در پی برگزاری جلسات دادگاه محمدرضا خاتمی و ادعاهای او در خصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و واکنش هایی که به این ادعاها صورت گرفته، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها بیانیه ای در خصوص نحوه مواجهه با اظهار نظر در باب انتخابات 88 صادر کرد.

به گزارش جماران، در این بیانیه آمده است: آنچه در سال 88 به جامعه ما وارد شد، در خوشبینانه ترین  توصیف، رها شدن بخش مهمی از مردم در هاله ای از ابهام، عدم شفافیت، سکوت و انجماد حقیقت بود.

در ادامه این بیانیه با اشاره به نشانه های تحول در قوه قضائیه می افزاید: در پی اعلام نظر آقای محمدرضا خاتمی که در حقیقت واگویی نظری بود که میلیون ها نفر از مردم در خیابان ها فریاد کرده بودند و با کج سلیقگی یا شیطنت یک رسانه منتشر شد، جریانی که خود متهم این موضوع بود شکایت کرد. ولی اعلام تصمیم قاضی مبنی بر تشکیل علنی دادگاه رسیدگی به این اتهام، می توانست فرصتی باشد تا افکار عمومی به رسمیت شناخته شود و رأی دادگاه تناسبی با قضاوت مردمی از طریق شنیدن ادلّه و مستندات طرفین ماجرای این زخم کهن و ده ساله جامعه ایران داشته باشد.

اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با اشاره به مراحل رسیدگی به پرونده محمدرضا خاتمی در ادامه بیانیه خود نوشته اند: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها با تاکید بر ادله حقوقی که طی روزهای اخیر در نقد روند تشکیل دادگاه و صدور حکم از سوی افراد حقیقی و حقوقی از جمله بیانیه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران صادر شد، اعلام می دارد، اگر قرار بود نظر شورای نگهبان و بازداشت و حبس های گسترده منتقدین و حصر شخصیت های محبوب و معتمد مردم، کارساز و اقناع کننده باشد که دیگر نیازی نبود شما آقای خاتمی را به جرم بیان نظراتی که میلیون ها نفر از مردم با شرکت در راهپیمایی های اعتراضی پس از انتخابات 88 به صراحت اعلام کرده بودند محاکمه کنید.

در این بیانیه همچنین تصریح شده که، آنچه می توانست مرهمی بر این زخم کهن اجتماعی باشد این بود که یک بار هم که شده مردم شاهد بررسی عادلانه و شفاف موضوع و شنیدن سخنان دو طرف ماجرا باشند که متأسفانه تا این مرحله محقق نشده است.

اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در پایان بیانیه خود از مسئولین قضایی خواسته اند که در فرصت تجدید نظر نقایص مطرح شده را برطرف کنند و تأکید کردند: ما بر این باوریم رسیدگی عادلانه و حتی اثبات احتمالی تخلفات بعضی از دست اندرکاران یا اثبات نادرستی تصورات معترضین بهترین راه بازگشت اعتماد عمومی به نظام و بهترین مشوق برای استقبال هرچه بهتر مردم از انتخابات آینده است و این مطلوب ترین راهکار در تقویت انسجام اجتماعی در مواجهه با خطرات پیش روست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.