گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

واکنش یک حقوقدان به حذف تصاویر سردار سلیمانی از اینستاگرام/ کامبیز نوروزی: فرآیند گردش اطلاعات در جهان تحت تسلط قدرت های جهانی قرار دارد

دبیر کمیته حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران گفت: فرآیند گردش اطلاعات در جهان فرآیند آزادی نیست و بسیار تحت تسلط قدرتهای جهانی قرار دارد. این یک واقعیت دردناک است. بر همین اساس همیشه تاکید داشته ایم که گردش اطلاعات در داخل کشور باید به سطحی از آزادی و امنیت برسد که مردم ایران بتوانند در چارچوب منافع ملی با رعایت حق آزادی بیان و استقرار رسانه ای از منابع داخلی اطلاعات خود را تامین کنند.

پایگاه خبری جماران: کامبیز نوروزی، مدرس حقوق مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار جماران به حذف تصاویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی از اینستاگرام واکنش نشان داد. این حقوقدان حذف پستهای مربوط به سردار قاسم سلیمانی از اینستاگرام را مغایر با مبانی آزادی بیان و عدالت در گردش آزادی اطلاعات دانست و آن را تاسف آور خواند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق در اینستاگرام مسبوق به سابقه است، گفت: این رخداد واقعا تأسف آور و نقض آشکار حق آزادی بیان است. سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده ایرانی یک شخصیت رسمی داشت؛ شخصیتی که چه در حقوق داخلی و چه در حقوق بین الملل باید به رسمیت شناخته شود.

نوروزی افزود: ایالات متحده آمریکا در اقدامی خودسرانه که با نقض حقوق بین الملل همراه بود اقدام به ترور ایشان کرد. تصورات و توهمات دولت ایالات متحده منبع حقوق بین الملل نیست که بخواهد منشاء اثر باشد؛ بنابراین سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام کاملا نقض آشکار حق آزادی بیان و گردش اطلاعات است.

نایب رئیس کمیته حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران ادامه داد: این نشانه دیگری است که فرآیند گردش اطلاعات در جهان فرآیند آزادی نیست و بسیار تحت تسلط قدرت های جهانی قرار دارد. این یک واقعیت دردناک است. بر همین اساس همیشه تاکید داشته ایم که گردش اطلاعات در داخل کشور باید به سطحی از آزادی و امنیت برسد که مردم ایران بتوانند در چارچوب منافع ملی با رعایت حق آزادی بیان و استقرار رسانه ای از منابع داخلی اطلاعات خود را تامین کنند.

پیش تر نیز بعد از آنکه دولت دونالد ترامپ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، اینستاگرام تصاویر مربوط اعضای سپاه پاسداران را از صفحات کاربران حذف می کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.