیولین و هیئت دولت باید با الگو قرار دادن شهیدان باهنر و رجایی جایگاه خود را وسیله ای برای خدمت به مردم و ذخیره اخرت قرار دهند.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: دولت باید خدمات مثبت و تاثیر گذار خود را با تبلیغ درست رسانه ای کند تا در مقابل حملات رسانه ای دشمن از خود دفاع کرده و اعتماد مردم را جلب کند.

 

امام جمعه تبریز: دولت سیزدهم طی یکسال گذشته اقدامات چشمگیری انجام داده است

امام جمعه تبریز ضمن تشریح بخشی از اقدامات دولت رئیسی، گفت: دولت سیزدهم طی این ۱۲ ماه اقدامات ارزشمندی در سراسر کشور انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز اظهار کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید اصلاح شود و راهکار رسیدن به عدالت، ترویج افکار مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم است و نمی‌توان آن را با دادگاه و امثال آن علاج کرد، باید تلاش کرد تا فرهنگ جامعه را در مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم اصلاح کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت، ادامه داد: از تمامی مسئولین ادارات که به مناسبت هفته دولت در میز خدمت حضور یافته بودند، تشکر می‌کنم به‌ویژه از میز بهداشت و درمان که با حضور وزیر بهداشت انجام شد، قدردانی می‌کنم. 

وی افزود: به نمایندگی از همه مردم به تمامی خدمتگزاران دولتی و استانی خدا قوت و دست مریزاد می‌گویم که برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: هفته دولت، هفته‌ی قدردانی از دولتمردانی است که در راه خدمت به مردم قدم بر می‌دارند، شهیدان رجایی و باهنر دو فرد با برکت و انسانی اسلامی و انقلابی بودند که تا ابد نام آنها به یادگار می‌ماند که با عمل صالح خود استوار ماندند و از یادها فراموش نمی‌شوند.

وی گفت: هفته دولت یادآور تلاش‌های ایثارگرانه، همت جهادی و خدمات خالصانه شهیدان رجایی، باهنر و تمامی شهیدانی است که در راه وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی خون خود را تقدیم انقلاب کردند و این هفته بهانه‌ای برای ارائه خدمات دولت خدمتگزار است که دولت سیزدهم تلاش‌های بسیاری انجام داده و خدمات ارزشمندی در این مدت انجام داده است.

امام جمعه تبریز، همچنین یادآور شد: از  رئیسی تشکر می‌کنیم که در مدت ۱۲ ماه، ۳۱ سفر استانی داشته، بیش از ۴۵۰۰ طرح را به تصویب رسانده، بیش از ۱۰۰ مورد بازدید سر زده و ۳۷۶ سفر توسط ۳۲ وزیر و معاون رئیس جمهور از ۲۷۲ شهرستان کشور انجام شده است که این اقدامات بسیار ارزشمند هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ما منکر مشکلات نیستیم، منکر مشکلات معیشتی و اقتصادی نیستیم و جا دارد از دست اندرکاران مربوطه که در راستای حل مشکلات مردم کشور تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت از افتخارات آذربایجان است که در کابینه حضور دارد، متذکر شد: واکسیناسیون سراسری کشور به صورت شبانه روزی، واردات بیش از ۱۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا، تولید بیش از ۶۰ میلیون دُز واکسن داخلی و آماده سازی زمینه صادرات آنها، تزریق بیش از۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن دز اول و ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دز دوم و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دز سوم، واکسیناسیون بیش از ۲.۵ میلیون نفر از اتباع خارجی، افزایش تعداد داروخانه‌ها، پوشش بیمه رایگان سلامت برای بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ نفر از مردم، پوشش بیمه ناباروری، طرح نسخه نویسی الکترونیکی پس از ۱۶ سال و صدور ۹۸ درصد از نسخ بیمه شدگان سلامت به صورت الکترونیکی، اصلاح تعرفه خدمات پرستاری، تصویب افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی، تصویب صندوق حمایت از بیماری خاص، تدوین طرح دارویار با هدف مقابله با قاچاق معکوس با پوشش ۱۱۹ قلم دارو بدون نسخه و ۳۶۶ قلم داروی ضروری از اقدامات وزارت بهداشت در این مدت بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وقت کشی آمریکا در مذاکرات نشانه استیصال او در مواجه با ایران است؛ پس از رد و بدل شدن طرح‌ها و برگه‌های توافق ایران و مذاکره کنندگان غربی و پیشنهادات نهایی ایران به اروپا و آمریکا تا زمان تحریر نهایی آن، ده روز است که آمریکا با تعلل و وقت کشی از پاسخ به ایران طفره رفته درحالیکه نماینده اتحاد اروپا گفته است ایران پیشنهادات خوبی ارائه کرده است. 

