گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو مجلس خبرگان: گناه ظریف این است که خادم است نه خائن

تحریم ظریف ثابت می‌کند که آمریکا دروغ می‌گوید و نشان دهنده این است که دولت آن کشور نه تنها اهل مذاکره نیست، بلکه اهل فشار بوده و قصد دارد تا از هر اهرم غیرقانونی علیه ایران استفاده کند.

پایگاه خبری جماران: روز پنجشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام به تحریم محمدجواد ظریف کرد. اقدامی که چندان هم دور از انتظار نبود. اما سوال اینجاست که این تحریم می‌تواند چه نسبتی با رفتار تخریبی عده‌ای در داخل کشور بر علیه ظریف داشته باشد؟ تخریب‌هایی که یک روز از سوی دلواپسان، یک روز با نصب بیلبورد در خیابان‌ها، یک روز در راهپیمایی و... صورت می‌گیرد و انگار پایانی هم برای‌شان نیست.

در همین رابطه، یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه به ظریف انگ خیانت زده شود نهایت مظلومیت او را می رساند. زیرا دشمن هرچقدر آدم را تخریب کند، طبیعی است. ولی وای از روزی که دوست دست به تخریب بزند.

مقایسه ظریف با وزرای خارجه کشورهای دیگر برتری‌اش را ثابت می‌کند

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: آمریکا در همه مسائل جهانی و به ویژه در تحریم ایران، اقداماتی غیرعادی و خلاف رویه بین المللی انجام می‌دهد که با هیچ منطق و معیاری همخوانی ندارد. بلکه یک نوع دیوانگی و حماقت در اقدامات دولتمردان آمریکایی را می‌رساند. مخصوصا درباره تحریم ایران، حقوق ایرانیان به ویژه اقشار ضعیف را تضییع می‌کند. زیرا حکومت در هر شرایطی خود را اداره خواهد کرد و مشکل اصلی را مردمی پیدا می‌کنند که محروم و درمانده هستند.

وی افزود: تحریم ظریف که انسانی وارسته، متدین و با منطق است هم نمی‌تواند عقلانی باشد. چرا که اگر ظریف را با همه وزرای خارجه کشورهای جهان مقایسه کنیم، متوجه برتری‌اش خواهیم شد و تحریم چنین فردی راه را برای حل مشکلات می‌بندد و موجب ضرر و زیان برای همه خواهد شد. مسأله دوم اینکه، آمریکا از یک طرف دعوت به مذاکره و حل مسائل کرده و چنین وانمود می‌کند که می خواهد مذاکره کند ولی از طرفی دیگر وزیر امور خارجه ایران را تحریم می‌کند.  درصورتی که اگر یک کشور بخواهد مذاکره کند، باید از طریق وزیر امور خارجه این کار را انجام دهد. وقتی وزیر امور خارجه ایران تحریم و از سیستم خارج شده، پس از چه طریق می‌شود مسائل را حل کرد.

گناه ظریف این است که خادم است نه خائن

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: تحریم ظریف ثابت می‌کند که آمریکا دروغ می‌گوید و نشان دهنده این است که دولت آن کشور نه تنها اهل مذاکره نیست، بلکه اهل فشار بوده و قصد دارد تا از هر اهرم غیرقانونی علیه ایران استفاده کند. لذا جهان باید شهامت کافی در برابر ترامپ نشان دهد. چرا که دولت او مسائل بین‌المللی را از میزان خارج کرده است. بنابراین دنیا باید به ایران کمک کرده تا در برابر این آدم بی‌رویه و بی اخلاق ایستادگی کند.

وی بیان کرد: وقتی یک وزیر امور خارجه شب و روز تلاش می‌کند و رهبر معظم انقلاب و دیگران نیز همگی از او تعریف می‌کنند. چنین انسانی که مورد هجمه دشمن قرار گرفته و تحریم شده، نشان می‌دهد که دشمن از او ترسیده و به نفع ایران و منافع ملی فعالیت می‌کند. در نتیجه گناهش این بوده که خادم است نه خائن، وابسته نیست بلکه دشمن آنهاست. از این رو، دوستان داخلی نباید چنین فردی را اذیت کرده و به او تهمت بزنند. اینکه به ظریف انگ خیانت زده شود اوج مظلومیت او را نشان می‌دهد. زیرا دشمن هرقدر آدم را تخریب کند، طبیعی است. ولی وای از روزی که دوست دست به تخریب بزند.

تهمت زدن به ظریف ظلم فاحش است

هریسی ادامه داد: این بی انصافی‌ها و گناهان کبیره وقتی در کشور آن هم به نام اسلام صورت گیرد، مگر خداوند رحمتش را نازل می‌کند؟ آنچه نازل می‌شود عذاب الهی است. همه باید خجل و شرمنده عذاب‌هایی باشیم که بر این مردم نازل می شود. ما همه موجب این عذاب‌ها هستیم و هیچکس نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت کنار رود. ما از آنجا که دنیا را به عدالت دعوت می‌کنیم و حکومت اسلامی داریم، تحریم می‌شویم. در این وضعیت اگر به هم ظلم کنیم و تهمت بزنیم و اگر کسی هم جواب این ظلم‌ها و تهمت‌ها را ندهد و امربه معروف و نهی از منکر نکند، دیگر از خداوند متعال چه توقعی داریم که به ما رحم کند؟

وی با اشاره به هجمه کنندگان داخلی به ظریف گفت: چرا آبروی اسلام را می‌برند و به نام اسلام این کارها را انجام می‌دهند؟ چرا کسی جواب آنها را نمی دهد تا این دهان‌ها بسته شود؟ تهمت زدن به ظریف ظلم فاحش است. من از خشم خدا می‌ترسم که بیش از این ما را فرا گیرد. فراموش نکنیم که زیربنای انقلاب اسلامی عدالت است و هر مشکلی وجود دارد از عملکردها، سیاست‌ها و مدیریت‌های خود ماست. بی‌تردید جایی که عدالت باشد این هجمه‌ها، تهمت‌ها و فرافکنی‌ها پیش نمی‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.