گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

کاظمی قمی: طرح خائنانه یهودی سازی فلسطین با شکست مواجه خواهد شد

نشست منامه چهره منافقانه خیلی از حکام جهان اسلام و خارج از جهان اسلام که شعار آزادی و حقوق بشر می دهند را نشان داد. چرا که امروز ملت و آرمان فلسطین مورد احترام همه ملت های آزادی خواه و آزادی بخش جهان است و قطعا یک مقاومت موفق در برابر اقدام اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهیم دید. این نشست هم کوس رسوایی جریان های منافق گونه ای که در آن شرکت کرده اند را نشان می دهد.

سفیر سابق ایران در عراق با تأکید بر اینکه هر کشوری که به اجلاس منامه نماینده فرستاده در خیانت به آرمان های فلسطین سهیم است، گفت: حتی جریان سازشکاری که با رژیم اشغالگر قدس از در سازش درآمد هم امروز علم مخالفت در برابر این طرح خائنانه برداشته اند. در نتیجه، نشست منامه و طرح معامله قرن باعث انسجام مردم و انگیزه بیشتر برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

حسن کاظمی قمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص اهداف کنفرانس منامه اظهار داشت: در این طرح خائنانه تلاش آمریکا و صهیونیست ها این است که فلسطین را از دست مردم فلسطین خارج، و قبله گاه اول مسلمین را یهودی سازی کنند. متأسفانه حکام ارتجاعی برخی از کشورهای  عربی منطقه هم امروز در این توافقنامه سهیم هستند و با این اقدام، شمشیر منافقانه را از  پشت بر پیکر جهان اسلام و امت اسلامی وارد کردند.

سفیر سابق ایران در عراق تأکید کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که این طرح توأم با شکست خواهد شد و مقدمات این شکست هم اکنون مشخص است. اگر نگاهی به سطح شرکت کنندگان در این نشست داشته باشیم، نشان می دهد بر خلاف چیزی که مطرح شد، امروز در سطوح پایین شرکت می کنند. گرچه هر کشوری که نماینده فرستاده در خیانت به آرمان های فلسطین سهیم است.

وی افزود: هدف دیگری که آمریکایی ها دنبال می کنند این است که با این اقدام تفرقه ای را در جهان اسلام در خصوص موضوع فلسطین ایجاد کنند. یعنی جامعه اسلامی و اجتماع مسلمانان را دو پاره کنند. یک بخش آنها کسانی هستند که در نشست منامه شرکت کرده اند و بخش دیگر از ملت فلسطین حمایت می کنند. خود این موضوع فی نفسه شکافی در امت اسلامی ایجاد می کند.

کاظمی قمی با اشاره به اینکه قطب بندی مقاومت و جهاد در برابر این طرح خائنانه به خوبی خودش را نشان می دهد، گفت: حرکت هایی که در چند روز اخیر در مخالفت با این اقدام خائنانه انجام شده و همچنان هم انجام می شود نوید بخش این است که غیر از حاکمان ارتجاعی و خائن که به صورت منافقانه در جبهه استکبار و صهیونیست شرکت کرده اند، وحدت و انسجام امت اسلامی در حمایت از ملت فلسطین خودش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگرچه این ابتکار به وسیله آمریکایی ها دارد شکل می گیرد، اما با روندی که امروز در جهان اسلام و جبهه مقاومت شکل گرفته تردیدی نیست که این طرح خائنانه یهودی سازی فلسطین با شکست مواجه خواهد شد و همان طوری که جبهه مقاومت در طرح های دیگری که ابتکار آمریکا و رژیم صهیونیستی توانست موفق شود و هر روز شاهد تقویت جبهه مقاومت می شویم، یقینا جبهه مقاومت و جهان اسلام در برابر این طرح هم مقاومت خواهند کرد و این طرح محکوم به شکست خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل بین المللی یادآور شد: نشست منامه چهره منافقانه خیلی از حکام جهان اسلام و خارج از جهان اسلام که شعار آزادی و حقوق بشر می دهند را نشان داد. چرا که امروز ملت و آرمان فلسطین مورد احترام همه ملت های آزادی خواه و آزادی بخش جهان است و قطعا یک مقاومت موفق در برابر اقدام اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهیم دید. این نشست هم کوس رسوایی جریان های منافق گونه ای که در آن شرکت کرده اند را نشان می دهد.

وی گفت: ما در طول چند سال اخیر در منطقه دیده ایم که آمریکایی ها در آوردن تروریست ها، جنگ های نیابتی، تحریم و هر اقدام دیگری که در منطقه انجام داده اند با شکست مواجه شده و ایستادگی و مقاومت قوت گرفت. نشست منامه و اقدامات مشابه آن نمی تواند طرح معامله قرن که به نفع اسرائیل و علیه فلسطین هست نیز منتهی به موفقیت نخواهد شد و همان طوری که اندیشمندان آمریکایی پیش بینی کرده اند، این معامله محکوم به شکست است.

کاظمی قمی تأکید کرد: آثار این موضوع را امروز در داخل فلسطین اشغالی هم می بینیم. امروز مقاومت دارد قوی تر می شود و در مقابل، روز به روز پایه های تضعیف رژیم اشغالگر قدس دیده می شود. اینکه شما می بینید آنها در شکل دهی دولت خود ناموفق هستند و اینکه رژیم اشغالگر قدس برای امنیت خود به دیوار کشی پناه می آورد، حاکی از این است که اسطوره امنیتی که آن رژیم برای خودش درست کرده بود فرو ریخته و ملت های اسلامی و جبهه مقاومت در حال شکل دهی یک ارتش آزادی بخش در حمایت از آرمان ملت فلسطین هستند.

وی افزود: با حرکت های حماسی که مردم در نوار غزه نشان می دهند، حتی جریان سازشکاری که با رژیم اشغالگر قدس از در سازش درآمد هم امروز علم مخالفت در برابر این طرح خائنانه برداشته اند. در نتیجه، نشست منامه و طرح معامله قرن باعث انسجام مردم و انگیزه بیشتر برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

سفیر سابق ایران در عراق در پاسخ به سؤالی در خصوص راهکار حل مسأله فلسطین گفت: مشکل اصلی منطقه و جهان اسلام وجود رژیم اشغالگر قدس است. تا وقتی این غده سرطانی وجود دارد، مشکلات و دخالت های قدرت های تجاوزگر مثل آمریکا در منطقه خواهد بود. طبیعتا راه حل بحران منطقه این است که رژیم جعلی و نژادپرستانه اشغالگر قدس برود. بهترین راه حل چیزی است که در طرح مقام معظم رهبری داده شد؛ و آن تکیه به دموکراسی و یک انتخابات با مشارکت همه صاحبان فلسطین خواهد بود. در غیر این صورت، تا زمانی که این رژیم اشغالگر وجود دارد دخالت آمریکا هست و مشکلات منطقه و جهان اسلام ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: تا زمانی که پذیرش این انتخابات توسط جبهه مستکبر صورت نگیرد طبیعی است که جبهه مقاومت در حمایت از مردم فلسطین باید شکل بگیرد و بتواند از ملت و آرمان های ملت فلسطین حمایت خودش را داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.