پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پس از سفر سه روزه به دو کشور آسیایی؛

رئیس جمهور به تهران بازگشت

رئیس جمهوری اسلامی ایران که در دومین مرحله از سفر سه روزه خود به دو کشور آسیایی به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا( سیکا) به تاجیکستان سفر کرده بود، لحظاتی قبل به تهران بازگشت.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نخستین مرحله از این سفر، پنج شنبه 23 خرداد ماه به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای عازم بیشکک پایتخت قرقیزستان شد.

دکتر روحانی در مدت حضور در کشور قرقیزستان علاوه برحضور و سخنرانی در جمع سران کشورهای عضو شانگهای، در دیدارهای جداگانه ای با روسای جمهور روسیه ، چین و افغانستان گفت و گو و درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

رئیس جمهورهمچنین روز شنبه در پنجمین کنفرانس " سیکا " مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران درخصوص موضوعات مهم منطقه را در جمع سران و مقام های بیش از 20 کشور آسیایی حاضر در این نشست بین المللی تبیین و تشریح کرد.

دکتر روحانی همچنین در حاشیه اجلاس سیکا درشهر دوشنبه تاجیکستان در ملاقات های جداگانه ای با رئیس اجرایی دولت افغانستان، رئیس جمهور ترکیه و امیر قطر و رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و درخصوص مناسبات دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.