پایگاه خبری جماران: «با القاعده‌ای‌ها باهم بودیم.ازما استیل گرفتند. با مجاهدین سراسر دنیا یگان‌های جهادی تشکیل دادیم» 

این جملاتی است که از سوی سعید قاسمی در یک برنامه ویدئویی اینترنتی بیان شده است که با واکنش های بسیاری در فضای مجازی مواجه شد. 

 او در بخشی از مصاحبه در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که از او پرسیده بود: «شما با چه عنوانی در بوسنی فعالیت می‌کردید؟» می‌گوید: «حالا دیگر همه می‌دانند، ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نظامی نیروهای مجاهدین (به بوسنی) ‌رفته بودیم.»

سپس مجری می‌پرسد: «یعنی هلال احمر پوشش بود و شما در این پوشش به عنوان نیروی مستشاری و نظامی به این کشور رفتید؟» که سعید قاسمی پاسخ می‌دهد: «این را چون آمریکایی‌ها در کتاب‌هایشان نوشته‌اند و مدارکی در این زمینه دارند (می‌گویم)، خود این خانم کریستین (امانپور) که در فتنه ۸۸ هم فعال بود همه دولتمردهای ما از جمله آقای احمدی‌نژاد و روحانی دوست دارند با ایشان صحبت کنند و احتمالا یک خواهرخواندگی با دولتمردان ما دارد. یکی از مسئولینی که در آنجا موظف بود اطلاعات را لو دهد این بی‌شرف (امانپور)‌ جاسوس سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی بود که اطلاعات را لو داد.»

همچنین او در ادامه می‌گوید: «ولی واقعیت این است که در بوسنی در قلب اروپا اتفاقاتی افتاد، ما حضور پیدا کردیم، به تبع ما القاعده آمد. القاعده‌ای‌ها (بعد از حضور) استیل ما را گرفته بودند از سربند و پرچم گرفته تا شکل گردان‌ها و... همان استیل ما را آنها در آنجا به اجرا درآوردند. مجاهدین از سرتاسر دنیا به آنجا آمدند و یک اتفاق جدید رقم خورد. یگان‌های جهادی مسلمان در آنجا تشکیل شد. این چیزی که در سوریه اتفاق افتاد قبل از آن در بوسنی اتفاق افتاده بود.»

 

سایت عصر ایران انتقادات  متوجه قاسمی کرد و طی یادداشتی نوشت: 

واقعاً شگفت انگیز است! درست در زمانی که آمریکا سپاه پاسداران را به تروریست بودن متهم می کند، یک سردار سابق سپاه می گوید که ما در بوسنی با القاعده بودیم و آنها از استایل ما را گرفتند و باز درست در سخت ترین شرایط هلال احمر، مدعی می شود که هلال احمر پوششی بوده است برای اعزام نیروهای نظامی به بوسنی و همراهی با القاعده در آنجا!

 اگر کسی بگوید سعید قاسمی، از آن نیروهای نفوذی است که با ظاهری حزب اللهی در صدد ضربه زدن به نظام و کشور در زمان مناسب است، نمی توان بدون داشتن مستندات قوی اطلاعاتی تأییدش کرد اما او و  نظایرش گاه سخنانی می گویند که جز تضعیف داخل نتیجه ای ندارد. حرف هایی که یا از نفوذی ها بر می آید که مأموریت دارند در لباس دوست، دشمنی کنند یا از سر ندانم کاری است که در هر دو حال، خروجی اش یکی است.

 

خبرگزای جمهوری اسلامی(ایرنا) ویدئویی منتشر کرد که عنوان آن مسئله مهمی را متوجه سعید قاسمی می کند و آن هم «گرا دادن به دشمنان» است. 

اما سایت رجانیوز با تیتر «روایت شنیدنی حاج سعید قاسمی» به استقبال سخنان وی رفته است. 

حسین الله کرم درباره صحت این اظهارات سعید قاسمی گفت: من نکته ایشان را دیدم، او نگفت که ما با لباس هلال احمر یا از طریق هلال احمر در بوسنی بودیم. در واقع او با استفاده از این تعبیر می خواست بگوید «ما آنجا امدادگر بودیم» چون امداد و کمک رسانی شاخصه و ویژگی هلال احمر است بنابراین فعالان این حوزه امدادگر محسوب می شوند.

