اینکه مردم احساس کنند درد آنها در عمل و مستقیما توسط بالاترین مسئولان کشور لمس می شود برای همه نوعی تسکین است. البته من واقفم که این بیماری مهلک فرقی بین مسئول و غیر مسئول نمی گذارد و تا کنون مدیران و خانواده های مدیران را به اندازه بسیاری و به نسبت دیگر گروه های اجتماعی داغ دار کرده است،اما وقتی تبلیغات دشمنان و ناآگاهان خلاف این را نشان می دهد لازم است تا مسئولان دیگر هم به این رفتار خوب آقای رییسی اقتدا کنند و به میان مردم بروند.

پایگاه خبری جماران: این روزها مشاهده می کنیم که رییس جمهور با حضور در متن بیمارستان ها و مراکز درمانی با مردمی که گرفتار کرونا هستند دیدار کرده  و با آنها مستقیما صحبت می کند. واقعیت آن است که این کار جدای از اینکه چه نتیجه ای را در بر داشته باشد کاری است پسندیده و قابل تقدیر. 

اینکه مردم احساس کنند درد آنها در عمل و مستقیما توسط بالاترین مسئولان کشور لمس می شود برای همه نوعی تسکین است. 

البته من واقفم که این بیماری مهلک فرقی بین مسئول و غیر مسئول نمی گذارد و تا کنون مدیران و خانواده های مدیران را به اندازه بسیاری و به نسبت دیگر گروه های اجتماعی داغ دار کرده است،اما وقتی تبلیغات دشمنان و ناآگاهان خلاف این را نشان می دهد لازم است تا مسئولان دیگر هم به این رفتار خوب آقای رییسی اقتدا کنند و به میان مردم بروند. 

و این نکته را هم چنین در سایر مصایب و مشکلات کشور هم باید به عنوان رویه ای متداول پذیرفت. 

ای کاش همه چنین باشند.

امام خمینی دقیقا با اشاره به همین نکته تعبیرات جالبی دارند

۱- «در هر صورت من عرضم به آقایان این است که منحصر به شما هم نیست، به هر کس‌‎ ‎‌که هست این است که توجّه کنید به اینکه هم صلاح خود شماست و هم صلاح کشور‌‎ ‎‌شماست و هم صلاح ملت است که شما با مردم دوست باشید. مردم احساس کنند که اینها‌‎ ‎‌دوستهای آنها هستند که آمده اند». (صحیفه امام، ج13، ص383)

۲-«  این قلبهای صافِ پاکِ مردم را نگه دارید. این کشاورزها و ـ نمی دانم ـ کارگرها و‌‎ ‎‌اینها بودند که شما را به استانداری رساندند، و الاّ شما را استاندار نمی کردند. زمان‌‎ ‎‌رضاشاه هیچ کدام شما استاندار بوده اید؟! راه نمی دادند شما را توی ادارات. این مردم‌‎ ‎‌بودند که این دولت را به وجود آوردند و این رئیس جمهور را رئیس جمهور کردند. و‌‎ ‎‌ـ عرض می کنم ـ این مملکت را برگرداندند از آن حال که یک حاکمی که وارد یک‌‎ ‎‌جایی می شد، هزار جور فساد می کرد، حالا آن جور نباشد». (صحیفه امام، ج13، ص385)

۳-« باید جوری باشید که مردم مثل مادر شما را در آغوش بگیرند. الآن این جورند مردم،‌‎ ‎‌این را حفظش کنید. مملکتتان با این ترتیب حفظ خواهد شد. هر روزی برای مملکت‌‎ ‎‌مشکل پیدا می شود، حلاّلش خود مردم ‌‌[‌‌باشند‌‌]‌‌ الآن این مشکلی برای کشور ما پیدا‌‎ ‎‌شده، خوب مردم دارند کمک می کنند. حلاّلش خود این مردم هستند. این پشتیبانیهای‌‎ ‎‌عظیمی که مردم می کنند، و آن حضوری که خودشان دارند و خودشان هست. از‌‎ ‎‌خودشان می دانند همه چیز را. ارتش را از خودشان می دانند. همه چیز را از خودشان‌‎ ‎‌می دانند. این باید حفظ بشود تا حفظ بشویم. تا کشورتان حفظ بشود. و اگر خدای‌‎ ‎‌نخواسته، این از دست ما برود، ما برمی گردیم به آن طوری که اوّل بودیم. و من خوف‌‎ ‎‌این را دارم که ما نعمتی را که خدا به ما داده است، و همۀ اینها از جانب خدای تبارک و‌‎ ‎‌تعالی بوده است ما کُفران این نعمت را بکنیم، و عنایت خدا از ما منحرف بشود. ما‌‎ ‎‌خودمان اسباب این بشویم و ما بدتر از آنکه بودیم بشویم.». (صحیفه امام، ج13، ص388)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.