حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات گفت: آینده اروپا و آمریکا مال انقلاب اسلامی است. اندیشمندان اروپا و آمریکا دارند به اسلام روی می آورند.

به گزارش جماران؛ مراسم بزرگداشت شهید ابراهیم همت و شهید کاظم نجفی رستگار و شهدای لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و لشکر 10 سیدالشهدا(س) همزمان با شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان با حضور خانواده شهدا، فرماندهان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس در محل یادمان شهدای لشکر محمد رسول الله(ص) قطعه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار جماران: حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در این مراسم با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران، گفت: خداوند متعال در قرآن می گوید شهدا زنده و «عند ربهم یرزقون» هستند. بر اساس تحقیقاتی که من کرده ام، یعنی شهدا مسیر و راهی که انتخاب کرده اند را بعد از شهادتشان مدیریت می کنند و آن راه را جلو می برند. این برای ما تکلیف خیلی بزرگی می آورد؛ باید نگاه کنیم نوع مدیریت و کاری که می کنیم و زندگی خانوادگی ما آیا در مقوله مدیریت شهدا است؟ 

وزیر اسبق اطلاعات با تأکید بر اینکه شهدا همه ما را مدیریت می کنند، تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) بالغ بر هزار سال است که دارد مسیر اسلام ناب محمدی(ص) را مدیریت می کند و جلو می برد؛ از جمله مدیریتش همین انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی مدیریت اباعبدالله الحسین(ع) است؛ که امام را پرورش داد و انقلاب را معماری کرد. امروز شهدا دارند انقلاب اسلامی را در دنیای بشری مدیریت می کنند. 

وی افزود: من چیزی که می گویم تحلیل نیست و بر اساس اطلاعات و سند حرف می زنم. به حول و قوه الهی آینده اروپا و آمریکا مال انقلاب اسلامی است. شما در این شک نکنید. امروز اندیشمندان اروپا و آمریکا دارند به اسلام روی می آورند و مبلّغ اسلام هستند و منشأ این، انقلاب اسلامی است. شما در فضای مجازی «آمریکای در حال فروپاشی» را جست و جو کنید، بیش از 14 میلیون مقاله در اختیار شما قرار می گیرد.  

مصلحی ادامه داد: مقالاتی که هیأت علمی و استادان دانشگاه های آمریکا نوشته اند، نه اینکه ما و دنیای اسلام نوشته باشیم. 80 درصد از اندیشمندان آمریکایی در مقالات خود گفته اند که علت فروپاشی آمریکا، انقلاب اسلامی است. بدون تعارف، این مدیریت شهدا است. احیاء شهدا، احیاء مدیریتی است و دارند همه ما را مدیریت می کنند؛ مسیر انقلاب را هم دارند مدیریت می کنند. 

وی تأکید کرد: نکته ویژه ای که در شهید همت دیدم این بود به هیچ چیز الّا «الله» نمی اندیشید. ما در مورد کارهای انقلابی شهرضا بحث هایی با هم داشتیم. به من می گفت اطمینان داری چیزی که می گویی را خدا می خواهد؟ زبانم را می بست. می دانید اولین مجسمه ای که در انقلاب پایین کشیده شد مجسمه رضا شاه در شهرضا بود و محور آن ماجرا شهید همت بود؟ بعد هم در شکل گیری کمیته و سپاه نقش بسیار بزرگی داشت؛ و در همه اینها جز خدا به هیچ چیزی نمی اندیشید. من با همه وجودم حس می کردم که فقط خدا را می بیند و فقط به خدا توجه دارد. 

وزیر اسبق با اشاره به اینکه امام در ماه شعبان که صحبت می کرد همیشه دنبال مناجات شعبانیه می رفت، اظهار داشت: در مناجات شعبانیه می گویید « إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الِانْقِطَاعِ إِلَیْکَ» یعنی خدایا کمال کنده شدن از دنیا را به ما بده؛ حاج ابراهیم این طوری بود و این کنده شدن را من با همه وجودم در او دیده بودم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قدس جایگاه بلندی دارد، افزود: به حول قوه الهی انقلاب اسلامی صهیونیست ها و رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد و این اتفاق قطعا می افتد؛ الآن در حال اتفاق است. کسانی که ادعا می کنند بمب اتم و تجهیزات دارند، در جنگ 33 روزه با حزب الله، جنگ 22 روزه در غزه و اتفاقاتی که الآن دارد در فلسطین می افتد، به زمین و آسمان متوسل شده اند که تمام شود. 

مصلحی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین به خوبی فهمیده اند خودشان باید به میدان بیایند، یادآور شد: امام یک ویژگی خاص داشت که امروز در مقام معظم رهبری هم با همه وجودمان حس می کنیم، که کاری به سازمان و تشکیلات نداشت و به بدنه ملت توجه داشت. در دفاع مقدس امام مردم را پای کار آورد و جنگ را تمام کرد. البته اگر آن طوری که نظر امام بود عمل می شد چیزهای دیگری اتفاق می افتاد که قابل توجه بود. در قضیه روز قدس هم امام دقیقا حرکتی کرد که مردم دنیای بشری را پای کار بیاورد؛ و این مردم به حول و قوه الهی کار را به نتیجه می رسانند. 

وی در پایان گفت: خدایا به ما توفیق بده که تا آخر عمر در مسیر ولایت فقیه مسیر امامت به معنای واقعی است، ثابت قدم و استوار باقی بمانیم و در این مسیر پایان عمرمان را شهادت در راه خودت قرار بده.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.