گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو مجلس خبرگان رهبری: تا وقتی ترامپ سرکار است جهان روی آرامش نمی‌بیند

هر مسأله ای که ترامپ در آن دخالت کند، شر است. زیرا او محور شرارت در دنیاست.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۸ بهمن در جریان یک کنفرانس خبری در حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جزئیات طرح خود را برای حل مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را تشریح کرد.

در همین رابطه، یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کشورهای جهانی اگر واقعا می خواهند برای حل مسأله فلسطین کاری انجام دهند، باید فکری اساسی کرده و با ارائه طرحی بر اساس عدالت، حقوق همه انسان ها را رعایت کنند.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفت و گو با خبرنگار جماران، گفت: طرح «معامله  قرن» علی رغم سرو صدایی که به پا کرده، سر نمی گیرد. سالها قبل و پس از غصب فلسطین توسط یک دولت جعلی به نام اسرائیل طرح های زیادی از این دست ارائه شد و حتی انورسادات نیز گام هایی در این مسیر برداشت اما به جایی نرسید. علت اینکه چنین طرح هایی به جایی نمی رسند این است که بر مبنای عدالت نبوده و یکجانبه هستند.

وی افزود: هیچ معامله و قراردادی تا زمانی که رضایت و اراده واقعی در آن وجود نداشته باشد، سرنمی گیرد. هر قدرتی هم که پشتش باشد سر نمی گیرد چون یک طرفه است و بر اساس عدالت نیست. این همه سال نه تنها چنین طرح هایی پذیرفته نشده بلکه تنش های میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بیشتر هم شده است. طرح معامله قرن نیز یکی از همان طرح ها و حتی کوچکتر از آنهاست.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل هر قدر شعار دهند و این طرح را بزرگ کنند سرنوشتش مشخص است، گفت: کشورهای جهانی اگر واقعا می خواهند برای حل مسأله فلسطین کاری انجام دهند، باید فکری اساسی کرده و با ارائه طرحی بر اساس عدالت، حقوق همه انسان ها را رعایت کنند. در «معامله» کلمه اراده گنجانده شده، بدین معنا که دو طرف با اراده خودشان به میدان آمده و معامله را قبول می کنند. بنابراین اراده در آن حاکم است. بدون شک استفاده از زور و تطمیع و تهدید کردن نمی‌تواند معامله باشد. از این رو، طرح موسوم به معامله قرن هم نمی تواند یک معامله باشد.

وی با اشاره به اینکه، طرح ترامپ نمی تواند حتی یک معامله باشد چه رسد به معامله قرن، گفت: چنین طرح هایی بی فایده خواهد بود. ضمن اینکه آنهایی که این طرح‌ها را مطرح می کنند موضع بی طرف و حُسن نیت ندارند و بسیار خشن و مغرض هستند. این طرح ساختگی و فریبنده است که محتوایی تو خالی دارد.

هاشم زاده هریسی گفت: هر مسأله ای که ترامپ در آن دخالت کند، شرّ است. زیرا او محور شرارت در دنیاست. یعنی با اینکه آمریکا شر است، اما ترامپ شرّ در شرّ است. آمریکای با ترامپ بسیار با آمریکای بدون او متفاوت است. ترامپ نه فقط برای فلسطینی ها یا ایران بلکه برای کل جهان مضر است. او حتی برای آمریکا نیز ضرر دارد و باعث آبروریزی آن کشور می شود. رئیس جمهور کنونی آمریکا آن کشور را به راه بدی می کشاند.

وی افزود: ننگی که ترامپ بر پیشانی آمریکا زد و دیگر هیچ گاه هم پاک نمی شود به شهادت رساندن سرداردلها و اسلام، سردار عدالتخواهان و آزادی خواهان بود. این ننگی بر پیشانی آمریکاست و هیچ وقت زدوده نخواهد شد. یک آدم شر حتی نمی تواند برای دوستان خود یعنی اسرائیلی‌ها منشاء خیر باشد.

عضو مجلس خبرگان گفت: تا وقتی ترامپ سرکار است جهان روی آرامش نمی‌بیند. ایران باید روی این مسأله کار کند. من در تشییع با شکوه سردار سلیمانی بودم و عظمت را مشاهده کردم و با اینکه شعارهای خوبی داده می شد اما شعار «مرگ بر ترامپ» را نشنیدم. این درحالی است که باید علاوه بر مرگ بر آمریکا و اسرائیل برای ترامپ هم حسابی جدا باز شود. او قاتل است. قاتل سردار سلیمانی است. نباید قاتل را رها کرد بلکه باید او را بی آبرو کرد. ما باید از هر طریقی که می‌توانیم او را رسوا کنیم. اگر بخواهیم انتقام خون سردار سلیمانی را بگیریم با این مسائل جزئی نمی شود. پرتاب چند موشک اشکالی ندارد و بیشتر برای خنک کردن دلهاست، اما کافی نیست.

وی بیان کرد: ما اگر بخواهیم انتقام خون سردار سلیمانی را بگیریم باید از شهادت ایشان که این شرایط را در جهان به وجود آورده، دست کم برای دو کار مهم استفاده کنیم. یکی اینکه آمریکا از منطقه خارج شود و دوم اینکه طوری عمل کنیم که ترامپ مجددا رئیس جمهور آمریکا نشود و رأی نیاورد. همین که او مجدد انتخاب نشود انتقام سردار سلیمانی گرفته می شود. وظیفه شرعی ما این است که کاری کنیم او رای نیاورد و 4 سال دیگر در دنیا شرارت نکند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.