گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

غرویان: امام ذوب در مصالح ملی بودند

استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی برای امام روشن می شود که مصلحت کشور و مردم پذیرفتن قطعنامه است، با هوای نفس خود مبارزه می کنند و جام زهر را می نوشند. به نظر من این یکی از مهمترین نکته ها و شاخصه های امام خمینی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

پایگاه خبری جماران: آیت الله محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار جماران بر لزوم بازگشت به اندیشه های امام خمینی تاکید کرد و گفت: آیت الله جوادی آملی می فرمایند که امام خمینی هم کم کم فراموش می شود و این خطر بزرگی است. فرموده ایشان برای همه ما هشدار است که نباید بگذاریم اندیشه های امام خمینی فراموش شود.

 

این استاد حوزه ادامه داد: بعضی از ابعاد شخصیت امام خمینی به اندازه فراوان مورد بحث و کاوش قرار گرفته اما به بعضی از جهات شخصیتی ایشان نیز کمتر توجه شده است. امام خمینی در جنگ تحمیلی ایران با عراق ابتدا خیلی اصرار داشتند که تا کربلا پیش برویم. در آن مقطع شعارهایی مثل تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر یا جنگ جنگ تا پیروزی نیز سر داده می شد. اما وقتی کارشناسان و مسئولین نظامی و سیاسی به این جمع بندی رسیدند که باید قطعنامه 598 را بپذیریم، ایشان آنقدر بر خود مسلط بودند که قطعنامه را پذیرفتند و گفتند که مصلحت کشور و مملکت در گروی پذیرفتن قطعنامه است.

 

غرویان با اشاره به تعبیر امام نوشیدن جام زهر از پذیرفتن قطعنامه 598 گفت: نوشیدن جام زهر قدرت بسیار بالای امام خمینی بود. وقتی برای امام روشن می شود که مصلحت کشور و مردم پذیرفتن قطعنامه است، با هوای نفس خود مبارزه می کنند و جام زهر را می نوشند. به نظر من این یکی از مهمترین نکته ها و شاخصه های امام خمینی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. ایشان ذوب در مصالح ملی و مصالح کشور بودند و خود را چیزی به حساب نمی آوردند و در زمانی که لازم بود حتی آبرو، حیثیت و مقام و موقعیت خود را نیز برای مصالح ملت می دادند.

 

غرویان در پایان گفت: به نظر من در سالگرد ارتحال ایشان این مساله در محافل، مجالس و سخنرانی ها مورد تجزیه و تحلیل و توجه بیشتر قرار بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.