وی درباره ادعای ارتباط خوب نیروهای ایرانی حاضر در جنگ بوسنی با نیروهای القاعده اظهار کرد: القاعده لایه های مختلفی دارد، لایه ای که شامل نیروهای بوسنی و هرزگوین بود، آنها به نحوی با ما ارتباط داشتند، هرچند گاهی از اینها وقتی در مقرهای القاعده آموزش می دیدند وقتی اسلحه خود را تحویل می گرفتند بنا به دلایلی آنجا را ترک می کردند و به سمت ما می آمدند. ارتباط با القاعده عمدتا در این لایه ها بود.

وی در پاسخ به کسانی که معتقدند «سعید قاسمی در مقطع کنونی به عمد و با هدف تحریک آمریکایی ها برای آغاز جنگ علیه ایران چنین اظهاراتی را مطرح کرد، یادآور شد: امثال من و سعید معتقدیم که الان در حال جنگ با آمریکا هستیم، این طور نیست که جنگ تمام شد و امروز جنگی وجود ندارد. وقتی آمریکایی ها به لحاظ سیاسی و امنیتی ما را تحریم می کنند نوعی جنگ است.

وی ادامه داد: اگر منظور {آن است که اظهارات سعید قاسمی با هدف} تقویت میان جنگ آمریکا و ایران بیان شد، خیر این طور نیست. در واقع سعید دارد به نوعی شاخ و شانه می کشد که ما عمل کردیم و عمل خواهیم کرد و از چیزی نمی ترسیم. اگر به ما تهمت تروریست بودن هم زده شود، راه خود را ادامه می دهیم و از این چیزها نمی ترسیم.

الله کرم بیان کرد: امثال من و سعید کعبه آمال مان واشنگتن نیست بلکه کعبه آمال ما کربلاست. هدف ما رشد به شیوه غرب گرایی نیست، هدف ما شهادت است لذا نیازی به این نیست که ما بخواهیم آمریکایی ها را تحریک کنیم چراکه با آمریکایی ها در جنگ هستیم.

 

با  این اوصاف هلال احمر طی بیانیه اعلام کرده که با توجه به اقرار سعید قاسمی مبنی بر استفاده از لباس این سازمان به عنوان پوشش، از او شکایت می کند. 

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران نیز سخنان قاسمی را شخصی و فاقد اعتبار و مسبوق به سابقه دانسته است.

در پی انتشار ویدیویی اینترنتی از سعید قاسمی یکی از بازنشستگان سپاه درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی و متعاقبا  واکنش جمعیت هلال احمر کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: اظهارات آقای سعید قاسمی که مدتی داوطلبانه در بوسنی حضور داشته اند و  سال‌های زیادی هم از بازنشستگی ایشان می‌گذرد ،دیدگاهی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  نمی باشد .

وی افزود :مواضع و کارکردهای سپاه در عرصه‌های مختلف تابع منطق و منطبق با قوانین و مقررات بوده و اقدامات امدادی سپاه به مردم مسلمان بوسنی نیز از این قاعده تبعیت کرده است .

سردار شریف همچنین با اشاره به تلاش امریکایی ها برای قلب واقعیات و وارونه جلوه دادن اقدامات سپاه در حوزه های مختلف تصریح کرد: تجربه نشان داده است مستنداتی که امریکایی ها برای واقعیت سازی های موردنظر خود ارائه می کنند فاقد وجاهت و اعتبار بوده و بایستی با تردید و هوشمندی با آن برخورد شود.

وی در پایان با یادآوری اینکه این گونه اظهارات از آقای سعید قاسمی مسبوق به سابقه  بوده و مسئولیت اظهارات  اخیر   بر عهده وی است گفت: در عین حال تاکید می کنیم ایشان و برخی افراد که از سازمان سپاه بازنشسته و یا به گونه ای جدا شده‌اند، از اظهارنظرهای غیرمسئولانه و خلاف واقع پرهیز نموده و برای دشمنان انقلاب و ملت ایران تولید بهانه و دستاویز نکنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.