​ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در دوحه به سر می‌برد با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در دوحه به سر می‌برد با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود برای گسترش مناسبات دو کشور را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف در این دیدار، دیدگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه تعاملات با کشورهای منطقه و  همچنین آخرین تحولات گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ١+۴ را نیز تشریح کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و همچنین همکاری های فیمابین در منطقه، علاقه‌مندی قطر برای گسترش همکاری‌های دو کشور را خاطرنشان ساخت.

 

photo_2021-04-26_05-28-34

 

وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و گفتگو با مقامات قطری در راس هیئتی به دوحه سفرکرده است بعد از ظهر امروز با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط ایران و قطر بر پایه همکاری های دوجانبه و منطقه ای بر ضرورت گسترش ابعاد همکاری ها به ویژه در ابعاد تجاری،  اقتصادی و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت ها و مزیت های دو کشور تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه از گفتگوهای منطقه ای در جهت ثبات و استقرار منطقه استقبال و آن را یک ضرورت جدی تلقی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در اصفهان بر برگزاری آن در دوحه در جهت ترسیم و تحکیم مناسبات تجا ی و اقتصادی فی‌مابین تاکید کرد.

همکاری‌ در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر موضوعات مطرح شده در رایزنی های دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.