پایگاه خبری جماران:  ابتدا که بنیامین نتانیاهو توییت خود را به زبان عبری منتشر کرد هر کدام از رسانه های داخلی و خارجی به نحوی ترجمه ای از آن توییت را منتشر کردند. 

photo_2019-02-26_15-57-08

 یکی نوشت نتانیاهو گفته است: «رفت که رفت». دیگری به نقل از نتانیاهو نوشته بود: «چه بهتر که رفت» اما همه ی اینها معنای سخن نخست وزیر این رژیم نحس و کودک کُش را منتقل نمی کند. 

 نتانیاهو در ترجمه ای رسمی که خود او منتشر کرد نوشت: ظریف رفت، راحت شدیم! 

 شاید باورتان نشود ولی این یک سند تاریخی است. بسیاری از مدعیان فعلی که صدای کر کننده دارند در آرزوی کسب چنین افتخاری حاضرند جان بدهند! 

 نخست وزیر دشمن شماره یک جمهوری اسلامی در اظهار نظری آکنده از کینه می گوید از دست ظریف راحت شدیم! 

نتانیاهو در توئیتر خود نوشت: «رحل ظریف. إلى حیث ألقت. ما دُمتُ أنا هنا فلن تمتلک إیران أسلحة نوویة».( ظریف رفت. برود که دیگر برنگردد. تا زمانی که من اینجا هستم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند.)

جمله «الی حیث القت»(برود که دیگر برنگردد) متعلق به یکی از ابیات شعرهای «زهیر بن ابی سلمی» شاعر عرب دوره جاهلیت است(معروف به حکیم الشعرا) که در این بیت می گوید:« فشد فلم تفزع بیوت کثیره...لدی حیث القت رحلها ام قشعم»

معناهای جمله ای که نتانیاهو برای واکنش به استعفای ظریف به کار برده زیاد است اما همه آنها دعا برای فرد غایبی که بر نگردد.

از بارزترین معناهای این جمله: دعا برای کسی است که تو را اذیت می کند برای آنکه برود و دیگر برنگردد، یا برای کسی که پس از آن حضورش مثل بار سنگین بوده و رفته.

 

 این یعنی ظریف مصداق بارز سرباز #جبهه_مقاومت است که آسایش را از نتانیاهو گرفته بود. 

 اما چه جای ملامت که دیشب و امروز بسیاری در داخل که از مواهب و امکانات نظام بهره مندند همسو و همگام با نتانیاهو از رفتن ظریف ابراز خوشحالی می کنندو شیرینی پخش می کنند! 

 من به جای ظریف بودم این توییت نتانیاهو را بزرگ چاپ می کردم و بروری دیوار اتاقم نصب می کردم و زیر آن می نوشتم: سندی تاریخی که نشان داد ظریف #سرباز_مقاومت بود!

 و اگر من به جای کینه توزانی بودم که هر روز با نیت انگشت فرو بردن در چشم ظریف از خواب بیدار می شدند، همین توییت نتانیاهو را زیر بغل می زدم و برای حلالیت گرفتن از ظریف به خاطر تهمت هایی که به او زده ایم، پا برهنه تا منزل وزیر مستعفی می دویدم!

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.