امام جمعه تبریز در پایان تاکید کرد: آمریکا با وقت کشی و تعلل به دنبال ایجاد سختی و فرسایشی در ایران بوده که با فضاسازی داخلی توسط دلدادگان غربی، دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران را به کوتاه آمدن در زیاده خواهی استکبار وادار کند اما ریاست جمهوری مطرح کردند که هرگز از منافع و مصالح حقیقی ملت ایران کوتاه نخواهند آمد.  

 

خطیب جمعه رفسنجان: اختصاص ۱۵ درصد از درآمد معادن به استان، گره‌های زیادی را باز کند/قدر این دولت را بدانیم

امام جمعه موقت رفسنجان به سفر اخیر هیأت دولت به استان کرمان اشاره و بیان کرد: اختصاص و بازگشت سهم ۱۵ درصدی از درآمد معادن به استانها برای نیازمندی‌های همان استان از جمله رهاورد این سفر بود که می تواند خیلی از گره‌ها را باز کند.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت روز پزشک و با بیان این مطلب که پزشکان در جریان کرونا سنگ تمام گذاشتند، افزود: آنها در صدد تامین سلامت جامعه هستند، پزشکی شغلی مقدسی است و مسائل مادی را نباید در آن مطرح کرد.

وی با بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر، تصریح کرد: دولت این شهدا، دولتی مردمی و انقلابی در تمام معنا بود.

حجت الاسلام حسینی خودباوری، مرعوب غرب نشدن و مردم‌باوری را از ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: این دولت حتی روزهای تعطیل خود را صرف امور مردم می کند، قدر این نعمت را بدانیم، رئیسی شاگرد آیت الله بهشتی است.

وی ادامه داد: یک نمونه از کارهای مهم دولت حل مشکل برق است که در سال گذشته وضع خوبی نداشت و امسال تابستان را بدون یک روز بی برقی پشت سر گذاشتیم، پس فرق می کند چه کسی بر سر کار باشد.

امام جمعه موقت رفسنجان به سفر اخیر هیأت دولت به استان کرمان اشاره و بیان کرد: صرف ۱۵ درصد از درآمد معادن برای نیازمندیهای همان استان از جمله رهاورد این سفر بود که می تواند خیلی از گره‌ها را باز کند.

حسینی همچنین با بزرگداشت روز جهانی مسجد گفت: استواری دین و مکتب به مساجد است، این سنگرها باید برای مقاومت فرهنگی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی حفظ شود، مسجد مدرسه جهاد و بصیرت است.

 

دری نجف آبادی: اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود.

قربانعلی دری نجف آبادی چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با تاکید بر اینکه پس از معرفت، اخلاص بزرگترین کلید برای انجام امور است، اظهار کرد: کلید موفقیت در امور به توسل، توکل، توبه و توجه وابسته است، برای ارتباط با خداوند باید به دنبال وسیله بود و بهترین وسیله پیامبر اکرم(ص) ائمه اطهار(ع) و شهدا هستند.

