گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

واکنش سردار کوثری به احتمال اضافه شدن نام سپاه به لیست گروه‌های تروریستی: آمریکا ضرر خواهد کرد/ هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند/ تمامی اقدامات سپاه شفاف است

از آنجا که آمریکایی‌ها بی‌عرضه هستند و نمی‌توانند کاری در قبال ضرباتی که خوردند انجام دهند، در صدد راه اندازی جنگ روانی هستند که آن نیز خریدار نخواهد داشت. بی تردید از این اقدام آنها هیچ خطری ما را تهدید نخواهد کرد.

پایگاه خبری جماران: روز گذشته، خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام آمریکایی ادعا کرد، دولت آمریکا به زودی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. در همین حال رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفته است «در این صورت، ایران نیز نظامیان آمریکا را کنار تروریست‌های داعش قرار می‌دهد.»

همزمان،  جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: «آمریکایی‌ها در تلاشند با راه اندازی یک جنگ روانی تازه با این محور که سپاه را در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌دهیم، به هدف خود نزدیک شوند. این درحالی است که خودشان هم به خوبی می دانند چنین مطلبی نه تنها خریدار ندارد بلکه جامعه جهانی نیز به این اقدام و نظرات مشاوران ترامپ خواهد خندید.»

سردار اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار جماران در واکنش به ادعاهای مطرح شده اخیر آمریکا مبنی بر اضافه کردن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به لیست گروه های تروریستی گفت: آمریکا تا به حال از این اشتباهات زیاد انجام داده و از آنجا که پیداست نمی خواهد عبرت بگیرد. آمریکایی ها به دلیل وجود سپاهی که در 40 سال گذشته به صورت قانونی و شفاف تشکیل و با قدرت وارد شده، نتوانستند توطئه های خود را عملی کرده و به نتیجه مطلوب برسند و به این دلیل که سپاه پاسداران مقابل آنها ایستاده و نگذاشته منافع کشور به دست‌شان بیفتد، از این موضوع عصبانی هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها پیش از انقلاب اسلامی هر کاری که دلشان می خواست در کشور انجام می‌دادند اما امروز که دست آنها کوتاه شده، در تلاشند با راه اندازی یک جنگ روانی تازه با این محور که سپاه را در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌دهیم به هدف خود نزدیک شوند. این درحالی است که خودشان هم به خوبی می دانند چنین مطلبی نه تنها خریدار ندارد بلکه جامعه جهانی نیز به این اقدام و نظرات مشاوران ترامپ خواهد خندید. زیرا سپاه هیچ بُعد پنهانی ندارد و تمامی ملزوماتش در مجلس و دولت تعیین می شود.

آمریکایی ها در‌صدد راه اندازی جنگ روانی هستند 

سردار کوثری در ادامه گفت: از آنجا که تمامی اقدامات سپاه شفاف است، آمریکایی ها نمی‌توانند ادعا کنند که چون سپاه به سیل‌زدگان شهرها خدمات‌رسانی می‌کند یک گروه تروریستی است. این ادعای مسخره رئیس جمهور آمریکا و مشاورین و وزیر امور خارجه اش است که باید گفت خودشان هم بر سر این مسأله اختلاف دارند. در مقابل نیز اگر چنین اقدام احمقانه‌ای از سوی آمریکا صورت گیرد، مجلس ایران نیز به این مسأله حساسیت نشان داده و در اقدامی متقابل، ارتش آمریکا را تروریست قلمداد می‌کند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها خودشان از چنین اقدامی ضرر خواهند کرد و بی‌تردید از اقدام روز دوشنبه خود پشیمان خواهند شد، زیرا یک کشور نمی‌تواند به تنهایی و دور از همکاری جامعه جهانی چنین تصمیمی بگیرد و اگر این تصمیم جامعه جهانی بود، آن زمان باید به عواقب چنین تصمیمی فکر می‌کردیم.

کوثری در پایان گفت: از آنجا که آمریکایی‌ها بی‌عرضه هستند و نمی‌توانند کاری در قبال ضرباتی که خوردند انجام دهند، در صدد راه اندازی جنگ روانی هستند که آن نیز خریدار نخواهد داشت. بی تردید از این اقدام آنها هیچ خطری ما را تهدید نخواهد کرد، بلکه موجب آگاهی بیشتر در میان طرفداران ما نیز خواهد شد که آمریکای خبیث را بهتر بشناسند. اقدامات متقابل سپاه در برابر آمریکا بستگی به رفتار آنها دارد. اگر آمریکایی ها بخواهند دست به اقدامی علیه کشور و سپاه زنند، قطعاً سپاه پاسداران بسیار شدیدتر از آنچه آنها فکر می‌کنند برخورد خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.