به مناسبت 12 بهمن، سالروز ورود بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به میهن، مراسمی با حضور اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی و تعدادی از مسئولین استان مرکزی و شهرستان خمین، در بیت حضرت امام(س) برگزار شد .

به مناسبت سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن، مراسم جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بیت تاریخی حضرت امام(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، احمد طهرانی فرماندار خمین در این مراسم با  بیان اینکه طلیعه برنامه‌ های دهه فجر استان مرکزی هر ساله از این شهرستان است، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور، امسال این مراسم با حضور شمار محدودی از مسئولان برگزار شد.

وی  ادامه داد: بیشتر  برنامه‌ های دهه فجر امسال در زادگاه امام راحل در بستر فضای مجازی  و رسانه ها برگزار می شود. بیش از 150 برنامه فرهنگی، هنری و  اجتماعی در خمین برگزار می ‌شود و مراسم حضوری نیز با نفرات کم و  با رعایت موازین بهداشتی  همراه خواهد بود.

طهرانی گلباران قبور شهدای خمین، گلباران بیت تاریخی امام(س)، نواختن زنگ انقلاب، و بهره برداری از شماری از طرح های صنعتی، علمی و عمرانی با حضور استاندار مرکزی در این شهرستان را از برنامه های روز نخست دهه فجر در این شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب در جامعه است چرا که فاصله انداختن بین مردم و مسئولان توطئه جدید دشمنان است.

فرماندار شهرستان خمین گفت: بر خلاف مشکلات اقتصادی و معیشتی که کشور به دلیل تحریم‌ های ظالمانه دشمنان با آن مواجه است، ملت پرافتخار ایران مانند همیشه با مقاومت و ایستادگی توطئه دشمنان را بی اثر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور، امام جمعه خمین، نیز  در این مراسم با بیان اینکه نظام اسلامی امروز مقتدرتر از همیشه در مسیر آرمان های انقلاب حرکت می کند، گفت: برای پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن خون های پاک بسیاری ریخته شد.

وی تأکید کرد: جایگاه ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا باید برای نسل جوان تبیین شود. مردم هوشیار و بصیر در طول چهار دهه استقرار نظام اسلامی به آرمان های انقلاب و بنیانگذار انقلاب و شهدا وفادار مانده ‌اند.

افتتاح نمایشگاه انقلاب( دوران قبل و بعد از انقلاب و دستاوردهای آن)، بازدید مسئولین از این نمایشگاه و همچنین پخش ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز آفتاب در شب و روز 12 بهمن و ارتباط مستقیم با شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه های جانبی این مراسم بود.

در ادامه بخشی از تصاویر این مراسم را می بینید:

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.