وی با بیان اینکه باید زینت اهل تقوا را از خداوند خواست و این چنین جزو صالحین خواهیم بود، با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت شهدای این هفته، گفت: شهید رجایی و شهید باهنر در دوران کوتاه مسئولیت خود، خدمات ارزشمندی ارائه کردند و به واسطه مسئولیت پذیری و ساده زیستی، الگوی دولتمردان شدند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: بر اینکه این هفته فرصت مغتنمی است که دولتمردان گزارشی از عملکرد یک ساله دولت، روابط داخلی و خارجی و ارتباط با دیگر قوا، نقاط قوت و ضعف به مردم ارائه شود و ضمن ارزیابی برای گام بعدی و سال آتی، برنامه خود را برای سه سال آینده را منعکس کنند.

وی تصریح کرد: مسلما نمی توان همه امور را محقق کرد، اما به واسطه ارزیابی، می توان امور را اولویت بندی کرد تا در یک سال آینده جامه عمل بپوشند، به عنوان مثال مسئله آلودگی هوا یک امر مهم است، باید وضعیت هوا اصلاح شود، جلوی منابع آلاینده، مازوت سوزی و گازوئیل سوزی ها گرفته شود چراکه در این هوا امکان زندگی وجود ندارد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز با انواع آلودگی از جمله ریزگردی در هوای شهر اراک روبرو هستیم و باید از طریق ظرفیت های ملی در جهت رفع آن اقدام کرد، افزود: استان مرکزی شاهراه عبوری است پس باید مشکلات جاده ها و ... رفع شود، مسائل مرتبط به آب، علم آموزی، مهارت آموزی و ... باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال باید در بعد اقتصاد و توسعه دانش بنیان و اشتغال سالم طبق تاکید مقام معظم رهبری اقدام کرد، توسعه دانش بنیان را کلید رفع مشکلات دانست و بیان کرد: در بحث خصوصی سازی، اصل ۴۴ خوب اجرا نشده است، اگر خواهان جلوگیری از مفاسد به شکل ساختاری هستیم باید اقدام جدی کرد، دستگاه های نظارتی کجا هستند؟ نظام مالیاتی باید نسبت به اخذ مالیات حقه اقدام کند، فولاد مبارکه با پول بیت المال ساخته شده است و باید درست مدیریت شود.

امام جمعه اراک تاکید کرد: از دولت انتظار می رود که از واگذاری ها درس بگیرد، پالایشگاه شازند سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان سود داشته است، اما به دنبال واگذاری آن بودند که جلوی اینکار گرفته شد، اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود و دولت عدالت خواه و ضد فساد باید با همت و تدبیر در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری بایستد.

وی تصریح کرد: همه ما در یک کشتی نشسته ایم شاید نقصی وجود داشته باشد، اما ملت و همه اقشار باید در کنار هم با وحدت در مقابل دشمنان که مانند گرگ در کمین نشسته اند، هوشیارانه عمل کنند. دردمان را به دشمن نمی گوییم تا سوءاستفاده کند، از دولت می خواهیم که با قدرت اقدام کند، عملکرد یک ساله خوبی داشته باشد و باید تلاش بیشتری به انجام رساند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با قدردانی از زحمات فرمانده سابق انتظامی استان بیان کرد: مردم استان قدرشناس خدمتگزاران هستند و قطعا همراه فرمانده جدید انتظامی خواهند بود. امیدواریم امنیت ارتقای بیشتری داشته باشند، دزد کاهش یابد و درخصوص برخورد با نفوذی ها و ساماندهی فضای مجازی و سایبری پیشرو باشند، قطعا مسئولان استان همراه نیروی انتظامی خواهند بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که در سال پیش رو، استان مرکزی در مسیر توسعه، پیشرفت و موفقیت حرکت کند.

 

امام جمعه قم: تجلیل از خانواده شهدا کاری راهبردی و هدفمند است

خطیب جمعه قم گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدا یک کار تشریفاتی نیست بلکه کاری هدفمند و راهبردی است و از اختصاصات مکتب اهل بیت (ع) است؛ ذکر و یاد شهدا و با نشان دادن راه و هدف آن‌ها به نسل های بعدی چراغ راه و ساحل نجات نشان داده می‌شود.

سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه چهارم شهریور ۱۴۰۱ قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر دو تن از چهره‌های موثر و زنده انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: تجلیل از شهیدان باهنر و رجایی تجلیل از دو شخصیت نیست بلکه تجلیل از جریان فکری سالم دینی و انقلاب است.

وی با اشاره به هشتم شهریور و روز مبارزه با تروریسم، اظهار کرد: منافقین با ترورها به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بودند اما به خواست خداوند، رهبر امامین انقلاب، حضور در صحنه مردم و به برکت خون شهدای انقلاب بیش از ۴۰ سال است که انقلاب ماندگار شده است و منافقین بدبخت رسوا شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا پدافند هوایی ارتش قم بیان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدا یک کار تشریفاتی نیست بلکه کاری هدفمند و راهبردی است و از اختصاصات مکتب اهل بیت (ع) است؛ ذکر و یاد شهدا و با نشان دادن راه و هدف آن‌ها به نسل های بعدی چراغ راه و ساحل نجات نشان داده می‌شود.

سعیدی در خطبه اول در تفسیر آیه ۵۱ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه به پیامبر(ص) می فرماید به منافقین بگو هرگز جز آنچه خدا برای ما خواسته به ما نخواهد رسید و او سرپرست ماست و مومنان فقط باید به خدا توکل کنند.

وی ادامه داد: مناقان صدر اسلام وقتی که مصیبتی بر مسلمانان و پیامبر (ص) می‌رسید به حساب شکست پیامبر (ص) و مسلمانان می گذاشتند بودند و از این که خودشان در این شکست نبودند خوشحال بودند و در بین مسلمانان شبهه پراکنی می‌کردند و این فرار از جبهه را به حساب هوشمندی و دور اندیشی خودشان می‌گذاشتند و مسلمانان را برای شرکت در جنگ و تحمل شکست ملامت می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند برای مقابله با این جنگ روانی منافقان و تقویت روحیه رزمی مسلمانان به پیامبر اکرم (ص) فرمود به منافقان بگو جز آنچه برای ما مقدر شده است به ما نمی‌رسد و اگر مرگ و یا جراحتی مقدر کرده باشد همان به ما می‌رسد حتی اگر به جبهه نرفته باشیم.

وی اضافه کرد: این آیه به منافقان می‌گوید اگر شما از شکست ما در جنگ خوشحال می‌شوید بدانید در اشتباه هستید؛ زیرا اگر بلا یا مصیبتی به ما می‌رسد مشکلی نیست چون سنت الهی که خداوند برای مسلمانان  نوشته است جز فتح و پیروزی نهایی نیست؛ زیرا سنت الهی پیروزی حق بر باطل است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: جامعه اسلامی تحت لقای پیامبر اسلام(ص) همچنان پیش خواهد رفت و مزاحمت‌ها و مخالفت‌های دشمنان و کفار بر ما تاثیری نخواهد گذاشت.

وی بیان کرد: در پایان آیه ۵۱ سوره توبه گفته می‌شود که مومنان فقط باید به خدا توکل کنند و پیام این قسمت این است که اگر کسی بر خدا توکل نکرد و چشم امید اش به شرق، غرب و بیگانگان بود اگر مسلمان هم باشد مورد توجه اسلام نیست؛ زیرا یکی از علائم مهم ایمان توکل بر خدا است.

خطیب جمعه قم گفت: معنای توکل به خدا قطع ارتباط مسلمانان با جامعه جهانی نیست بلکه ارتباط مومنین با جهان بر اساس معیارهای ارزشی و مکتبی است به همین خاطر مومن برغیر از خدا تکیه نمی‌کند.

وی ادامه داد: مردم مومن و بصیر ایران با شعور، شور و بصیرت به دنیا اعلام کردند «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و تا امروز نیز بر سر این موضع حق خود ایستادند و تا رسیدن به حکومت امام زمان (عج) بر سر مواضع  خود خواهند ایستاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.